Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by owczar »

forest wrote:po wywaleniu kata w miejsce sondy wkręcasz emulator, następnie w emulator wkręcasz sondę i problem znika
To nie zawsze działa. A jeszcze jak sonda za katem jest wpięta w sprzężenie pętli to mogą się dziać dziwne rzeczy z korektami. Przerabiałem to w galancie. Elektroniczna emulacja byłaby lepsza. A już najlepsze jest wycięcie w kodzie ECU. Ale nie w każdym aucie się da. Póki kat działa, to bym nie ruszał.

Zacząłbym od sprawdzenia stanu dolotu, przepustnicy. Wykonał czyszczenie, a potem pomiar AFR w pętli otwartej. Wtedy byłby wgląd na odczyty MAF-a.
User avatar
kawaleria06
Lex user
Posts: 63
Joined: 21 Oct 2013, o 22:22
Model Lexusa: is 200 sport cross
Skąd:: Leźnica Wielka
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by kawaleria06 »

Kolego ale u Ciebie 177Nm to coś nie tak jest. Trochę mało. U mnie jest przy tej samej ilości koni 188. Nie wiem jak Twój ale u mnie lex zbiera się jak zwierzę ze wścieklizną:)
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

kawaleria06 wrote:To jest filtr na miejsce oryginalnego. Może mi się też wydaje ale jakby czuję delikatną różnicę w jeździe:) jakby szybciej się zbierał. I ten dźwięk...:) kocham to.
Prawie wszyscy spece twierdzą, że jeśli wywale calkiem kata to będą ciągłe błędy wyskakiwać, trzeba wgrywać nową mapę itp. więc nie wiem czy to robić.
Ma ktoś prawdziwą opinię na ten temat?

Ja mam wycięte 2 katy w kolektorze wydechowym+dolot zakńczony stożkiem fujita , sonda o dziwo nie łapie błędów. samochód reaguje na gaz od samego dołu , nie wiem jakim cudem ale mniej pali :scratch:
Dla porównania była kreska z golfem 4 1,8 turbo 150 km przed modami pół długości z tyłu po modach 1,5 z przodu za każdym razem,Chodzi mi jeszcze myśl żeby 3 kat wyciąć ale nie wiem czy mi za bardzo nie odpręży układu,
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
User avatar
kawaleria06
Lex user
Posts: 63
Joined: 21 Oct 2013, o 22:22
Model Lexusa: is 200 sport cross
Skąd:: Leźnica Wielka
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by kawaleria06 »

Ale masz założony emulator w zastępstwie? dlaczego wogóle wyciałeś katy? coś się robiło?
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

kawaleria06 wrote:Ale masz założony emulator w zastępstwie? dlaczego wogóle wyciałeś katy? coś się robiło?
Nie mam emulatora ponieważ sonda nie łapie błędów, katy wycięte były z dwóch powodów
1. samochód był zamulony kupiłem go od starszej osoby może dlatego(samochód z dolnych obrotów reagował bardzo słabo )
2.katalizator ogólnie zamula samochód jak wiadomo katalizator ma za zadanie poprawić kochaną normę spalin

Ja osobiście polecam wycięcie katów różnica jest znacząca
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
User avatar
Alex200
Lex Driver
Posts: 343
Joined: 22 Jan 2014, o 18:17
Model Lexusa: IS200 SC
Skąd:: W-wa
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Alex200 »

Riki, z badaniem technicznym nie ma problemów? Chodzi mi o CO2
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

Alex200 wrote:Riki, z badaniem technicznym nie ma problemów? Chodzi mi o CO2

W moich okolicach tego nie sprawdzają :)
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
User avatar
Travis
Lex Master
Posts: 1427
Joined: 8 Dec 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Location: Nowy Targ
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Travis »

Alex200 wrote:Riki, z badaniem technicznym nie ma problemów? Chodzi mi o CO2
U mnie takie badania tylko diesle mają :P sam nie mam katów. Wydech na przelocie tylko z tylnymi tłumikami i nikt nie ma o to problemu.
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

Travis wrote:
Alex200 wrote:Riki, z badaniem technicznym nie ma problemów? Chodzi mi o CO2
U mnie takie badania tylko diesle mają :P sam nie mam katów. Wydech na przelocie tylko z tylnymi tłumikami i nikt nie ma o to problemu.
dokładnie jak kolega napisał zero problemów :) największy problem jaki jest to wycięcie katów :)
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
TmK18
Lex user
Posts: 158
Joined: 9 Jul 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by TmK18 »

Nie rozumiem po co wycinać środkowy katalizator, gdyż po pierwsze będą bezsensowne problemy z sondą a po drugie układ wydechowy zmieni swoją charakterystykę, moment obrotowy przeniesie się w inne miejsce i być może układ będzie zbyt bardzo rozprężony

Najlepszy sposób i jedyny jak dla mnie to jest rozwiązanie "Riki'ego i tak się to powinno robić, gdyż wtedy wylot spalin z głowicy jest po prostu szybszy co na pewno poprawi dół no i charakterystyka wydechu obliczona przez inżynierów Toyoty pozostaje podobna(przez zostawienie środkowego)
I ja jestem wstanie uwierzyć że mnie pali a to dlatego że w dolnym zakresie obrotów uzyskuje większy moment i co za tym idzie samochód ma lżej się rozpędzić

Ale ja mam w sumie pytanie jak z głośnością wydechu ? W kabinie zrobiło się głośniej po wycięciu katów "Riki" ?
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests