as200 i is200

medyss
Lex Driver
Posts: 496
Joined: 17 Nov 2013, o 17:11
Model Lexusa: IS 200 Classic
Skąd:: mazowsze
Contact:

as200 i is200

Post by medyss »

Witam. Czym się różniły silniki 1G-FE w Altezzie RS200 160KM 200Nm i Lexusie IS200 155KM 195Nm? Bo tak szukam i jakoś tego nigdzie nie mogę znaleźć, jedynie to że w altezzie 1G-FE miał oznaczenie na filtrze powietrza "BEAMS" tak jak to było na silniku 3S-GE. Co tam było podkręcone że ugrali więcej koni w japońskiej wersji? :biggrin2:
Last edited by dS on 25 Dec 2015, o 10:17, edited 1 time in total.
Reason: Poprawa tytułu tematu
Zewus
Lex user
Posts: 129
Joined: 4 Sep 2014, o 14:50
Model Lexusa: IS200
Skąd:: KATOWICE
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by Zewus »

Podejrzewam że inne normy pomiaru +inne paliwo

Beams to jest 3S-GE rev 4
User avatar
GOLDI
Lex user
Posts: 207
Joined: 9 Apr 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by GOLDI »

3sge gen4 to 3sge z vvti tylko na ssaku z mr2 lub celicy... mylnie nazywany 3sge gen5 bo pomiedzy gen3 a beamsem byl gen3 z egrem i innimi ulepszaczami srodowsika ;)

beams 3sge z is200/rs200 posiada dual vvti

ogolnie silnik ma swoje generacje, a nadwozaia miały revizje.. stad mylnie nazywanie silników rev wzgledem nadwozia...
medyss
Lex Driver
Posts: 496
Joined: 17 Nov 2013, o 17:11
Model Lexusa: IS 200 Classic
Skąd:: mazowsze
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by medyss »

sorki trochę źle nazwałem temat. Zamiast RS200 powinno być AS200 bo chodzi mi tylko i wyłącznie o silnik 1G-FE, który też miał na pokrywie napis beams, wystarczy wpisać w google: 1G-FE beams i wyskoczy i właśnie ta wersja miała 160 koni a nie 155 jak na Europę. :D 3S-GE mnie nie interesuje bo ten silnik nadaję się raczej do celicy albo corolli a nie ciężkiego is200 :) Coś wyczytałem że w 1G-FE kombinowano z mapą dlatego miał te 5 koni i 5 niuta więcej... Tylko czemu zamiast emblematu :LEXUS: na puszcze od filtra pisało beams .. :scratch:

https://i.ytimg.com/vi/bKSUpnpcMCo/maxresdefault.jpg
User avatar
adi_MMz
Nowy lex user
Posts: 14
Joined: 29 Jul 2014, o 03:01
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Mińsk Mazowiecki
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by adi_MMz »

w JP jest trochę inne paliwo, więc mapa jest przystosowana do paliwa o większej ilości oktanów, stąd różnica tych 5 KM. W naszych warunkach nie osiągniesz tych 160 KM nawet jak sprowadzisz altezze GXE10 z JP.
User avatar
GOLDI
Lex user
Posts: 207
Joined: 9 Apr 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by GOLDI »

adi_MMz wrote:w JP jest trochę inne paliwo, więc mapa jest przystosowana do paliwa o większej ilości oktanów, stąd różnica tych 5 KM. W naszych warunkach nie osiągniesz tych 160 KM nawet jak sprowadzisz altezze GXE10 z JP.
oczywiście że osiągnie. Ecu ma mape zaplonu dośc agresywnie ustawioną.. na naszych standardowych paliwach knock sumy zrobia swoje i bedzie tyle co w eu wersji... natoiast przy 99octan ze sprawdzonego zrodla osiagnie...
ledziu
Lex Master
Posts: 2582
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by ledziu »

GOLDI wrote: przy 99octan ze sprawdzonego zrodla osiagnie...
Czego i tak nikt nie odczuje :biggrin2:
medyss
Lex Driver
Posts: 496
Joined: 17 Nov 2013, o 17:11
Model Lexusa: IS 200 Classic
Skąd:: mazowsze
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by medyss »

w sumie to zalałem shell v power nitro+ za jakieś 200zł i hmm nie bardzo czuć różnicę :P Może jakieś 0.5 sek da się urwać do 100 ale przy normalnej jeździe nic :doh:
Zewus
Lex user
Posts: 129
Joined: 4 Sep 2014, o 14:50
Model Lexusa: IS200
Skąd:: KATOWICE
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by Zewus »

medyss wrote:w sumie to zalałem shell v power nitro+ za jakieś 200zł i hmm nie bardzo czuć różnicę :P Może jakieś 0.5 sek da się urwać do 100 ale przy normalnej jeździe nic :doh:

ECU musi być jeszcze ustawione pod takie pawlio
User avatar
GOLDI
Lex user
Posts: 207
Joined: 9 Apr 2012, o 03:44
Model Lexusa: IS200 SportCross / mr2 sw21
Skąd:: KRK
Contact:

Re: rs200 i is200

Post by GOLDI »

ledziu wrote:
GOLDI wrote: przy 99octan ze sprawdzonego zrodla osiagnie...
Czego i tak nikt nie odczuje :biggrin2:
to zalezy... sam mam mr2 z 3sge jdm 180hp (eu 175hp) jezdzilem i tym i tym na roznych paliwach i roznica jest odczwalna... nie jest : wow/szał itp... ale jednak ciut ze w kazdym zakresie obrotów jest nieco inaczej/lepiej... nie rozpatrujmy wszystkiego poprzez max moc/max moment... tymi wartosciami nigdy sie nie jezdzi... lecz pozostąłymi zakresami... max moc/max moment są to wartości dla internetowych koniobijców ;)
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests