Page 234 of 235
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 10:31
by Krab
Ale jak do tego ma się nowa Camry? Ma wzrost mocy z 218 KM (poprzednia generacja) do 230 KM obecna generacja (hybryda - silnik cały czas ten sam 2,5 l)
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 10:36
by JanuszTracz
Krab wrote: ↑23 May 2025, o 10:31
Ale jak do tego ma się nowa Camry? Ma wzrost mocy z 218 KM (poprzednia generacja) do 230 KM obecna generacja (hybryda - silnik cały czas ten sam 2,5 l)
Ma sie tak, ze pod koniec roku/na przelomie 2025/2026 bedzie miala zredukowana moc,
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 10:59
by Tomasz76
Żeby było śmieszniej, to podobno przy RX350H moc zostaje bez zmian.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 11:27
by JanuszTracz
Tomasz76 wrote: ↑23 May 2025, o 10:59
Żeby było śmieszniej, to podobno przy RX350H moc zostaje bez zmian.
A to ciekawe. Moze marketing i postrzeganie modelu. 200km w takim samochodzie to juz ujma.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 12:45
by Tomasz76
Któż to wie. Z tymi mocami aut robi się Istny cyrk na kółkach.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 3 Jun 2025, o 15:33
by Lukasz__25
Witajcie. Mój NX osiągnął przebieg 13tys km.... Praktycznie od nowości miałem pojedyncze stuknięcie w prawym przednim zawieszeniu zjeżdżając z wygładzonych progów zwalniających. Teraz doszły dziwne stuknięcia przy każdym lekkim dodaniu gazu, ujęcie gazu i dodanie, lekkie naciśnięcie hamulca i lekki gaz i za każdym razem dziwne stuki z prawej strony. Czasem te stuki przechodzą w efekf skrzypienie metalu, albo zgniatanej puszki. Miał ktoś podobne historie?
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 4 Jun 2025, o 09:36
by Plexus
Od nowości, koniec 2023, mam skrzypienie przedniego zawieszenia podczas manewrów parkowania.
Przy wolnych ruchach, po parę centymetrów, zaciskając lub zwalniając hamulec, słyszę skrzypienie tak, jakby z jakiejś klemy zaciskającej się na zardzewiałej rurze.
Zgłosiłem to w 2024, coś zrobili, może nawet trochę pomogło, ale nadal się pojawia.
Ktoś ma podobne skrzypienia przy precyzyjnych manewrach?
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 4 Jun 2025, o 12:59
by michu7510
Ja miałem taki przypadek. W innym aucie i... męczył się przy tym diagnosta, jazdy próbne, łożyska mcpersona, końcówki, listwa kierownicza- maglownica, kolumna kierownicza, smarowania, cuda były i w końcu pojechałem do mojego mechanika (każdy ma swojego, wiadomo) popołudnie, kawka, rozmowa i mówi robimy tak: kolejno wszystkie aluminiowe połączenia mocowania zawieszenia popuszczał śruby i dokręcał .. 15 minut i cisza do dzisiaj. Zwyczajnie taki efekt i stuk generować może w "sobie" niby dobrze dokręcone połączenie a jednak aluminium lubi podobno takie psikusy robić. Minimalny luz i przy ostrzejszym hamowaniu stuk, przy przyspieszaniu stuk. Ale nie zawsze. Ile ja się z ludźmi najeździłem, hamowanie - przyspieszanie ...stukło , chyba nie , o faktycznie coś tam słychać, o kurde ale coś pyknęło, z lewej ? nie chyba bardziej z prawej, i tak chyba ze dwa tygodnie.
Lukasz__25 wrote: ↑3 Jun 2025, o 15:33
Witajcie. Mój NX osiągnął przebieg 13tys km.... Praktycznie od nowości miałem pojedyncze stuknięcie w prawym przednim zawieszeniu zjeżdżając z wygładzonych progów zwalniających. Teraz doszły dziwne stuknięcia przy każdym lekkim dodaniu gazu, ujęcie gazu i dodanie, lekkie naciśnięcie hamulca i lekki gaz i za każdym razem dziwne stuki z prawej strony. Czasem te stuki przechodzą w efekf skrzypienie metalu, albo zgniatanej puszki. Miał ktoś podobne historie?
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 4 Jun 2025, o 13:02
by michu7510
Tak azot jest bardziej obojętny, była keidyś moda na ten azot ale sumarycznie dla potencjalnego użytkownika to jak herbata z pokrzywy na prostatę
Plexus wrote: ↑5 May 2025, o 23:28
Z ciekawości sprawdziłem dlatego opony pompuje się azotem.
Otrzymałem takie wyjaśnienie:
Pompowanie opon azotem pozwala na utrzymanie stabilniejszego ciśnienia, lepszą przyczepność i wydłuża żywotność opon.
Azot również pomaga ograniczyć korozję felg i zapobiega przegrzewaniu opon.
Dlaczego pompowanie opon azotem jest zalecane?
Stabilne ciśnienie:
Azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze w odpowiedzi na zmiany temperatury. Dzięki temu opony utrzymują optymalne ciśnienie przez dłuższy czas, co poprawia ich właściwości jezdne i wydłuża ich żywotność.
Lepsza przyczepność:
Stabilne ciśnienie w oponach przekłada się na lepszą przyczepność do drogi, co wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy, zwłaszcza w zakrętach i przy zmianie prędkości.
Ochrona przed korozją:
Azot nie reaguje chemicznie z metalami, co zapobiega korozji felg, zwłaszcza stalowych.
Ograniczenie ryzyka przegrzania:
Azot ma lepsze właściwości przewodzenia ciepła niż powietrze, co może zmniejszyć ryzyko przegrzania opon, zwłaszcza podczas długich podróży lub jazdy na wysokich prędkościach.
Mniejsze zużycie paliwa:
Stabilne ciśnienie i lepsze właściwości jezdne opon mogą przyczynić się do niewielkiego obniżenia zużycia paliwa.
Wytrzymałość:
Azot pomaga oponom wytrzymać większe przeciążenia, co jest szczególnie istotne w przypadku samochodów sportowych lub ciężarówek.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 4 Jun 2025, o 13:20
by michu7510
7,7s do 100. 2,5s do 50. Z autopsji w mieście rewelacja. Poziom 7-8 sekund rzadko jest na naszych drogach widziany. 7,5 sek to wynik bmw 330xd 204 KM, miałem 20 lat temu i to była "bestia". To są b. dobre wyniki dla takiego auta. Po cholerę 5-6 sek w Suvie, wtedy masz zawieszenie z granitu. Ile razy jemu depniesz żeby zrobić te 0-100 ? Raz, dwa, 5 razy jak kupisz ? A potem przez kilka lat dupą Ci trzęsie i miejsca w koleinach sobie nie może znaleźć.Przerabiałem. Leksus przez ulepy na drodze przenika a pontonem nie jest. Moim zdaniem NX to zaj..isty kompromis wszystkiego. O! przykład z podwórka X5 340KM 5,4 do 100, w mieście kolega mi nie odjeżdża (miasto to 80 proc jazdy nie ma się co oszukiwać) na drodze ze 120 do 160 -180 nawet chwila . Kanapa z miejsce tyłu w NX bije bmw, komfort jazdy bije bmw, cisza bije bmw, awarie chyba też bije bmw - 67tyś przebiegu skrzynka rozdzielcza napędu 20tys zł wymiana. Spalanie NX 6 bmw 11. Mają podobno obciąć moc silnika ale podnieść osiągi z prądu. W segmencie i cenowo odpowiednik nowe X3 Q5 GLC podobnie przyspieszają mniejsze motory ale z turbinami. Jak drożej i szybciej ma być to idziemy 450h+ i odpowiedniki. Pozdrawiam
JanuszTracz wrote: ↑23 May 2025, o 10:19
Tomasz76 wrote: ↑22 May 2025, o 20:29
Obecnie już wszystkie nowe NX350h będą miały zamiast 243KM tylko 197KM. Wszystkim z czystym sumieniem mogę polecić to auto.
To niekoniecznie musi byc wyrok smierci. Moc w samochodach toyoty to jakas losowa liczba, mniej badz bardziej skorelowana z osiagami.
Zreszta jako wlascilel NXa nie musisz daleko szukac, 7.7s z prawie 250KM to chyba najwolniej przyspieszajacy samochod w segmencie?
Krab wrote: ↑23 May 2025, o 09:56
Skąd ta wiadomość o obniżeniu mocy w NX-ach? Od kiedy by to było i dlaczego mieliby to robić?
Patrz nowy ES, nowa RAV4. Redukcja mocy w corolli. Kanal toyota news. FB. Wszedzie o tym pisza.