[IS250] Wolne obroty

User avatar
fila
Nowy lex user
Posts: 9
Joined: 24 Nov 2014, o 17:52
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

[IS250] Wolne obroty

Post by fila »

Cześć,

3 tygodnie temu kupilem is250-tke (salon polska) z przebiegiem 200k km. Samochód jest w automacie (moj pierwszy lexus i pierwszy automat). Zastanawia mnie jedna rzecz.
Silnik po odpaleniu na zimnym ma jakies 1300 rpm na P po przełaczeniu na bieg R lub D obroty natychmiast spadają do 600 rpm. Czy tak powinno być?

Następne co mnie zastanawia jak uruchamiam rozgrzany silnik to na P ma 700 -750 rpm natomiast zmieniajac na D lub R obroty spadają do 600 rpm czasami polecą niżej do 500 rpm. Czy tak powinno być?

Następnie dojeżdżając do np świateł i zatrzymując samochód też jest najpierw 500 rpm potem momentalnie do 600 rpm.

Check engine sie nie swieci. Silnik równo pracuje, ladnie sie wkręca na obroty. Do kompa jeszcze nie podpinałem. Mam kabelek ELM327... Jaki najlepiej program używac dla Lexusa z tym kablem? no chyba ze tez zadziała tactrix 2.0 lub 1.4u z evo ale nie sądze.
Dodam że wymieniłem już olej w skrzyni dynamicznie, w silniku tez zmieniony z filtrami. Zastanawiam się nad wymianą świec...

Ma ktoś może manuala technicznego do is250-tki lub może ktoś wie skąd mogę takiego ściągnąć/kupić?

Moje pytania wybikają z tego ze mnie wszystkie niedociągniecia w samochodzie doprowadzaja do szału i staram sie tego Lexusa doprowadzic do igiełki.
W garazu mam jeszcze evolucje ale mocno dłubięta i obroty mam stałe na 1200 rpm i nic nie skacze...

Ps. Przepraszam za stylistyke i błedy jezeli jakies sie pojawiły ale piszę zdecydowanie lepiej po Angielsku :oops:
Ps2. Dzieki za pomoc
User avatar
micrus
Lex user
Posts: 168
Joined: 1 Oct 2013, o 09:17
Model Lexusa: GS 300 III gen.
Skąd:: Warszawa
Contact:

Post by micrus »

Tak powinno być. Zimny silnik ma podniesione obroty. Popatrz na zimnym silniku czy Ci delikatnie obroty nie falują na P, zaraz po odpaleniu.
Image
User avatar
szyman_leo
Lex user
Posts: 198
Joined: 24 Feb 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by szyman_leo »

fila wrote:Silnik po odpaleniu na zimnym ma jakies 1300 rpm na P po przełaczeniu na bieg R lub D obroty natychmiast spadają do 600 rpm. Czy tak powinno być?
Wg mnie wzorowe parametry, u mnie jest tak samo i skoro przy tym nic nie telepie oraz nie stuka, to :ok: A "głośność ciszy" przy tym na jałowym po rozgrzaniu :beach: hmmmm ,.... gratuluję wyboru wozidła.
fila wrote:Zastanawiam się nad wymianą świec...
Świeczki tylko irydowe co 90k km, więc zależy od realności przebiegu i rzetelności serwisowej poprzednika, bo być może przy 180 były wymienione. Trzeba grzebnąć w kwitach, jak są, albo odwiedzić ASO i pogadać o historii, może udostępnią, jak mają.[/quote]

Z mojej strony dorzucę rozważenie wymiany oleju w moście, bo zalecają dość często, co 30k km.

PS. Z rana zwróciłem uwagę dokładniej jak to u mnie wygląda i jest 1300 na zimnym i P, 700-800 zimny D, ok. 650 (dane z ELM) rozgrzany D, więc troszkę wyżej niż u Ciebie.
Potrzeby NoPb95 NX300h Image i wcześniejsze pijawki CT200h Image IS250 Image
User avatar
fila
Nowy lex user
Posts: 9
Joined: 24 Nov 2014, o 17:52
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by fila »

Hej,

Dzieki wielkie za pomoc. Swiece raczej wymienie ale pewnie w przyszłym miesiącu bo troche duzo z tym roboty. Dzieki za przypomnienie z olejem w dyferecjale tylnym.
Co do swiec to zmieniacie na Denso czy ktos moze jeżdzi na NGK DFH6B-11A. Tez sie pytam poniewaz moj drugi samochód jeżdzi tylko na swiecach jednego producenta z niewiadomych przyczyn...

Jakiego programu uzywasz do elm-a?
Service manual do is250 jest dostępny? Pytam się z ciekawości ponieważ np jak bym potrzebował schematy wiązek lub sile z jaka dokręcać głowice itd itp...

Pozdrawiam.
User avatar
szyman_leo
Lex user
Posts: 198
Joined: 24 Feb 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by szyman_leo »

Żółtki podają DENSO FK20HBR11, odstęp elektrod 1,1mm i chyba tego bym się trzymał. Na NGK pewnie też pojedzie :)
Elmo mam po Wi-Fi, więc SDProg i DashCommand, a na dane serwisowe jeszcze nie natknąłem się w necie.
Last edited by szyman_leo on 4 Jun 2015, o 13:34, edited 1 time in total.
Potrzeby NoPb95 NX300h Image i wcześniejsze pijawki CT200h Image IS250 Image
User avatar
fila
Nowy lex user
Posts: 9
Joined: 24 Nov 2014, o 17:52
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by fila »

Sprawdzilem wszystko jeszcze raz programem i mam odrobine wyższe niz podawalem wczesniej... mniej wiecej tak jak podajesz wiec wszystko jest ok :)

Micrus co do twojego pytania dot. falowania obrotów to nic mi nie faluje.
User avatar
szyman_leo
Lex user
Posts: 198
Joined: 24 Feb 2015, o 00:28
Model Lexusa: NX300h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by szyman_leo »

Wystaw Leszka na światło dzienne, wrzuć foty, pozachwycamy się co nieco :smile:
Potrzeby NoPb95 NX300h Image i wcześniejsze pijawki CT200h Image IS250 Image
Tomx
Lex user
Posts: 102
Joined: 5 Oct 2016, o 13:50
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by Tomx »

fila wrote:Następnie dojeżdżając do np świateł i zatrzymując samochód też jest najpierw 500 rpm potem momentalnie do 600 rpm.
Odgrzeję kotleta. Rozwiązał już ktoś tą zagadkę? :)
www. sklep.selected.pl
verpa
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 5 Oct 2015, o 14:42
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Białystok
Contact:

Re: [IS250] Wolne obroty

Post by verpa »

Tomx wrote:
fila wrote:Następnie dojeżdżając do np świateł i zatrzymując samochód też jest najpierw 500 rpm potem momentalnie do 600 rpm.
Odgrzeję kotleta. Rozwiązał już ktoś tą zagadkę? :)
Dołączam się do pytania. Mam te same zjawisko. Ktoś coś? :)
User avatar
ArtIS
Lex Maniak
Posts: 932
Joined: 3 Sep 2014, o 21:35
Model Lexusa: IS 250 AWD
Skąd:: Warszawa
Contact:

[IS250] Wolne obroty

Post by ArtIS »

Mam mieć zmieniane świece a miałem podobne objawy - powiem jak się przejadę :)

@edit:
Świece są dobre natomiast okazało się ze do obudowy dolotu dostawało się "obce powietrze". Mechanik to uszczelnił (wymiana podobno bardzo droga) i ma być igła :).

Jutro nim pojeżdżę to się będę wymądrzał.
Post Reply

Return to “IS mk2 2005-2013”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest