Page 1 of 3

Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 27 Mar 2017, o 18:05
by djslavoll
Cześć,

moje auto ma skłonność do lekkich wibracji, drżenia na "D" na postoju, ale TYLKO, gdy jest poniżej 10 stopni. Kiedy powyżej w tych samych okolicznościach jest błoga cisza.
Dodam, że dopóki nie wymieniłem poduszek silnika i skrzyni (oryginały), drżało dużo mocniej, czy ciepło, czy zimno na dworze.

Nie wiem, co jeszcze wymienić z gumowych elementów, które mogą przenosić wibracje do wnętrza.

Mój mechanik, niewątpliwie fachowiec od aut japońskich oraz tychże Lexusów, nie dostrzega tej dolegliwości i twierdzi, że tak musi być.
Ale jak to? Przecież auto potrafi nie drżeć, kiedy jest ciepło. No i Japończycy nie zrobiliby "wibrującego" wozu klasy premium, szczególnie w "tamtych" czasach ;)

Rocznik 2001, przebieg 88kkm.

Dzięki

Posted: 3 May 2017, o 19:58
by djslavoll
Koledzy, a może zadam inaczej pytanie. Czy w Waszych autach występuje taka sytuacja?
Niewykluczone, że oczekuję niemożliwego (brak najmniejszych wibracji) i niepotrzebnie wydaję pieniądze na poszukiwania usterki, której po prostu nie ma :)
Czujecie coś na postoju na podłokietniku?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Posted: 3 May 2017, o 23:38
by legato97
Zalezy co to znaczy lekkie dla Ciebie ale zadnych wibracji nie powinienes czuc...swiece zmieniane? Przepustnica czysta?

Posted: 4 May 2017, o 07:21
by djslavoll
Przepustnica, przepływomierz oraz zaworek odmy były świeżo czyszczone.
Nowe świece, poduszki silnika i skrzyni nowe, oryginalne...
Taka ciekawostka - jak włączę światła mijania to wtedy drży. Bez nich jest bloga cisza. Może dokładane Webasto obciąża elektrykę?
Czy filtr paliwa się wymienia? Wiem, że w japończykach zwykle się tego nie robi...

Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 4 Dec 2018, o 15:15
by djslavoll
Koledzy ponawiam temat i pytanie do Was:

Czemu drży auto (podłokietnik i kierownica), kiedy spadnie temperatura otoczenia, latem jest dużo lepiej.
Jak pisałem, nowe poduszki silnika i skrzyni, kable i świece.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 4 Dec 2018, o 16:52
by arczar
Poduszki oryginał czy zamiennik?

Jeśli zamiennik to odpowiedź jest oczywista. Niestety zamienniki poduszek rzadko kiedy zapewniają komfort i... W ogóle są kiepskie. Nawet w zwykłych autach jak stara Primera, sumienną wszystkich poduszek na nowe zamienniki powoduje że silnik lata po komorze jak na zużytych OEM.

efekt podobny niezależnie od producenta zamiennika.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 4 Dec 2018, o 16:56
by djslavoll
Oryginalne :)

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 4 Dec 2018, o 17:36
by gmiter
A silnik chodzi równo? To jest jeden z objawów luzów zaworowych - ciasnych :)

Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 4 Dec 2018, o 17:43
by djslavoll
Przynajmniej nie faluje wskazówka obrotomierza, kiedy się obserwuje.

Mechanik twierdzi, że w tych autach nie ma potrzeby regulacji zaworów, bo kiedyś w innych sprawdzał przy dużych przebiegach i nie było potrzeby, a mój ma 100kkm więc tym bardziej.

Pewnie od takiej regulacji zacznę w innym warsztacie na początek...

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Re: Lekkie drżenie na postoju (GS300)

Posted: 4 Dec 2018, o 22:09
by madkiw
Sprawdź sobie może obroty na N, ja np. bez klimy mam ok, ale jak włącze klimę to zamiast tych 800 mam poniżej 700 i mi drźy lekko. Sprawdziłem uzywając apki i kostki pod OBD

3. INSPECT IDLE–UP SPEED
(a) Warm up engine
(b) Inspect idle–up speed when the these conditions are established.
Test conditions:
Blower speed control switch at ”HI” position
Temperature control dial at ”COOL” position
A/C switch ON
Put gear shift in neutral
GS300:
Magnetic clutch condition Idle–up speed
Magnetic clutch not engaged 700 ± 50 rpm
Magnetic clutch engaged 800 ± 50 rpm
If idle speed is not as specified, check the idle control system.