Page 1 of 1

Stacyjka GS mk3

Posted: 24 Feb 2016, o 19:16
by Pawełn
Mógłby ktoś w paru słowach napisać jakie są opcje przycisku stacyjki w GSie.
Rozumiem że krótkie wciśnięcie spowoduje pojawienie się kontrolek, dłuższe to rozrusznik, ale czy kręci dopóki nie puści się przycisku?
Czy są jeszcze jakieś inne opcje?
Z góry dzięki:)

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 24 Feb 2016, o 22:34
by szyman_leo
Nie ma krótkie czy długie wciśnięcie.
Zawsze jest krótkie i pierwsze wciśnięcie odpala radio, drugie zapłon i trzecie znowu wraca do stanu przed naciskaniem, czyli wszystko OFF. I tak możemy przełączać w kółko (pętla OFF -> ACC -> IG ON -> OFF ........)
A odpala po pierwszym naciśnięciu jeśli wciśniemy hamulec zasadniczy przy automacie i kręci aż odpali, nie trzeba trzymać.

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 24 Feb 2016, o 23:59
by P3ndz3l3k
Czyli po drugim naciśnięciu nie ma jak w tradycyjnej stacyjce załączenia zegarów i zapłonu tylko od razu uruchamia się silnik???

Jakoś ponad 1,5 roku temu siedziałem w IS 250 Amerykan i co ciekawe manual i prawie jestem pewien, że jak się wsiadło i od razu przytrzymało przycisk tak z 2s to odpalał.
Jak nacisnąłem raz krótko to włączał radio za drugim krótkim naciśnięciem włączał zegary zapłon a za trzecim dopiero uruchamiał silnik i na włączonym silniku naciśnięcie powodowało wyłączenie wszystkiego.

Mogę się mylić ale chętnie bym zobaczył instrukcję obsługi od lexa bez kluczykowego.

Pozdrawiam Paweł.

P.S. W sumie to ja poprosiłem PawłaN aby się dopytał oto bo mamy w planie zamontować przycisk z GS do Corolli jego żony :biggrin2: .

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 25 Feb 2016, o 00:22
by szyman_leo
P3ndz3l3k wrote:Czyli po drugim naciśnięciu nie ma jak w tradycyjnej stacyjce załączenia zegarów i zapłonu tylko od razu uruchamia się silnik???
Warunkiem koniecznym do uruchomienia silnika jest wciśnięcie i trzymanie nogi na hamulcu dla AUT lub sprzęgle dla MT i wtedy od razu jest OGIEŃ.
P3ndz3l3k wrote:... jak się wsiadło i od razu przytrzymało przycisk tak z 2s to odpalał.
Musiałeś w czasie tych 2s wcisnąć odruchowo sprzęgło :fiu:
P3ndz3l3k wrote:Jak nacisnąłem raz krótko to włączał radio za drugim krótkim naciśnięciem włączał zegary zapłon a za trzecim dopiero uruchamiał silnik (jak wcisnąłeś sprzęgło) i na włączonym silniku naciśnięcie powodowało wyłączenie wszystkiego.
I o tym pisałem, tak właśnie to działa jak stopy są na wycieraczce.
Zresztą w przycisku jest led i jak wsiądziesz z kluczykiem w kieszeni, to świeci na pomarańczowo i dopiero po wduszeniu sprzęgła/hamulca robi się zielone i można odpalać.
Image

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 25 Feb 2016, o 03:08
by Pawełn
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :D interesuje mnie jeszcze czy jest jakieś zabezpieczenie przypadkowego wciśnięcia przycisku w czasie pracy silnika oraz jak wygląda procedura gaszenia silnika.
Ciekawi mnie także skąd komputer dostaje sygnał że silnik odpalił i przestaje kręcić rozrusznikiem.
Czy dioda w przycisku gaśnie po odpaleniu?
P3ndz3l3k wrote: ..przycisk z GS do Corolli
To że to corolla to nie byłoby może aż takie dziwne, w nowych być może są systemy bezkluczykowe, gdyby nie to że ta corolla w której Paweł "P3ndz3l3k", bo to on jest tutaj mózgiem przedsięwzięcia, chciałby zamontować taki przycisk zamiast zwykłej stacyjki nie była modelem e10 i to z pierwszych tygodni producji tego modelu czyli jeszcze z JT w vinie :biggrin2:

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 25 Feb 2016, o 13:29
by P3ndz3l3k
O właśnie o takie szczegóły chodziło i nawet o diody :dance3:

Wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź :ok:

Czyli Pawle mam wsio co trza wiedzieć na temat naszego przycisku.

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 28 Feb 2016, o 00:50
by szyman_leo
Pawełn wrote:Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :D interesuje mnie jeszcze czy jest jakieś zabezpieczenie przypadkowego wciśnięcia przycisku w czasie pracy silnika oraz jak wygląda procedura gaszenia silnika.
Ciekawi mnie także skąd komputer dostaje sygnał że silnik odpalił i przestaje kręcić rozrusznikiem.
Czy dioda w przycisku gaśnie po odpaleniu?
Sprawdziłem z ciekawości skoro pytasz, dioda nie świeci się w czasie pracy silnika i auto nie reaguje na przycisk w czasie jazdy. I to już moje domniemanie, że przycisk gasi silnik przy prędkości 0km/h, jak auto stoi, więc może to jest ten kierunek.
Powodzenia.

Re: Stacyjka GS mk3

Posted: 28 Feb 2016, o 01:38
by Pawełn
Dzięki wielkie :-D na razie nam to wystarczy, zobaczymy co dalej wyniknie:)