Page 8 of 9

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 28 Mar 2017, o 20:58
by dzida
W żadnym wypadku nie dawaj smaru na zewnątrz! Tylko w środku gdzie ta metalowa tulejka wchodzi. Dobrze dopasowana tuleja wchodzi bez żadnego smaru po wciśnięciu ręką...
Tuleja poli siedzi sztywno w wahaczu i ma się nie obracać. To materiał (poliuretan) pracuje/skręca się i jest to odpowiednikiem połączenia gumowego w standardowych tulejach.
Jak posmarujesz to się rusza w wahaczu i skrzypii stad te legendy o skrzypiących poliuretanach.

Ucz się na błędach.

[IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 28 Mar 2017, o 21:52
by Damian87
dzida wrote:W żadnym wypadku nie dawaj smaru na zewnątrz! Tylko w środku gdzie ta metalowa tulejka wchodzi. Dobrze dopasowana tuleja wchodzi bez żadnego smaru po wciśnięciu ręką...
Tuleja poli siedzi sztywno w wahaczu i ma się nie obracać. To materiał (poliuretan) pracuje/skręca się i jest to odpowiednikiem połączenia gumowego w standardowych tulejach.
Jak posmarujesz to się rusza w wahaczu i skrzypii stad te legendy o skrzypiących poliuretanach.

Ucz się na błędach.
Też właśnie dlatego pytałem bo też gdzieś czytałem to co właśnie napisałeś. Ze powodem skrzypienia poliuretanów jest smar który się z czasem wypłukuje i zaczyna wtedy skrzypiec. ..

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 30 Mar 2017, o 10:30
by lorak
Czy zostały Wam może stare tuleje po wymianie? jeśli tak, proszę o pw. Potrzebuję 2 szt. starych tulei

[IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 21 Apr 2017, o 18:18
by Damian87
Zapomniałem napisać ze tuleje wymienione i to one były powodem tego ze auto ściągał przy przyspieszaniu.
Dodatkowo odkryłem jakim magiem jest mechanik który pierwszy raz wymieniał u mnie ori te tuleje na febesty. Urwał śruby i tak zaczarował... na zdjęciu nowe które teraz kupiłem i te które on "stworzyl": :shock:

Image
Image

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 22 Apr 2017, o 09:08
by gmiter
Nakrętki uratowałeś czy tez kupowałeś?

Co do poli - u mnie mechanik nasmarował poliuretan na zewnątrz i nietstey skrzypi że ja piernicze. Co najlepsze w środku nie smarował pomiędzy poli a metalową tulejką.

W przyszłym tygodniu wyciągne sobie je, umyje i posmaruję w środku - kupiłem pół kilograma białego smaru do tulejek:)

Posted: 22 Apr 2017, o 09:39
by Damian87
Nakrętki też musiałem kupić bo mechanik co robil to wcześniej zwykle badziewie założył a z resztą do oryginalnych śrub są nakrętki z drobnym gwintem wiec nie znajdziesz ich w pierwszym lepszym sklepie.. a co za smar kupiłeś? Daj linka:)

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 22 Apr 2017, o 12:37
by gmiter
http://allegro.pl/cx80-smar-silikonowy- ... 33669.html

Polecam, używałem do wielu rzeczy, smaruje tym na bieżąco ekspres do kawy (smar siemensa to 60zł za 10g xD), do smarowania zawiasów, łączeń guma/metal itp itd.

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 22 Apr 2017, o 17:55
by endrju1
Bo z zewnątrz się poliuretanu nie smaruje, bo ma się w nim ruszać tuleja metalowa w środku, a nie cały poliuretan w otworze.

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 22 Apr 2017, o 18:58
by gmiter
Ja o tym wiem, zakładałem już w przeszłości poliuretan, niestety zapomniałem mechanikowi powiedzieć no i jak widać myślenie boli.

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Posted: 22 Apr 2017, o 21:04
by blue
No dobrze - przyznaję Wam racje. Przy pierwszej wymianie poliuretanów wydawało mi się, że mechanik smarował wszystko. Ostatnio, kiedy wymieniałem resztę tulei z tyłu smarował tylko wewnątrz i potwierdził że tak robił też przedtem. U mnie nic nie skrzypi, więc chyba jest prawidłowo.