Witam
Panowie pomocy:) Od kilku tygodni walczę z błedem p0171 uboga mieszanka i większym spalaniem. Drugi błąd to p2195 ale to pewnie problem pierwszego błedu.
Uboga mieszanka na bank1 (pierwsze 3 cylindry). Z tego co wyczytałem to jest kilka tropów:
- pcv valve
- o2 b1s1 sensor
- przewody podciśnieniowe
- przepływka
- nieszczelny wydech pomiędzy kolektorem a pierwszą sondą o2 na bank1
Na biegu jałowym korekty stft1 i ltft2 sa bliskie zero. Łączna suma w ok 10% czyli w normie. Podczas delikatnej jazdy do ok 30km również ok.
Wystaczy że pojadę trochę szybciej i ustabilizuje obroty i stft1 podchodzi do ok +20 i ltft1 do ok +35.
Zauważyłem, że nawet na postoju gdy podbiję obroty do 2500 i przytrzymam przez ok 20 sekund robi się to samo z stft1 i ltft
2.
Stft2 i Ltft2 są w normie.
Przepływka na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach pokazuje ok 3g/s
Przy 2500obr pokazuje ok 13g/s Czy to jeszcze w normie?
Co wymieniłem:
nowa oryginalna sonda 02 b1s1
nowy oryginał pcv valve
częśc przewodów podciśnieniowych te które byłem wstanie wymienić. Reszta wygląda ok. Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach i wciskam pedał hamulca - wszystkie parametry w normie. Myślę że podcisnienie jest ok.
Czy to może być przepływka? gdzieś na forum zagranicznym ktoś pisał że bląd p0171 w toyotach powoduje najcześciej przepływka...
Czy pozostaje mi kupić również w ciemno przepływkę? Czy jest jakiś sposób na jej sprawdzenie?
Ręce powoli opadają...
Z góry dzięki za wszelkie wskazówki
Artur
[Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
-
- Lex user
- Posts: 94
- Joined: 21 Mar 2014, o 11:59
- Model Lexusa: RX350
- Skąd:: Wielka Brytania
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 94
- Joined: 21 Mar 2014, o 11:59
- Model Lexusa: RX350
- Skąd:: Wielka Brytania
- Contact:
[Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Przeplywka wymieniona...i niestety uj strzelił. To samo...
Zauważyłem, że na wolnych obrotach korekty sa prawidłowe, podczas przyspieszania również wygląda dobrze.
Jedynie jak ustabilizuje prędkość natychmiast korekty walą na plus w okolice 30%. Gdy odpuszczam padał gazu, stft 1 i 2 spada do zera i dlugoterminowe korekty spadaja do kilku procent, w normie.
Zauważyłem, że na wolnych obrotach korekty sa prawidłowe, podczas przyspieszania również wygląda dobrze.
Jedynie jak ustabilizuje prędkość natychmiast korekty walą na plus w okolice 30%. Gdy odpuszczam padał gazu, stft 1 i 2 spada do zera i dlugoterminowe korekty spadaja do kilku procent, w normie.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Po pierwsze to ani przepływka ani przepustnica nie powodowałaby takiego zachowania że na jednym banku masz ok a na drugim błąd - chyba że korekty na obu bankach podobnie się zachowują i na drugim też zaraz błąd wywali.. Jeżeli dotyczy tylko jednej strony to sonda, katalizator, wydech (jakaś nieszczelność) zasilanie paliwem.
Ewentualnie jeżeli masz LPG to wina regulacji błędnej albo któryś wtryskiwacz nie trzyma parametrów - patrzyłeś czy świece wyglądają identycznie na tych 3 garach?
Przepustnica rozumiem porządnie wyczyszczona, zaworek PCV drożny i się domyka prawidłowo?
Ewentualnie jeżeli masz LPG to wina regulacji błędnej albo któryś wtryskiwacz nie trzyma parametrów - patrzyłeś czy świece wyglądają identycznie na tych 3 garach?
Przepustnica rozumiem porządnie wyczyszczona, zaworek PCV drożny i się domyka prawidłowo?
-
- Lex user
- Posts: 94
- Joined: 21 Mar 2014, o 11:59
- Model Lexusa: RX350
- Skąd:: Wielka Brytania
- Contact:
[Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Hej
Korekty na drugim banku idealne.
