Czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda koszt utrzymania IS-F ? Jakie są najczęstsze problemy?
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
IS-F
-
- Lex user
- Posts: 63
- Joined: 29 Aug 2017, o 23:11
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: Francja
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 53
- Joined: 18 Jul 2016, o 01:59
- Model Lexusa: IS F
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: IS-F
Tu możesz sobie kolego trochę poczytać ...
viewtopic.php?f=172&t=13836
Zakładając, że kupisz zadbany model, główny koszt to przednie klocki hamulcowe (starczają na ok. 20 kkm - wiadomo, zależnie od jazdy), bo nawet tarcze w ASO nie są jakoś kosmicznie drogie i nie wymieniasz ich tak często, jak klocki. No i paliwo w mieście, ale to chyba bierzesz pod uwagę?
Ogólnie z autem nic się nie dzieje. Serwisować go tylko regularnie i jeździć. Aha, oleju też wchodzi ponad 9 litrów i raz do roku warto go zmienić, ale to też raczej standardowy koszt.
viewtopic.php?f=172&t=13836
Zakładając, że kupisz zadbany model, główny koszt to przednie klocki hamulcowe (starczają na ok. 20 kkm - wiadomo, zależnie od jazdy), bo nawet tarcze w ASO nie są jakoś kosmicznie drogie i nie wymieniasz ich tak często, jak klocki. No i paliwo w mieście, ale to chyba bierzesz pod uwagę?

Ogólnie z autem nic się nie dzieje. Serwisować go tylko regularnie i jeździć. Aha, oleju też wchodzi ponad 9 litrów i raz do roku warto go zmienić, ale to też raczej standardowy koszt.
-
- Lex user
- Posts: 63
- Joined: 29 Aug 2017, o 23:11
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: Francja
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 53
- Joined: 18 Jul 2016, o 01:59
- Model Lexusa: IS F
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: IS-F
Oba modele są warte uwagi, więc proponuję zobaczyć i jeden i drugi. Wybrałbym ten w lepszym stanie. Ja wybrałem polifta, bo podoba mi się ten centralnie umieszczony obrotomierz. No i nie wiem, czy jesteś wysoki, ale polift ma niżej schodzące siedzenie kierowcy. W polifcie poprawiono zawieszenie i kąty zawieszenia, ale to wszystko są szczegóły, których pewnie nawet byś nie wychwycił. Po prostu profesjonalni kierowcy przedliftem kręcili trochę gorsze czasy niż M3, a wersja poliftowa miała zmienić ten stan rzeczy i nadgonić te dziesiąte sekundy, co się zresztą udało. Reszta zmian w polifcie to detale.
Auto kupowałem z myślą, że polatam rok, dwa i zmienię, ale tak mi się spodobało, że postanowiłem zostać z nim na dłużej
Ostatnio nawet wymieniłem świece przy przebiegu ponad 80 kkm, dla świętego spokoju, ale były w tak dobrym stanie, że gdybym wiedział, to bym tego nie robił.
Ogólnie te auta nie sypią się i niejeden IS F w Stanach zrobił już ponad 300 kkm i dalej śmiga. Dobry silnik, skrzynia, wytrzymałe zawieszenie ... wymienia się rzeczy eksploatacyjne i nie ma problemu.
Auto kupowałem z myślą, że polatam rok, dwa i zmienię, ale tak mi się spodobało, że postanowiłem zostać z nim na dłużej

Ostatnio nawet wymieniłem świece przy przebiegu ponad 80 kkm, dla świętego spokoju, ale były w tak dobrym stanie, że gdybym wiedział, to bym tego nie robił.
Ogólnie te auta nie sypią się i niejeden IS F w Stanach zrobił już ponad 300 kkm i dalej śmiga. Dobry silnik, skrzynia, wytrzymałe zawieszenie ... wymienia się rzeczy eksploatacyjne i nie ma problemu.
-
- Lex user
- Posts: 63
- Joined: 29 Aug 2017, o 23:11
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: Francja
- Contact:
IS-F
Właśnie też o tym myślę. Natomiast cholernie ciężko znaleźć. Jednego widziałem jak do tej pory po liftingu. Szczerze mówiąc na palcach jednej ręki można policzyć te na sprzedaż.octane wrote:Polift ma też prawdziwą szperę. Ogólnie to lepiej kupić polift nawet ze względu na utratę wartości. Będzie mniej tracił.
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posts: 53
- Joined: 18 Jul 2016, o 01:59
- Model Lexusa: IS F
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: IS-F
Słuszna uwagaoctane wrote:Polift ma też prawdziwą szperę.

Mimo wszystko bardziej bym zwracał uwagę na stan techniczny i wybrał lepszy model.
Na naszym rynku jest bardzo mało IS F'ów. Nawet gdy ja kupowałem swojego, to średnio było to 4-5 sztuk z roczników '08-'09. Od jakiegoś czasu są i przed i polifty. Znacznie większy wybór jest u naszych zachodnich sąsiadów i tam bym skierował swoje kroki. Kiedyś to było średnio 40 sztuk, dziś często jest połowa tego.
Ceny wersji poliftowych już od dawna się zatrzymały. Nawet wzrosły.
Jakoś auto nie sprzedawało się za dobrze, a gdy zaprzestano jego produkcji, nagle okazało się, że to bardzo dobry samochód i ceny podskoczyły. Na całym świecie sprzedano zaledwie 12 tys. sztuk, z czego ponad 5 tys. wchłonął rynek amerykański. Dziś, kiedy BMW boryka się w M3 (z podobnych do IS F'a roczników) ... może nie ciągle, ale jednak, z problemem wycierających się panewek, IS F wydaje się być niezniszczalne. Tu tylko wymienia się olej. Nawet ci, co obudzili się po przebiegu 200 kkm zaskoczeni, że tu się sprawdza luz zaworowy, śpią spokojnie, bo okazało się, że wszystko ciągle jest w normie. Nie wiem kiedy wymienia się łańcuch rozrządu, ale pewnie też nieprędko.
Nie wiem, czy to prawda, ale w ASO Lexusa mi powiedziano, że pierwszy wgląd/serwis silnika jest przewidziany przez producenta po 600 kkm.
Auto bardziej się sprawdza na trasach, niż na dziurawych drogach w mieście. Jak najbardziej może być używane jako DD, ale w miastach, gdzie nie ma dziur i tory tramwajowe są w miarę na poziomie asfaltowej drogi

Powodzenia w szukaniu godnej sztuki.
-
- Lex user
- Posts: 63
- Joined: 29 Aug 2017, o 23:11
- Model Lexusa: RX450h
- Skąd:: Francja
- Contact:
Więc znalazłem 2 godne uwagi:
https://www.leboncoin.fr/voitures/1140907339.htm?ca=4_s
I
https://www.leboncoin.fr/voitures/1172229098.htm?ca=4_s
Pierwszy to polift i 81 000 przebiegu, a drugi przedlift 43000 przebiegu
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
https://www.leboncoin.fr/voitures/1140907339.htm?ca=4_s
I
https://www.leboncoin.fr/voitures/1172229098.htm?ca=4_s
Pierwszy to polift i 81 000 przebiegu, a drugi przedlift 43000 przebiegu
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posts: 53
- Joined: 18 Jul 2016, o 01:59
- Model Lexusa: IS F
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re:
Ze zdjęć nic nie wynika. Oba, a szczególnie ten starszy, przygotowane ładnie do sprzedaży. Trzeba podjechać i wszystko sprawdzić. Dla mnie dziwne jest, że ten nowszy nie ma rozmrażania wycieraczek, a ta funkcja była w standardzie.Przem86 wrote:Więc znalazłem 2 godne uwagi:
https://www.leboncoin.fr/voitures/1140907339.htm?ca=4_s
I
https://www.leboncoin.fr/voitures/1172229098.htm?ca=4_s
Pierwszy to polift i 81 000 przebiegu, a drugi przedlift 43000 przebiegu
Moje zdanie już znasz ... wybierz tego, którego bardziej wolisz i oby stan techniczny Cię satysfakcjonował.
Jak na lata '07 - '14 to faktycznie mało. Z innych statystyk do których kiedyś dotarłem, to w 2013 roku, w Stanach sprzedano 500 sztuk, a u nas tylko 3 sztukiBeeMiX wrote:Wow 12 tys sztuk to bardzo bardzo mało jak na obecne realia. BMW E9x M3 zrobili ponad 70 tys!

Nawet słynna seria 8 w BMW sprzedała się w ponad 17 tys. sztuk, ale to auto kosztowało kiedyś krocie i zamożność społeczeństw w różnych krajach też była na innym poziomie niż dziś.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests