Chodzą plotki o tym, że może Lexusa LS spotkać to samo co LC... przynajmniej w Europie - czyli brak oferowania. Na amerykańskim forum również widziałem dyskusję w tym temacie, iż dealerzy tam (w PL również) powtarzają nieoficjalnie info. Ktoś coś słyszał w temacie? Jeżeli ES miałby podgonić gabarytami LS'a.. to co zatem Japończycy musieliby zrobić w LS bo niemieckie auta odskoczyły w tym segmencie.
Koniec Lexus LS?
-
- Lex user
- Posts: 167
- Joined: 3 Jul 2023, o 12:56
- Model Lexusa: ES
- Skąd:: Polska
- Contact:
-
- Lex Driver
- Posts: 541
- Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
a po co jak jest rx ? 
LS dawno już został wykastrowany o wersje benzynową, a konkurencja z niemiec go zjadła więc wyrzucą go z excela jak IS'a.
Choć szczerze myślałem, że zostawią go dla prestiżu marki.
ps. ile widziałeś LS na ulicach ? LC podobnie, choć to naprawdę fajne auto z fajnym v8, no ale porsche go miażdży strasznie.
Audi też pozbyło się R8...

LS dawno już został wykastrowany o wersje benzynową, a konkurencja z niemiec go zjadła więc wyrzucą go z excela jak IS'a.
Choć szczerze myślałem, że zostawią go dla prestiżu marki.
ps. ile widziałeś LS na ulicach ? LC podobnie, choć to naprawdę fajne auto z fajnym v8, no ale porsche go miażdży strasznie.
Audi też pozbyło się R8...
-
- Lex user
- Posts: 167
- Joined: 3 Jul 2023, o 12:56
- Model Lexusa: ES
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
gdzieś widziałem statystyki że sprzedali ponad 100 aut tylko
ale coś w tym jest bo w RPA już oficjalnie anons:
https://www.cars.co.za/motoring-news/it ... sa/199299/
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
ale coś w tym jest bo w RPA już oficjalnie anons:
https://www.cars.co.za/motoring-news/it ... sa/199299/
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Lex Driver
- Posts: 541
- Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
Czyli RC też leci...
Ludzie pokochali te landary zwane suvami, które więcej palą, są mniej zwrotne i poruszają się z gracją tramwaju.
Lexus pewnie zostawi je + coś miejskiego + może raz na jakiś czas da coś sportowego w limitowanej wersji by się konkurencja nie śmiała za mocno i będzie się kręcić
ps. pytanie teraz czy zainwestują w ES i zrobią tam w końcu AWD z normalnym silnikiem oraz składaną tylną kanapą czy tez zaorają...
Ludzie pokochali te landary zwane suvami, które więcej palą, są mniej zwrotne i poruszają się z gracją tramwaju.
Lexus pewnie zostawi je + coś miejskiego + może raz na jakiś czas da coś sportowego w limitowanej wersji by się konkurencja nie śmiała za mocno i będzie się kręcić

ps. pytanie teraz czy zainwestują w ES i zrobią tam w końcu AWD z normalnym silnikiem oraz składaną tylną kanapą czy tez zaorają...
-
- Lex user
- Posts: 167
- Joined: 3 Jul 2023, o 12:56
- Model Lexusa: ES
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
Jeżeli się plotki potwierdza to długość nowego ES ma być obecnego LS.. (co wspomniałem w wątku ES pośrednio tutaj ) wiec można połączyć kropki, że LS miałby zniknac lub totalnie być przeprojektowany.
Osobiście coś mi się wydaje, że jak naprawdę Toyota idzie w EV to wydłużony ES może mieć więcej miejsca na baterie. Korci mnie LS (ale liczyłem na lift/update wnętrza aby był LSS 3 itd) ale wstrzymam się jeszcze bo nowy ES może być ciekawy a w znaczniej innym budżecie.
Osobiście coś mi się wydaje, że jak naprawdę Toyota idzie w EV to wydłużony ES może mieć więcej miejsca na baterie. Korci mnie LS (ale liczyłem na lift/update wnętrza aby był LSS 3 itd) ale wstrzymam się jeszcze bo nowy ES może być ciekawy a w znaczniej innym budżecie.
-
- Lex Driver
- Posts: 541
- Joined: 2 Jun 2016, o 19:25
- Model Lexusa: is200t
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
Ale więcej miejsca na baterie automatycznie zwiększa im wagę, a to psuje wszystkie osiągi które już teraz szału nie robią.
Ja przestałem się łudzić na sensownego sedana od lexusa i kupiłem w tamtym roku niemca.
Został mi jeszcze IS.. ale obserwuje, bo chętnie bym coś kupił ; )
Ja przestałem się łudzić na sensownego sedana od lexusa i kupiłem w tamtym roku niemca.
Został mi jeszcze IS.. ale obserwuje, bo chętnie bym coś kupił ; )
-
- Lex user
- Posts: 167
- Joined: 3 Jul 2023, o 12:56
- Model Lexusa: ES
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
Osiągi to nie u Lexusa obecnie wiec możemy tego nie ruszać:)
Musza podgonic software. Nawet w Japonii przyspieszyła cyfryzacja bo do tej pory analogowo było gdzie się dało. Choć zakładam że soft nie jest pisany w Japonii
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Musza podgonic software. Nawet w Japonii przyspieszyła cyfryzacja bo do tej pory analogowo było gdzie się dało. Choć zakładam że soft nie jest pisany w Japonii

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy lex user
- Posts: 4
- Joined: 14 Oct 2024, o 03:04
- Model Lexusa: nd
- Skąd:: Wroclaw
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
Kluczowe info- na stronie Lexusa jest cennik dla rocznika modelowego 2025- https://content.lexus-polska.pl/pricelists/LS-25.pdf . Więc jeszcze chwilę powinny być dostępne- może się człowiek zdąży dorobić bo obecna generacja jest po prostu obłędnie piękna 
Jedak idąc dalej- ten temat jest niesamowicie złożony bo obecna sytuacja na rynku motoryzacyjnym to jedna wielka niewiadoma.
Volvo już dawno temu hucznie ogłosiło koniec ICE- kilka tygodni temu rakiem się z tego wycofali odświeżając XC90. Wieść niesie, że są w ciemnej... bo wszystkie projekty nowej konwencjonalnej platformy zastępującej SPA poszły do szuflady a klienci nie chcą elektryków tak bardzo jak góra by sobie tego życzyła i zamiast stać w kolejkach po EX90 wolą stare, dobre i sprawdzone XC90.
Toyota nieco złagodziła swoje stanowisko stając się bardziej pro-ev jednak to nadal są mocno ostrożne szacunku względem udziału EV do ICE/HEV/PHEV w portfolio marki.
Więc tu nadal powinno pozostawać miejsce dla hybryd.
Jednak nie da się nie zauważyć tego, jak ciągle rośnie udział SUVów w rynku. Statystyki sprzedaży nie wyglądają ciekawie dla LSa ( https://carfigures.com/us-market-brand/lexus/ls ) za to SUVy wszelkiej maści sprzedają się wybornie. W USA pojawił się GX który tak jak Land Cruiser z miejsca stał się hitem- w Polsce zostało ledwie kilka sztuk LC, w USA oczekiwanie na LX jest już liczone w miesiącach (wszystkie alokacje sprzedane na pniu), nie wiem jak sytuacja z LC w USA ale podejrzewam, ze również jest hitem.
To co najbardziej przemawia za końcem to moim zdaniem ciche wycofanie Avalona i zastąpienie go Crownem (tym crossoverem) na rynku USA ( https://www.toyota.com/avalon/ ). Nie wiem na ile rozwojowa jest ta platforma jednak ciężko mi wyobrazić sobie LS'a który jest takim podniesionym napompowanym sedanem.
Póki co na rynku japońskim równolegle jest dostępny Crown (https://toyota.jp/crown/?padid=from_carlineup_crown ) oraz Crown Crossover więc to co się wydarzy tu może rzutować na nasz rynek i rynek USA- warto śledzić.
Patrząc obiektywnie:
*ES i LS to nie są tak diametralnie różne samochody jak E i S albo, jeszcze lepszy przykład, 5ka i 7ka.
*LS i aktualny ES w kontekście wygody to różnice materiałowe, AWD i masaże w fotelach. Więc jeśli ES zyska to i elektronikę (a musi to zrobić bo chociażby odpowiednik EDSS to jest już opcja w Passacie i Golfie) to LS naprawdę będzie musiał odskoczyć.
*LS jest koszmarnie drogi względem tego co oferuje i jak wyceniana jest konkurencja. Jakkolwiek ciężko to przez gardło przechodzi to ostatnie lata są dość sporą zmianą na rynku- klientem w głównej mierze jest ten, który kupuje samochód jak lodówkę- czym więcej "ficzerów" na naklejce tym lepiej. Patrz Tesla i ludzie dla których migające światełka oraz efekt pierdzącej poduszki są wyśmienitymi dodatkami warunkującymi zakup samochodu. Lexus to zupełnie przeciwny biegun i niestety może na nim nie być wystarczająco nie-suvowych klientów.
*Wycofując LS'a Toyota traci przedstawiciela tej najwyższej półki. LC i samochody sportowe to nigdy nie był jakiś super segment. Ale LC to dziedzictwo i korzenie marki.
A całkowicie subiektywnie... jeśli miałbym wróżyć z szklanej kuli- "nowy" LS może być po prostu ES'em LWB.

Jedak idąc dalej- ten temat jest niesamowicie złożony bo obecna sytuacja na rynku motoryzacyjnym to jedna wielka niewiadoma.
Volvo już dawno temu hucznie ogłosiło koniec ICE- kilka tygodni temu rakiem się z tego wycofali odświeżając XC90. Wieść niesie, że są w ciemnej... bo wszystkie projekty nowej konwencjonalnej platformy zastępującej SPA poszły do szuflady a klienci nie chcą elektryków tak bardzo jak góra by sobie tego życzyła i zamiast stać w kolejkach po EX90 wolą stare, dobre i sprawdzone XC90.
Toyota nieco złagodziła swoje stanowisko stając się bardziej pro-ev jednak to nadal są mocno ostrożne szacunku względem udziału EV do ICE/HEV/PHEV w portfolio marki.
Więc tu nadal powinno pozostawać miejsce dla hybryd.
Jednak nie da się nie zauważyć tego, jak ciągle rośnie udział SUVów w rynku. Statystyki sprzedaży nie wyglądają ciekawie dla LSa ( https://carfigures.com/us-market-brand/lexus/ls ) za to SUVy wszelkiej maści sprzedają się wybornie. W USA pojawił się GX który tak jak Land Cruiser z miejsca stał się hitem- w Polsce zostało ledwie kilka sztuk LC, w USA oczekiwanie na LX jest już liczone w miesiącach (wszystkie alokacje sprzedane na pniu), nie wiem jak sytuacja z LC w USA ale podejrzewam, ze również jest hitem.
To co najbardziej przemawia za końcem to moim zdaniem ciche wycofanie Avalona i zastąpienie go Crownem (tym crossoverem) na rynku USA ( https://www.toyota.com/avalon/ ). Nie wiem na ile rozwojowa jest ta platforma jednak ciężko mi wyobrazić sobie LS'a który jest takim podniesionym napompowanym sedanem.
Póki co na rynku japońskim równolegle jest dostępny Crown (https://toyota.jp/crown/?padid=from_carlineup_crown ) oraz Crown Crossover więc to co się wydarzy tu może rzutować na nasz rynek i rynek USA- warto śledzić.
Patrząc obiektywnie:
*ES i LS to nie są tak diametralnie różne samochody jak E i S albo, jeszcze lepszy przykład, 5ka i 7ka.
*LS i aktualny ES w kontekście wygody to różnice materiałowe, AWD i masaże w fotelach. Więc jeśli ES zyska to i elektronikę (a musi to zrobić bo chociażby odpowiednik EDSS to jest już opcja w Passacie i Golfie) to LS naprawdę będzie musiał odskoczyć.
*LS jest koszmarnie drogi względem tego co oferuje i jak wyceniana jest konkurencja. Jakkolwiek ciężko to przez gardło przechodzi to ostatnie lata są dość sporą zmianą na rynku- klientem w głównej mierze jest ten, który kupuje samochód jak lodówkę- czym więcej "ficzerów" na naklejce tym lepiej. Patrz Tesla i ludzie dla których migające światełka oraz efekt pierdzącej poduszki są wyśmienitymi dodatkami warunkującymi zakup samochodu. Lexus to zupełnie przeciwny biegun i niestety może na nim nie być wystarczająco nie-suvowych klientów.
*Wycofując LS'a Toyota traci przedstawiciela tej najwyższej półki. LC i samochody sportowe to nigdy nie był jakiś super segment. Ale LC to dziedzictwo i korzenie marki.
A całkowicie subiektywnie... jeśli miałbym wróżyć z szklanej kuli- "nowy" LS może być po prostu ES'em LWB.
-
- Lex user
- Posts: 167
- Joined: 3 Jul 2023, o 12:56
- Model Lexusa: ES
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: Koniec Lexus LS?
Rok modelowy 25 to chyba (przynajmniej polska ulotka marketingowa) nic nowego nie wnosi oprócz wyższej ceny oraz bezprzewodowego AA?
Stoi kilka sztuk z roku 23 (modelowy 24).. więc raczej się nie sprzedaje.
Stoi kilka sztuk z roku 23 (modelowy 24).. więc raczej się nie sprzedaje.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests