Brak ogrzewania przy niskich obrotach
-
- Lex user
- Posts: 41
- Joined: 19 Feb 2015, o 20:02
- Model Lexusa: is 220d
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Hej,
Ostatnio zauwazylem mocno niepokojacy mnie problem w moim Lexusie IS220d z 2008r. Silnik utrzymuje temperature silnika 90stopni non stop lecz gdy jade na 2 biegu (2000obrotow)badz gdy stoje na biegu jalowym oprzestaje dzialac ogrzewanie w kabinie. Jak tylko rusze podkrece mu obroty zaczyna leciec gorace powietrze. Czy wie ktos czym moze byc spowodowany ten problem? Nie obstawiam termostat gdyz temperatura silnika caly czas utrzymuje sie na 90 stopniach.
Pozdrawiam,
Przemek
Ostatnio zauwazylem mocno niepokojacy mnie problem w moim Lexusie IS220d z 2008r. Silnik utrzymuje temperature silnika 90stopni non stop lecz gdy jade na 2 biegu (2000obrotow)badz gdy stoje na biegu jalowym oprzestaje dzialac ogrzewanie w kabinie. Jak tylko rusze podkrece mu obroty zaczyna leciec gorace powietrze. Czy wie ktos czym moze byc spowodowany ten problem? Nie obstawiam termostat gdyz temperatura silnika caly czas utrzymuje sie na 90 stopniach.
Pozdrawiam,
Przemek
-
- Lex user
- Posts: 41
- Joined: 19 Feb 2015, o 20:02
- Model Lexusa: is 220d
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Dodatkowo zauwazylem ze bardzo czesto wlancza sie wentylator chlodnicy pomimo ze na dworzu -2... ktos cos podpowie?
-
- Lex user
- Posts: 31
- Joined: 17 Nov 2013, o 13:49
- Model Lexusa: IS mkII
- Skąd:: Opole
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Sprawdzałeś może czy masz właściwy poziom płynu chłodniczego (na całkowicie zimnym silniku)?
- DanLexus
- Lex Driver
- Posts: 521
- Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
- Model Lexusa: SC300
- Skąd:: Tarnów
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Dokładnie. A jeśli go brakuje, to uzupełnij i za kilka dni sprawdź ponownie (żeby mieć pewność że nigdzie go nie ubywa). Miałem tak kiedyś u siebie, również w IS220d i powodem był właśnie niski stan płynu chłodniczego.darokomadwa wrote:Sprawdzałeś może czy masz właściwy poziom płynu chłodniczego (na całkowicie zimnym silniku)?
Supras are just a hatchback SC300
- Biszkopt
- Lex user
- Posts: 77
- Joined: 9 Nov 2010, o 00:10
- Model Lexusa: IS 220d
- Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 41
- Joined: 19 Feb 2015, o 20:02
- Model Lexusa: is 220d
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Problem rozwiazany. Tak jak napisaliscie - niski stan plynu chlodniczego. Dziwne ze komputer nie zareagowal. Po uzupelnieniu plynu wszystko powrocilo do normy. Ubytek plynu prawdopodobnie spowodowany nieszczelnoscia na webasto.
- DanLexus
- Lex Driver
- Posts: 521
- Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
- Model Lexusa: SC300
- Skąd:: Tarnów
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Obserwuj poziom płynu chłodniczego. Zerknij czy nie wyrzuca Ci go wężykiem przy zbiorniku wyrównawczym - to świadczyłoby o poważnej usterce, która zdarzała się w tych silnikach.
Supras are just a hatchback SC300
-
- Lex user
- Posts: 41
- Joined: 19 Feb 2015, o 20:02
- Model Lexusa: is 220d
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
I teraz sie zaniepokoilem. Zerknalem dzis na poziom plynu i byl ponizej minimum... z tego wezyka co wspomniales wylecial plyn bo widac slady po borygo... gdy odkrecilem korek od zbiornika wyrownawczego zabulgotalo i poziom podskoczyl do kreski max. Dodatkowo plyn chlodniczy jest czysty - kolor w normie. Czy moze to swiadczyc o wspomnianej przez ciebie awarii?
- Biszkopt
- Lex user
- Posts: 77
- Joined: 9 Nov 2010, o 00:10
- Model Lexusa: IS 220d
- Skąd:: Grodzisko Mazowiecki
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Najlepiej podjedź do mechanika, który ma test do sprawdzania obecności dwutlenku węgla w płynie chłodniczym. Używają takiego płynu, który zmienia kolor w kontakcie z C02.
http://studiodrugiplan.pl
-
- Lex user
- Posts: 41
- Joined: 19 Feb 2015, o 20:02
- Model Lexusa: is 220d
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Brak ogrzewania przy niskich obrotach
Zauwazylem nowy objaw. Zagrzalem silnik do 90 stopni i na biegu jalowym dodawalem gazu - efekt taki ze w z zbiorniczku wyrownawczym bulgota. Coraz bardziej mi to wyglada na ta uszczelke. Z tego co czytalem usterki z padnieta uszczelka glowicy sa usuwane na koszt lexusa z tym ze musza byc spelnione pewne wymagania albo autko ma 7 lat lub mniej tudziez ma przejechane mniej niz 180tys. W moim przypadku autko ma 173tys. Chyba pora podjechac do mechanika... eeh... :/. btw czy po dolaniu plynu nie trzeba go jakos specjalnie odpowietrzac? czy fukcje to spelnia ten wezyk dochodzacy do zbiorniczka wyrownawczego?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests