Page 1 of 4

IS300 P0420 Bank1

Posted: 15 Apr 2016, o 14:26
by Damian91
Błąd pojawił się drugi raz od wymiany sondy lambda w zeszłym roku (wymieniona na OEM Denso, bodajże za katalizatorem pod spodem auta, trzeba było wyjąć fotel by się dostać do kostki). Rozumiem, że dotyczy on katalizatora w kolektorze?

Co powinienem zrobić? Pierwsza sprawa to chyba wizyta na SKP i pomiar spalin + opukanie w poszukiwaniu "grzechotki" oraz sprawdzenie czy gdzieś nie ma przedmuchów?
Jeśli pomiar spalin będzie ok, nic grzechotać nie będzie to trzeba zastosować emulator sondy - której?
Załóżmy, że winien jest katalizator - czy można wyciąć katalizator przy kolektorze? Zastępuje się go zamiennikiem czy trzeba wymienić cały kolektor..?
Wyczytałem, że niebezpiecznie jest to zostawić jak jest bo można sobie narobić biedy w silniku :mda:

Tak, wiem, że był to temat już poruszany ale tematy dotyczyły IS200.

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 15 Apr 2016, o 14:55
by owczar
W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytania.

Kolejność diagnostyki jak napisałeś. Jeśli chodzi o usuwanie kata to bym go zostawił. Jeśli pojawia się ten błąd to nie znaczy, że katalizator zupełnie nie działa, a tyle, że ma słabszą wydajność. Mimo wszystko spaliny będą o wiele czystsze i na SKP nie będzie problemu. Błąd kata to znany problem w toyotach/lexach. Albo katalizatory są słabe, albo algorytmy zbyt restrykcyjne.

Emulator oczywiście na sondę za katem. Albo tulejka, albo wlutowanie odpowiedniego kondensatora równolegle w obwód sondy. To drugie rozwiązanie nie rzuca się w oczy na przeglądzie, ale nie testowałem osobiście.

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 15 Apr 2016, o 15:17
by Damian91
Jeśli chodzi o usuwanie kata to bym go zostawił
nawet jeśli ewidentnie zacznie grzechotać?

Lepiej się tam dostać od spodu czy od góry? Ten błąd ewidentnie wskazuje na ten przy kolektorze a nie ten pod autem, prawda?

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 15 Apr 2016, o 15:29
by owczar
Jeśli zacznie grzechotać to do wymiany, ale to już skrajny przypadek. Łatwiej zajrzeć od dołu, ale widok od góry daje więcej wiedzy. Od dołu może być ok, a od góry sodoma i gomora. Ale jak tam zajrzeć :) Najlepiej wykręcić sondę lambda przed katem i endoskopem zajrzeć. Jak plaster będzie nie uszkodzony, nie będzie syfu to ja bym zostawił.

Ten kat pod autem nie jest monitorowany.

obudowa katalizatora będzie działała jak puszka rozprężno- sprężna w wentylacji.

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 15 Apr 2016, o 15:37
by Damian91
Okej, w takim razie zacznę od wizyty na SKP. Podejrzewam, że skończy się tulejką bo gdyby katalizator był w rozsypce to raczej odczułbym to na stacji benzynowej i w osiągach :)

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 31 May 2016, o 09:34
by grucha2666
Ostatnio wyskoczył mi ten błąd przy jeździe na tempomacie ze stałą prędkością 100 km/h. Auto nie jest w żaden sposób zmulone, ma 121 000 km przebiegu więc wątpię aby to był kat (ale sprawdzę jeszcze) na stacji.
Pytanie moje do osób które uświadczyły tego błędu: czy zdarzyło się komuś że ewidentnie padła sonda i właśnie błąd P0420 wyskakiwał ?

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 31 May 2016, o 09:37
by owczar
Padnięta sonda inaczej jest diagnozowana. ECU potrafi rozpoznać awarię sondy i awarię katalizatora. Kat nie musi być całkiem padnięty, ale wystarczy, że ma gorszą sprawność i przebieg sygnału jest zbyt gwałtowny.

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 31 May 2016, o 09:45
by grucha2666
Ok. założmy że własnie jest taka sytuacja: co w takiej sytuacji robic? ?(bez wymiany kata)

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 31 May 2016, o 09:52
by owczar
Na początek sprawdzenie szczelności układu wydechowego, potem analiza przebiegu sondy podczas jednostajnej jazdy bez zmiany obciążenia. Potem zastosowanie obejścia - albo tulejka na sondę, albo układ RC na obwodzie sondy jak na filmie.

Re: IS300 P0420 Bank1

Posted: 31 May 2016, o 10:00
by grucha2666
ok a jest w ogole szansa ze ten blad byl spowodowany lipnym paliwem?