IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Rozmowy na tematy nie koniecznie związane z marką lub motoryzacją
TmK18
Lex user
Posts: 158
Joined: 9 Jul 2013, o 19:25
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WLKP
Contact:

IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by TmK18 »

Bardzo ciekawi połączenie MK2 IS250 z silnikiem MK3 GS430 V8 3UZ-FE czy jest to wykonalne ? Pytam czysto teoretycznie
Na zdrowy rozum, roczniki te same, silnik wejść musi bo istnieje ISF z V8, tylko kwestia czy mocowania skrzyni i silnika podejdą i czy elektronikę da się jakoś zgrać?
No i co z wałem i przełożeniami tylnego mostu?

Tutaj jest nawet filmik pokazowy, choć wydaje mi się że nie do końca im tam wszystko gra :P
https://www.youtube.com/watch?v=oguUVX1Z_s0

Duży plus byłby taki że można dołożyć LPG :P
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2799
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by dS »

Dać się da ale na 100% będzie tam sporo rzeźby żeby to zamocować. To że w IS mk2 było 5.0 V8 znaczy tylko tyle że silnik V8 zmieści się pod maskę i nic więcej. 2UR i 3UZ to różnie silniki niewiele mająca ze sobą wspólnego. Pod maskę IS200 3UZ też zmieścisz .
Jeśli chodzi o elektronikę to jeśli pozostajesz przy automacie to poprostu wsadzasz komplet silnik+ skrzynia + komputry.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by adamsky73 »

Kiedyś oglądałem film o projektowaniu i produkcji IS-F. Żeby zmieścić tam silnik V8 Toyota musiała zmodyfikować mnóstwo rzeczy w nadwoziu, więc zrobienie tego w przydomowym warsztacie raczej nie byłoby opłacalne. Ale z fiatem 125p też niektórzy robili podobne cuda - jeśli koszty nie grają roli da się wsadzić i silnik odrzutowy :beka:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by owczar »

Jak widać na filmie - da się. Ile w tym rzeźby mechanicznej i ile dłubania w spaghetti to już kwestia wizji lokalnej.

Wiązkę silnika i skrzyni przekładasz w całości, ale musisz to wszystko połączyć z wiązką IS-a. Schematy do obu aut są, więc to jakoś upraszcza sprawę, ale nie zmniejsza ogromu pracy.

Najlepiej mieć na dawcę całe auto- np anglika.

Co do LPG- to będziesz miał krótki zasięg biorąc pod uwagę ilość miejsca w bagażniku IS-a ;)
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by adamsky73 »

Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by owczar »

No właśnie się zastanawiam czy rzeczywiście w IS-F grzebali czy tylko body kit zmieniony.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1794
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by Dawid0ss »

Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr
User avatar
Pawełn
Lex Driver
Posts: 400
Joined: 6 Oct 2012, o 14:43
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Pruszków
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by Pawełn »

adamsky73 wrote:Na filmiku to ja widzę że do IS-Fa wsadzili 4.3 zamiast 5.0. Nie wiem tylko jaki był cel tego ćwiczenia? Chyba że coś źle rozumiem?
Może chcieli mieć ISF-a z gazem.. :biggrin2:
レクサス
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2799
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by dS »

Dawid0ss wrote:Taki swap na pewno ma sens, jeśli chodzi o moc. Ale jak się to zrobi bez dbałości o szczegóły, to znacznie pogorszy się prowadzenie auta. Bądź co bądź ciężar z przodu pójdzie ostro do góry. Nagle z fajnego auta zrobi się typowy American Muscle, który nie skręca i nadaje się tylko na 1/4 mili. Ja bym się w to nie bawił.
Pzdr
Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1794
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: IS250 V8 4,3 3UZ-FE

Post by Dawid0ss »

dS wrote:Z tym wzrostem masy to bym dyskutował. UZ sa aluminiowe więc są dość lekkie pomimo 8 cylindrów. Nawet był bym skłonny powiedzieć że 3UZ może być minimalnie lżejszy.
Jeśli rzeczywiście tak jest, to nic tylko podjąć wyzwanie :-D Pzdr
Post Reply

Return to “Na każdy temat”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests