Witam,
Zauważyłem ostatnio w aucie przeglądając live data że korekty długoterminowe są dosyć wysokie na +. Podczas pracy na biegu jałowym na obu bankach jest na jednym około +19% a na drugim +20%. Czyżby wdarła się gdzieś jakaś nieszczelność? Po lekkim dodaniu gazu do około 2tys/min korekty idą do około 8%. Wypadania zapłonu nie ma, był błąd dotyczący zapłonu ale okazało się że kostka od której idzie wiązka do cewek była niedociśnięta. Silnik ma moc ale jakby trochę sporawo pali bo w trasie wyszło mi ostatnio 11 litrów PB, na LPG wyszło koło 14 litrów. Na luzie sondy pracują przy tych korektach prawdiłowo moim zdaniem - dosyć szybko piki góra dół ale górna wartość maksymalna pokazuje 0,8V a nie 1V a dolna prawidłowo czyli 0V. Podczas gdy korekty LTFT są na około +20% STFT jest w okolicach 0% więc na pewno jest coś nie tak bo STFT nie dążą do stabilizacji. W którą stronę powinienem iść? Szukanie nieszczelności w dolocie? Przepływomierz na biegu jałowym pokazuje około 3,5 g/s przy ciepłym silniku, MAP pokazuje 0,27bara.
[IS300] Wysokie korekty długoterminowe
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
- Niemen82
- Lex user
- Posts: 240
- Joined: 10 Sep 2014, o 20:04
- Model Lexusa: IS 200
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Właśnie mi uświadomiłeś jak strasznie mało wiem o samochodach
albo nie pisałeś po Polsku 


don't be sad because of people - they will all die
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Najpierw pojeździj 15 min na PB i nie przełączając na LPG sprawdź korekty. Potem można się zastanawiać.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Właśnie o to chodzi ze po skasowaniu korekt odpięciem klemy na PB robi sie dokładnie tak samo. Podczas jazdy korekty idą w dół a na luzie są wysoko. Znalazłem na innym forum że 2jz-ge ma jakiś siłownik który też reguluje wolne obroty - dodatkowo na dole w kolektorze jakaś klapka (widać to w kolektorze od góry patrząc) i będę musiał się temu przyjrzeć. Druga rzecz to odpowietrzenie zbiornika paliwa - jest mega duże podciśnienie w zbiorniku - po otwarciu mega mocno syczy, miałem tak w Volvo i uszkodzony był zawór odpowietrzający (był ciągle w pozycji otwartej i na luzie brał za dużo lewego powietrza - przez to załatwiłem sobie pompe paliwa bo miała dodatkowe obciążenie w postaci podciśnienia w zbiorniku przez co ciśnienie paliwa spadało i pompa się zajechała bo nie wyrabiała) będę musiał go poszukać albo na jakiś czas odpiąć podciśnienie od niego i je zaślepić żeby sprawdzić czy na luzie korekty się zmienią bo może to rozwiąże problem. Zawory przewietrzania zbiornika nie mają diagnostykli - wyrzucą błąd jedynie kiedy są odpięte elektrycznie i odpinanie podciśnień tylko może wskazać czy jest winny.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Gdzieś na forum jest wątek jakie jest ciśnienie resjestrowane przez MAP sensor na biegu jałowym. Porównaj sobie jak to wygląda. Da to jakiś pogląd czy rzeczywiście jest problem z lewym powietrzem.
Działanie zaworu przewietrzania zbiornika też możesz sprawdzić - zdejmij przewód idący do zbiornika i zobacz czy masz tam cały czas podciśnienie.
Ja bym też zerknął do EGR.
Działanie zaworu przewietrzania zbiornika też możesz sprawdzić - zdejmij przewód idący do zbiornika i zobacz czy masz tam cały czas podciśnienie.
Ja bym też zerknął do EGR.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Faktycznie EGR - byłem przekonany że 2JZ nie posiada recyrkulacji spalin. Będę musiał rozebrać cały kolektor i przy okazji LPG sobie poprawię. Zrobię dla potomnych fotostory przy tej okazji.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Bo chyba rzeczywiście nie ma - założyłem, że ma - jak większość silników sprzedawanych w EU. Więc wietrzenie zbiornika pozostaje głównym podejrzanym.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
Wczoraj jeździłem sporo i regulowałem LPG. Udało mi się tak wyregulować, że podczas jazdy i na postoju wartości korekt LPG i PB nie różnią się o więcej niż o 3-4%.
Interesuje mnie co może być nie tak że w zakresie obrotów 1700-2800obr korekty i na PB i na LPG idą do około 20% na plusie, później już spadają do wartości około +4% (na jałowym jest około -0,5% na obu bankach).
Na obu bankach dzieje się identycznie. Czy to może być problem jakiejś nieszczelności? Auto jeździ dobrze, spalanie LPG to 11-13/14litrów w trasie zależnie od nogi (Autostrada przy średniej 160 około 14 litrów).
Interesuje mnie co może być nie tak że w zakresie obrotów 1700-2800obr korekty i na PB i na LPG idą do około 20% na plusie, później już spadają do wartości około +4% (na jałowym jest około -0,5% na obu bankach).
Na obu bankach dzieje się identycznie. Czy to może być problem jakiejś nieszczelności? Auto jeździ dobrze, spalanie LPG to 11-13/14litrów w trasie zależnie od nogi (Autostrada przy średniej 160 około 14 litrów).
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
U Ciebie jest map sensor? Warto porównać jego wskazania z innym autem.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [IS300] Wysokie korekty długoterminowe
W moim IS300 jest MAF tuż za filtrem powietrza (MAP chyba były tylko w IS200). Na biegu jałowym pokazuje około 3,5g/s przy bucie dochodzi do około 150 g/s. Dziś po drodze na autostradzie zrobię zrzuty (mam możliwość tylko 4 sygnałów) korekty bank1 i bank 2, obroty oraz MAF.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest