Strona 3 z 4

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 07:34
autor: gmiter
Wstawiana tulejka prosta czy kątowa?

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 08:31
autor: grucha2666
wczoraj w AJC w Wawie zamontowali mi tulejkę i jest ok. przy okazji wyjęli kolektor żeby zobaczyć katy i podobno są bardzo dobre i komputer w lexie jest bardzo restrykcyjny i bardzo łatwo o takie błędy. W moim przypadku zamontowano tulejke i zero błędów póki co. niestety operacja kosztowna (tulejka co prawda tania ale wyjęcie kolektora i sprawdzenie katów trochę kosztuje...). pozytyw jest taki że: 1. nie ma błędów i raczej nie powinno być. 2. Mam potwierdzenie że katy są w dobrym stanie - nic tam się nie zatyka i nie odpada.

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 08:41
autor: owczar
Katy można ocenić po wykresie sond. Komputer rzeczywiście w toyocie jest bardzo czuły.

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 08:49
autor: gmiter
grucha2666 pisze:wczoraj w AJC w Wawie zamontowali mi tulejkę i jest ok. przy okazji wyjęli kolektor żeby zobaczyć katy i podobno są bardzo dobre i komputer w lexie jest bardzo restrykcyjny i bardzo łatwo o takie błędy. W moim przypadku zamontowano tulejke i zero błędów póki co. niestety operacja kosztowna (tulejka co prawda tania ale wyjęcie kolektora i sprawdzenie katów trochę kosztuje...). pozytyw jest taki że: 1. nie ma błędów i raczej nie powinno być. 2. Mam potwierdzenie że katy są w dobrym stanie - nic tam się nie zatyka i nie odpada.
Jeżeli katalizatory są w dobrym stanie to dlaczego wstawiać tulejkę?? Skąd błąd?

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 08:54
autor: owczar
Przez durna diagnostykę komputera. Toyota przesadzila z algorytmem i minimalny spadek poniżej nominalu powoduje błąd.

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 09:05
autor: brat_z
Tak piszecie o tych katach że sam się zastanawiam nad moimi ile jeszcze wytrzymają a mam 300k na blacie...

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 09:10
autor: gmiter
Ja mam u siebie tulejki w katach bo poprzedni wlasciciel mial srednio wyregulowany gaz. Zastanawiam sie nad ich usunięciem i testowaniem co będzie się działo

Co do wytrzymałości kata - w Volvo miałem ori katalizator przy 295tkm i na LPG zrobiłem ponad 60tkm i ani razu błędu nie było - tlyko możliwe że Toyota faktycznie dużo bardziej restrykcyjnie podchodziła do norm.

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 12:00
autor: grucha2666
Ja mam 125 000 km i wyskakuje mi błąd. To nie jest tak że spaliny już nie są w normach tylko komputer w Toyocie jest bardzo czuły. Ogólnie tulejka też może nie wystarczyć jak ktoś ma np. w bardzo słabym stanie katalizatory. U mnie wystarczyła bo katy są ok (i w każdym innym aucie błędu by nie było)...
W AJC p. Rafał mi powiedział że to bardziej zużycie katów wynika z wieku auta niż z samego przebiegu (nie mam LPG)

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 12:57
autor: Damian91
Ja w Eltecu zapłaciłem 150 zł ale chyba już tam nie wrócę.. ile chcieli w AJC?

Re: IS300 P0420 Bank1

: 10 sie 2016, o 12:59
autor: grucha2666
400 zł za tulejki, demontaż sprawdzenie i montaż kata + podłączenie pod kompa itp itd