Świece nowe (denso) wymieniane jakies 8 miesięcy temu.
Sonda na banku1(przed katem) wymieniona (denso).
Zawor pcv wymieniony (oryginal)
Myślę żeby gdzieś podjechać na test dymny wydechu i ukladu podcisnienia.
Gdzie najlepiej się "wpciac" w system podcisnieniowy azeby go sprawdzić?
Jedną rzecz zauważyłem wczoraj podczas tankowania pb - zawsze miałem lekkie cisnienie /ujście powietrza gdy odkrecalem wlew. Wczoraj zero ciśnienia. Tylko czy to ma jakiś związek z systemem podciśnienia.
Auto zasilane lpg. Błąd wywala na pb i lpg. Mapy gazu są ok. Zakrecalem butle z gazem i jezdzilem na pb. Również to samo, także wykluczam lejacy wtrysk lpg...
Pozdrawiam
Korekty na drugim banku idealne.
Świece nowe (denso) wymieniane jakies 8 miesięcy temu.
Sonda na banku1(przed katem) wymieniona (denso).
Zawor pcv wymieniony (oryginal)
Myślę żeby gdzieś podjechać na test dymny wydechu i ukladu podcisnienia.
Gdzie najlepiej się "wpciac" w system podcisnieniowy azeby go sprawdzić?
Jedną rzecz zauważyłem wczoraj podczas tankowania pb - zawsze miałem lekkie cisnienie /ujście powietrza gdy odkrecalem wlew. Wczoraj zero ciśnienia. Tylko czy to ma jakiś związek z systemem podciśnienia.
Auto zasilane lpg. Błąd wywala na pb i lpg. Mapy gazu są ok. Zakrecalem butle z gazem i jezdzilem na pb. Również to samo, także wykluczam lejacy wtrysk lpg...
Pozdrawiam
-
- Lex user
- Posts: 94
- Joined: 21 Mar 2014, o 11:59
- Model Lexusa: RX350
- Skąd:: Wielka Brytania
- Contact:
[Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Dzis już było "cisnienie" gdy odkrecilem korek wlewu pb. Także tu odpada.
Na odpalonym silniku wyciagalem przewody podcisnieniowe z kolektora, przepustnicy i puszki filtra. Po wyciagnieciu obroty podskakuja i korekty ida na +. Hmm wygląda na to, że podciśnienie jest również ok.
Jedynie nieszczelny wydech przed pierwszą sonda? lub katalizator? Obie sondy za katalizatorami pokazują podobne wartości.
Oto freeze frame z momentu kiedy wywalił check:
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 60 %
Temperatura płynu chłodzącego = 86 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 21,094 %
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 2 = 0 %
FuelTrimBank1LongTerm=Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - Bank 2 = 8,594 %
Obroty silnika obr./min = 1 720,25 rpm
Prędkość (OBD) = 89 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 37,5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 26 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 18,82 g/s
Położenie przepustnicy = 20,784 %
Czas od włączenia silnika = 304 s
wskaźnik równoważności powietrze/paliwo - sonda lambda nr 7 = 1,233
wskaźnik równoważności powietrze/paliwo - sonda lambda nr 5 = 0,982
Odległość przejechana od skasowania kodów = 11 km
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 13,489 psi
wskaźnik równoważności tlen/paliwo - sonda lambda nr 1 (alternatywny) = 1,233
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 724 °C
Temperatura katalizatora (Bank 2, czujnik 1) = 724 °C
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 2) = 528,5 °C
Temperatura katalizatora (Bank 2, czujnik 2) = 528,5 °C
Napięcie (moduł sterowania) = 13,437 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 31,373 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Względna pozycja przepustnicy = 4,706 %
Absolutne położenie przepustnicy B = 53,725 %
Położenie pedału gazu D = 15,686 %
Położenie pedału gazu E = 31,765 %
Na odpalonym silniku wyciagalem przewody podcisnieniowe z kolektora, przepustnicy i puszki filtra. Po wyciagnieciu obroty podskakuja i korekty ida na +. Hmm wygląda na to, że podciśnienie jest również ok.
Jedynie nieszczelny wydech przed pierwszą sonda? lub katalizator? Obie sondy za katalizatorami pokazują podobne wartości.
Oto freeze frame z momentu kiedy wywalił check:
Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 60 %
Temperatura płynu chłodzącego = 86 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 21,094 %
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 2 = 0 %
FuelTrimBank1LongTerm=Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - Bank 2 = 8,594 %
Obroty silnika obr./min = 1 720,25 rpm
Prędkość (OBD) = 89 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 37,5 °
Temperatura powietrza na wlocie = 26 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 18,82 g/s
Położenie przepustnicy = 20,784 %
Czas od włączenia silnika = 304 s
wskaźnik równoważności powietrze/paliwo - sonda lambda nr 7 = 1,233
wskaźnik równoważności powietrze/paliwo - sonda lambda nr 5 = 0,982
Odległość przejechana od skasowania kodów = 11 km
Ciśnienie barometryczne (z pojazdu) = 13,489 psi
wskaźnik równoważności tlen/paliwo - sonda lambda nr 1 (alternatywny) = 1,233
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 1) = 724 °C
Temperatura katalizatora (Bank 2, czujnik 1) = 724 °C
Temperatura katalizatora (Bank 1, czujnik 2) = 528,5 °C
Temperatura katalizatora (Bank 2, czujnik 2) = 528,5 °C
Napięcie (moduł sterowania) = 13,437 V
Obciążęnie silnika (bezwzględne) = 31,373 %
Commanded Equivalence Ratio(lambda) = 1
Względna pozycja przepustnicy = 4,706 %
Absolutne położenie przepustnicy B = 53,725 %
Położenie pedału gazu D = 15,686 %
Położenie pedału gazu E = 31,765 %
- machony79
- Lex Driver
- Posts: 537
- Joined: 30 Aug 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Contact:
Re: [Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Nie wiem czy tam masz pasek czy łańcuch ale może rozrząd jest rozjechany na jednej głowicy lub KZFZ ?
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Ewentualnie podmień stronami zawory vvti.
-
- Lex user
- Posts: 94
- Joined: 21 Mar 2014, o 11:59
- Model Lexusa: RX350
- Skąd:: Wielka Brytania
- Contact:
[Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
A jak i gdzie znajduja się zawory vvti? foto mile widziane.
Silnik jest na łańcuchu.
Dzis jeszcze polezalem pod autem. Wszystkie wężyki podciśnieniowe wyglądają ok.
A czy np luźno siedzaca świeca zaplonowa może robic taki cyrk z uboga mieszanka?
Jak wymienialem świece to były dokrecane momentem ksiazkowym. Sprawdzilem 3 świece na bank2 (łatwy dostęp) żadna sie nie zluzowala. Na banku1 nie sprawdzilem poniewaz przy tym silniku to kupa roboty jest żeby się tam dostać...
Silnik jest na łańcuchu.
Dzis jeszcze polezalem pod autem. Wszystkie wężyki podciśnieniowe wyglądają ok.
A czy np luźno siedzaca świeca zaplonowa może robic taki cyrk z uboga mieszanka?
Jak wymienialem świece to były dokrecane momentem ksiazkowym. Sprawdzilem 3 świece na bank2 (łatwy dostęp) żadna sie nie zluzowala. Na banku1 nie sprawdzilem poniewaz przy tym silniku to kupa roboty jest żeby się tam dostać...
-
- Lex user
- Posts: 94
- Joined: 21 Mar 2014, o 11:59
- Model Lexusa: RX350
- Skąd:: Wielka Brytania
- Contact:
[Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
Aha,
Auto pali na dotyk. Silnik równo pracuje. Na wolnych obrotach korekty sa ok. Przyspiesza normalnie.
Podczas przyspieszania z butem w podlodze korekty stft sa na 0 , a ltft na +4.7 oba banki.
Afr pokazuje mieszankę 18.12:1
Czy to sa normalne parametry podczas maksymalnego przyspieszania?
Auto pali na dotyk. Silnik równo pracuje. Na wolnych obrotach korekty sa ok. Przyspiesza normalnie.
Podczas przyspieszania z butem w podlodze korekty stft sa na 0 , a ltft na +4.7 oba banki.
Afr pokazuje mieszankę 18.12:1
Czy to sa normalne parametry podczas maksymalnego przyspieszania?
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: [Rx350] 2GR-FE błąd p0171 uboga mieszanka...
W tym silniku przy pełnym bucie AFR nie wyżej niż 13. Wsyzysko ponad to usterka plus proszenie się o śmierć silnika.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests