IS 250 MK II - Tuning

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
User avatar
Sybir92
Nowy lex user
Posts: 12
Joined: 20 Aug 2017, o 23:41
Model Lexusa: IS 250 FSPORT
Skąd:: Olesno
Location: OLESNO
Contact:

IS 250 MK II - Tuning

Post by Sybir92 »

Witajcie.

Szczerze to przejrzałem trochę forum, ale nie znalazłem niczego co by mnie interesowało.

Z ciekawości zapytam.

Myślę by troszkę podnieść moc (chociaż Nm) w Is 250 mk II. Jak wiadomo chip podnosi moc o całe 5 KM więc nie warto ładować 1200zł . U mnie w samochodzie poprzedni właściciel zamontował stożęk KN i chipboxa.... Nie wiem czy to cokolwiek dało bo na rolkach nie byłem, ale denerwuje mnie to , ze zwykły passat 130 KM przez chwilę mnie bierze do póki lex nie wskoczy na odpowiednie obroty... Dlatego myślę nad tym jak zwiększyć mu trochę moc... szczerze satysfakcjonowałoby mnie te 250KM.
Pytałem kilka firm tuningowych i jedyne co usłyszałem to ostrzejszy rozrząd, wycięcie kata, wymiana wydechu, chip , stożek... Co prawda może gdyby wymienić to wszystko coś by poszło , ale czy ktoś robił takie zabiegi ?

Albo możecie doradzić co prócz swapa idzie zrobić z 4GR FSE ?
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by carsik »

Sybir92 wrote:Witajcie.

Szczerze to przejrzałem trochę forum, ale nie znalazłem niczego co by mnie interesowało.

Z ciekawości zapytam.

Myślę by troszkę podnieść moc (chociaż Nm) w Is 250 mk II. Jak wiadomo chip podnosi moc o całe 5 KM więc nie warto ładować 1200zł . U mnie w samochodzie poprzedni właściciel zamontował stożęk KN i chipboxa.... Nie wiem czy to cokolwiek dało bo na rolkach nie byłem, ale denerwuje mnie to , ze zwykły passat 130 KM przez chwilę mnie bierze do póki lex nie wskoczy na odpowiednie obroty... Dlatego myślę nad tym jak zwiększyć mu trochę moc... szczerze satysfakcjonowałoby mnie te 250KM.
Pytałem kilka firm tuningowych i jedyne co usłyszałem to ostrzejszy rozrząd, wycięcie kata, wymiana wydechu, chip , stożek... Co prawda może gdyby wymienić to wszystko coś by poszło , ale czy ktoś robił takie zabiegi ?

Albo możecie doradzić co prócz swapa idzie zrobić z 4GR FSE ?
nic, dać mu spokój. Kombinowanie z silnikiem wolnossącym do użytku drogowego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by DanLexus »

Sybir92 wrote:
Albo możecie doradzić co prócz swapa idzie zrobić z 4GR FSE ?
Jeśli chcesz coś ugrać w tej budzie to 'najtaniej' i najlepiej zainteresować się egzemplarzem z 2GR FSE pod maską. Droga w podnoszenie mocy przy N/A jest droga do nikąd.
Supras are just a hatchback SC300
andm
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 13 Feb 2018, o 09:17
Model Lexusa: IS
Skąd:: Warszawa

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by andm »

A skąd wiesz, przerabiałeś już ten temat?
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by gmiter »

Jeśli ktos zna się na autach/silnikach to wie że wyciskanie z NA bez turbo/kompresora jest drogą do nikąd i tyle.
ledziu
Lex Master
Posts: 2565
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by ledziu »

andm wrote:A skąd wiesz, przerabiałeś już ten temat?
Ja przerabiałem dużo tematów :hobby: :lolek:
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by carsik »

andm wrote:A skąd wiesz, przerabiałeś już ten temat?

a od ilu "przerobień" uznasz że wiem?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by adamsky73 »

Jak powiedział Colin Chapman, konstruktor Lotusa:
Duża moc czyni cię szybszym na prostej, niska masa czyni cię szybszym wszędzie.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Scoob
Lex user
Posts: 171
Joined: 24 Jun 2014, o 00:32
Model Lexusa: IS250
Skąd:: Elbląg
Contact:

IS 250 MK II - Tuning

Post by Scoob »

@Sybir92 zacznij od wyrzucenia tego boxa i przynajmniej odizolowania termicznego stożka, choć ja w ogóle nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania do użytku codziennego. Może też warto pokombinować z lepszym paliwem i dodatkami.
Jedyne mody, które poczujesz to wg mnie lżejszy zamach, kolektory wydechowe, układ wydechowy z wywaleniem ekologii i kompresor. Po każdym z zabiegów jeszcze przydałoby się zrobić soft (nie słyszałem aby ktoś w PL na tyle dobrze ogarniał Denso, żeby podjąć się takich akcji). Jak piszą wszyscy powyżej - lepiej szukaj 350 albo innego auta jak chcesz ściągać się Passatami.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
User avatar
Sybir92
Nowy lex user
Posts: 12
Joined: 20 Aug 2017, o 23:41
Model Lexusa: IS 250 FSPORT
Skąd:: Olesno
Location: OLESNO
Contact:

Re: IS 250 MK II - Tuning

Post by Sybir92 »

To nie chodzi o ściganie się z passatami. To był jedynie przykład... Czy ten chipbox cokolwiek robi nie wiem... Wymontuję go i zobacze co to w ogóle jest....
Stożek jest ogarnięty tak jak trzeba. ASO Kraków się tym już zajęło i jest okej .

No myślałem nad wycięciem katów, softem na stałe (zawsze może te 5KM będzie), później nawiercane tarcze hamulcowe i felgi ze stopów lekkich dla zmniejszenia masy. Jakieś pomyły jak zmiejszyć jeszcze mase , ale by wygląd został podobny ?

Co masz na myśli kompresor ? Żeby zamontować takowy ? Pytałem już o podobne zabiegi w chyba jednej z większych firm tuningowych w PL (BestPerformance) i w sumie nikomu się tego nie chce robić.

Jedyne co mi znajomy mechanik zaproponował to ostrzejszy rozrząd... Da to coś ?
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests