Page 3 of 3
Re: nowy RX350h wady usterki fabryczne też je macie??
Posted: 5 Jul 2025, o 17:52
by adaplaz
Ostatnio w biuletynie pojawiła sie informacja z 20.06.2025: Korozja podpodłogowej wiązki przewodów układu HV i przewodu tylnego silnika trakcyjnego.
NX350h, NX450h+, RX350h, RX450h+ · TSB. Nr części: BE-01251L-TME 1 PL. Czy ktoś ma pojęcie o co chodzi?
Re: nowy RX350h wady usterki fabryczne też je macie??
Posted: 6 Jul 2025, o 07:34
by ppin67
Temat zaczął się od toyota rav4 ostatniej generacji (2018+). Tam również jest podobny układ hybrydowy.
W RAV4 Hybrid występuje problem korozji złącza zasilania tylnego silnika.
Korozja jest wynikiem gromadzenia się wilgoci i brudu w obudowie wiązki, a także wad konstrukcyjnych, takich jak kanały odpływowe czy szwy uszczelniające.
Korozja może prowadzić do awarii układu hybrydowego, a w konsekwencji do konieczności naprawy lub wymiany uszkodzonych elementów.
Toyota wprowadziła zmiany w kształcie obudowy wiązki, ale nie rozwiązało to problemu całkowicie. W niektórych przypadkach konieczne może być czyszczenie i zabezpieczenie złącza, a w skrajnych sytuacjach wymiana wadliwych elementów.
Rozszerzenie gwarancji:
W niektórych krajach Toyota rozszerzyła gwarancję na kabel wysokiego napięcia, aby objąć problem korozji.
tutaj cały wątek o tym:
https://forum.toyotaklub.org.pl/index.p ... ic=52581.0