[IS200] Geometria zawieszenia

Post Reply
User avatar
kolunio
Lex user
Posts: 260
Joined: 11 Aug 2011, o 10:52
Model Lexusa: is200
Skąd:: Sosnowiec
Contact:

[IS200] Geometria zawieszenia

Post by kolunio »

Witam
Panowie mam pytanko do osob ktore sie znaja na ustawianiu zbieznosci...:)
Z tego co wiem to u nas w isach ustawia sie zbieznosc z przodu i z tylu tak?
Czy to prawda ze zbieżność ustawia sie inaczej dla aut z napedem na tylna os???
Jak powinna wygladac takie ustawienie zbierznosci? Zaczyna sie od tylu czy od przodu? :)
Dodam ze wczoraj bylem na takim ustawieniu ale nie dokonca jestem przekonany czy gosciu robil to tak jak sie nalezy...:P
Pozdr
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by tomekb »

zbierznosc robi sie przod i tyl oraz katy przod i tyl. Osoby zajmujace sie zbierznością maja odpowiednia ksiązke z danymi jaka ma byc ustwaiona geometria w kazdym samochodzie. Przy ustwaieniu zbierznosci ważny jest tez dobrze wykalibrowany sprzęt.
User avatar
stachulex
Lex Driver
Posts: 304
Joined: 12 Feb 2011, o 00:42
Model Lexusa: gs 300 mk1
Location: poznan
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by stachulex »

cale ustawienie zawieszenia auta to geometria.
Image
PRZEDNI NAPED JEST DLA DZIEWCZYNEK
User avatar
miczeczu
Lex user
Posts: 20
Joined: 5 Sep 2011, o 13:38
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by miczeczu »

Przyznam się, że z geometrii to spec nie jestem, a ścina na mi moim IS-ie przednie opony od wewnątrz i się chciałem zorientować w temacie. Tył jest ok. Zakładam nowe zimówki, pasuje żeby wszystko grało.

Wystarczy żebym zrobił zbieżność przodu i będzie git? czy też kąty muszę zrobić z przodu, a może najlepiej wszystko zrobić?
z tym że liczą się koszty, chciałbym żeby wszystko było jak trzeba a jednocześnie w rozsądnej cenie.
carfun

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by carfun »

miczeczu wrote:Przyznam się, że z geometrii to spec nie jestem, a ścina na mi moim IS-ie przednie opony od wewnątrz i się chciałem zorientować w temacie. Tył jest ok. Zakładam nowe zimówki, pasuje żeby wszystko grało.

Wystarczy żebym zrobił zbieżność przodu i będzie git? czy też kąty muszę zrobić z przodu, a może najlepiej wszystko zrobić?
z tym że liczą się koszty, chciałbym żeby wszystko było jak trzeba a jednocześnie w rozsądnej cenie.
Spece zawsze jęczą na co się przygotuj - że tyloma śrubkami kręcić muszą.
Czasem na tyle samo kręcenie może nie zdać egzaminu i trzeba pomóc nieco aby koło złapało kąt.
Rób od razu całość - nie duża różnica w kasie a porządnie zrobiona robota.
Poszukaj firmy która ma odpowiedni sprzęt.
User avatar
kolunio
Lex user
Posts: 260
Joined: 11 Aug 2011, o 10:52
Model Lexusa: is200
Skąd:: Sosnowiec
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by kolunio »

co do tylu to wlasnie szpec mi cos powiedzial ze w jednym tylnym kole prawym nie mzoze usawic idealnie bo nia ma tam jakiegos rantu i trza by jakas blasze przyspawac zeby kolo poszlo, niby nie ma tragedi ale dalo do myslenia czy maja pojecie o robocie :]
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1839
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by carinus »

Chyba ktos kiedyś pisał o dobrej cenie ustawienia geometrii w ASO,moze warto podjechać i spytac się.Podjechane od wewnątrz krawedzie opony swiadczą o rozjechanych na zewnątrz kołach i może być odczuwalne lekkie myszkowanie samochodu po drodze.
carfun

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by carfun »

carinus wrote:Chyba ktos kiedyś pisał o dobrej cenie ustawienia geometrii w ASO,moze warto podjechać i spytac się.Podjechane od wewnątrz krawedzie opony swiadczą o rozjechanych na zewnątrz kołach i może być odczuwalne lekkie myszkowanie samochodu po drodze.
W Płocku w ASO robią za mniej więcej 150zł, ale na dobrym sprzęcie na innych stacjach też zrobią.
kolunio wrote:co do tylu to wlasnie szpec mi cos powiedzial ze w jednym tylnym kole prawym nie mzoze usawic idealnie bo nia ma tam jakiegos rantu i trza by jakas blasze przyspawac zeby kolo poszlo, niby nie ma tragedi ale dalo do myslenia czy maja pojecie o robocie :]
Chodziło zapewne o ustawienie kąta gdzie mimośród wchodzi pomiędzy 2 wybrzuszenia na wahaczu i od nich odpychając się ustawia kąt.
Czasem wchodzi na zgrubienie i nie da się ustawić kręceniem samą śrubą i należy wspomóc koło naciągając jest i wtedy skręcić we właściwym miejscu.
Mało kto się do tego przykłada - trzeba pilnować, gdyż spreparować właściwy wydruk do wglądu dla diagnosty to pikuś.
I wtedy na papierku mamy OK i się cieszymy a auto nadal ma skopaną geometrię.
User avatar
hesus
Lex user
Posts: 91
Joined: 28 Nov 2010, o 14:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Silesia
Location: Silesia
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by hesus »

robił ktoś może na śląsku zbieżność? bo w sumie nie wiem, gdzie z tym uderzyć. troche mi zjada opone z lewego przodu od środkai myśle, że może od tego...
User avatar
michalm320
Lex Master
Posts: 1242
Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Contact:

Re: Ustawienie zbierznosci is 200

Post by michalm320 »

Ja robiłem zbieżność u siebie w sobotę. Na ścieżce diagnostycznej wykazało że prawe koło jest +2 a lewe na 0. Wiadomo że kazałem ustawić na 0. Zrobiłem też lekką korektę kierownicy bo była z lewej strony lekko w dół. Teraz jest wszystko idealnie. Kosztowało mnie 50zł przód + tył. Oczywiście poza ASO
Image
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest