Page 6 of 7

Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 10:13
by Lexmartin
owczar wrote:To nie jest normalne, ale łatwo znaleźć namacalny dowód :)

Po zatrzymaniu zostaje w układzie ciśnienie robocze, które może minimalnie spaść z temepraturą. Jeśli spada do zera to znaczy, że jest nieszczelność i mają znaleźć gdzie. Można to sprawdzić kablem.
Kablem to znaczy do sterownika lpg? A jeśli ktoś się podłączy inny (niż serwis gdzie zakładałem) to zostaje jakiś ślad log że ktoś się komunikował że sterownikiem?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 10:18
by owczar
Zawsze zostaje slad z tego co kojarze. Ale nie wiem jak jest w BRC.

Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 10:21
by Lexmartin
Jak podjade do kogoś innego to może mi sprawdzić to ciśnienie robocze bez podłączania się do sterownika?

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 10:47
by owczar
Możesz sprawdzić też sam.

Z rana następnego dnia odepnij przewód od listwy. Powinien ulotnić się gaz pod sporym ciśnieniem.
Jeśli tylko lekko syknie tzn że jest nieszczelność.

Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 12:21
by tofex
Ja poszukiwałem nieszczelności za pomocą spryskiwacza do mycia szyb wypełnionego płynem do naczyń z wodą. Minimalny zapach gazu dawał duże bąble po spryskaniu płynem.

Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 15:22
by Lexmartin
owczar wrote:Możesz sprawdzić też sam.

Z rana następnego dnia odepnij przewód od listwy. Powinien ulotnić się gaz pod sporym ciśnieniem.
Jeśli tylko lekko syknie tzn że jest nieszczelność.
Tak dla pewności zapytam. Odłączyć ten przewód który zaznaczyłem kółkiem?
Dziękuję za podpowiedzi i szybkie odpowiedzi.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
Image

Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 15:25
by owczar
Tak, dokładnie o ten chodzi.

Możesz to sprawdzić nawet po 2h od zgaszenia auta. Jeśli wyciek jest duży, to nawet po 15 minutach może być tam pusto. Dla porównania możesz zdjąć też przewód zaraz po zgaszeniu.
Potem odpal i zgaś po chwili żeby nabić ciśnienie do układu.

Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 19:10
by Lexmartin
owczar wrote:Tak, dokładnie o ten chodzi.

Możesz to sprawdzić nawet po 2h od zgaszenia auta. Jeśli wyciek jest duży, to nawet po 15 minutach może być tam pusto. Dla porównania możesz zdjąć też przewód zaraz po zgaszeniu.
Potem odpal i zgaś po chwili żeby nabić ciśnienie do układu.
Owczar, sprawdziłem tak jak radziłeś. Po 5 minutach od zgaszenia silnika (syczenie już ustało) odpiąłem przewód i nic nie było, pustka, żadnego ciśnienia. Odpaliłem auto jeszcze raz. Tym razem odłączyłem przewód jak jeszcze było słychać to syczenie. Tym razem było jakieś ciśnienie. Psikałem plynem, ale żadnej nieszczelności nie widziałem. Metoda "na nos" udało mi się za to ustalić, że zapach gazu czuć z pierwszego wtrysku (zdjęcie poniżej).

Jeśli dobrze rozumiem, to ciśnienie robocze powinno być tam zawsze, tak?
Czy na tym wtrysku, który zaznaczyłem na zdjęciu, może być wyciek, mimo że nie pokazuje jakoś na teście szczelności płynem do zmywania czy pianką? Czy może on powodować, że wartość LTFT na banku 1 podnosi się na 12.5% na biegu jałowym? ImageImage

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Re: Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 19:23
by owczar
Tak, powinno być tam ciśnienie robocze i może powodować rozjazd korekt. A teraz pytanie zasadnicze. Czy nieszczelność sprawdzają w warsztacie na odpalonym silniku?

Problem z nową instalacja gazową RX300 gen I

Posted: 4 Oct 2019, o 19:34
by Lexmartin
Jak byłem w poniedziałek to sprawdzali pianką tylko na włączonym silniku i chodził tak przez godzinę.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka