KRYSPIN pisze:Hej, jako że jestem użytkownikiem RX330, a może i troszkę więcej niż użytkownikiem to dodam swoje 3 grosze.
Europa / USA.
W Europie auta też podlegają wypadkom i jak nawet spojrzysz na allegro na chwilę obecną jest kilka, które już prosto jeździć nie będą. Z USA większość przypływa po kolizji, tutaj CARFAX (
http://www.carfax.eu/?gclid=CLqn-OW0_rA ... 9g&et_rp=1) twoim przyjacielem. Osobiście myślę, że najważniejsze jest na trafienie na właściwy egzemplarz. Wiadomo bezwypadkowy z książką serwisową potwierdzoną wizytą w ASO i pełną historią serwisową abe takie rzeczy to tylko w Erze
Trochę cyferek: (pomijam RX350 bo o to nie pytałeś)
EUROPA masz RX300 4x4 stały napęd.
USA masz RX330 w wersji 4x4 stały lub 2WD z napędem na przód (wersja typowo autostradowa o innych przełożeniach skrzyni względem 4x4, znacznie obniżone obroty przy danych prędkościach)
RX300 moc 150 kW/5600 i 283Nm /4500 silnik 1MZ-FE 0-100 9 sekund
RX330 4WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla
) 3MZ-FE 0-100 7,9 s
RX330 2 WD 172kW/5600 i 328Nm/3600 (moment jest prawie niżej o 1000 obrotów i sporo większy bo o 45Nm to marzenie virusowanego diesla
) 3MZ-FE 0-100 7,7 s
osobiście posiadam RX330 2WD i może trochę fakt, iż niefajnie SUV-em się zakopać w zimę napęd na przód 328 i 235 KM robi robotę.
Ostatnio miałem okazję jeździć na gorąco dwoma rx300 i różnica w przyśpieszeniu (mam tu na myśli jazdę miejską nie sprint spod świateł), lekkości jest wyraźnie na korzyść RX330
Uwaga jeśli lubisz jeździć powyżej 180 to musisz wiedzieć, że RX330 z USA ma ograniczenie przy 180 km/h
Komputer pokładowy jest w Fahrenheitach i galonach/mile więc albo przystajesz albo trzeba przeprogramować.
Tak czy inaczej silnik 3MZ-FE to "powiększony" 1MZ-FE z kilkoma technicznymi zmianami. 3MZ-FE lepiej znosi gówniane paliwo bo jest przystosowany do paliwa od 91 okatan a 1MZ-FE od 95.
Jeśli będziesz się decydował na RX330 to wersje z 2004 roku oraz początku 2005 miały akcję serwisową dotyczącą świecenia chcecka z tytułu 2 sond. Pomaga reprograming ECU.
Były jeszcze akcje serwisowe dotyczące pracy skrzyni biegów ale to z przymrużeniem oka.
Same auto co tu dużo gadać zajebiste. Wygodne, ciche, komfortowe ale to wszystko sam ocenisz na testach to co ci o tym pisać.
Z awarii - czasami zdarzają się usterki w postaci cieknących chłodnic wody, powyginane tarcze (tu załatwia temat toczenie na aucie) i przycinający się mechanizm podnoszenia klapy tył (czyszczenie).
Spalanie i eksploatacja.
Spalanie (mam zło czyli LPG
) i kształtuje się następująco (lubię korzystać z Nm i KM więc eco drivingu nie uprawiam
)
Miasto 17-18 litrów LPG. Trasa 12-15 litrów LPG. Najniższe osiągnięte spalanie 10,2 litra LPG ale to ze względu na nadmiar czasu przyjąłem styl kapelusza w trasie oczywiście.
Rozrząd po za ASO na częściach oryg. to około 2000 pln
Olej w silniku jak w każdym aucie spod znaku toyoty 4 litry
czyli w 200 się mieści
Olej w skrzyni z filtrem 350 + wymiana (zwykła) przy dynamicznej dojdzie jeszcze kilka litrów oleju T-IV
A po za tym... jeździć nie marudzić
Na koniec dodam, że RX daje możliwości personalizacji wielu elementów, oczywiście jeden powie, że to głupota inny, że fajnie jest dostosować pewne rzeczy "pod" siebie.
- otwieranie do wyboru z kluczyka 1 klik drzwi kierowcy, 2 klik reszta drzwi lub jednym klikiem wszystko na raz (można też dostosować długość trzymania przycisku kliknięcie , przytrzymanie 0,8 s itd.)
- tylna klapa do wyboru z kluczyka 1 klik , 2 kliki, dźwięk podczas otwierania lub tylko w momencie rozpoczynania otwierania zamykania
- opuszczanie szyb z kluczyka (doskonałe przy nagrzanym aucie) można opuścić 1,2, 3 lub 4 szyby do wyboru, a także dołączyć szyberdach, można sam szyber ustawić
- kilka opcji podświetlenia wnętrza
- długość czasu podświetlenia "drogi" po wyjściu i zamknięciu pojazdu
- kilka ustawień klimy / w momencie depnięcia auto możliwość automatycznie załączenia klimy (tak jest ustawiony standard można to wyłączyć) po włączeniu auto załączenie lub wyłączenie obiegu wewnętrznego, po osiągnięciu zadanej temperatury automatyczna zmiana rozkładu nawiewu na nogi i górę (w standardzie wieje tylko góra)
- automatyczne zamykanie drzwi po ruszeniu i przekroczeniu 13km/h
- lista jest spora więc jeszcze parę myślników by się znalazło
Zapewne nie każdy lubi korzystać z takich dobrodziejstw, ale fajnie jak są, niby nic a cieszy i także różni auto na tle innych np. toyoty RAV4, która takich możliwości nie posiada w takim zakresie.
Osobiście polecił bym ci wersję RX330 4x4 z NAVI, audio MARK LEVINSON, w wersji PRESTIGE
no chyba że
http://allegro.pl/rx330-4x4-22-bixenon- ... 57762.html
Największym problemem i bolączką RX-a jest to że po tym aucie zakres interesujących aut spada do jednego słusznego RX-a
Za te $$$ otrzymujesz bardzo komfortową, cichą, rozpieszczającą limuzyną (podświetlane progi, klamki, scena nad tunelem centralnym, audio, komfort) na "wysokich kołach", konkurencja pod tym względem przy tych $$$ wypada według mnie słabiej...
Powodzenia w zakupach