IS200 Springi GMAX?
- Gierade
- Lex user
- Posts: 217
- Joined: 10 Oct 2012, o 12:49
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: SBE
- Contact:
IS200 Springi GMAX?
Rozglądam się za jakimiś springami do mojego ISa i natknąłem się na taką firmę jak GMAX.
Widziałem, że ktoś na forum ma/miał springi tej firmy, dlatego postanowiłem zapytać o opinię czy warto? Jak z jakością tych springów? Jaka jest to mniej więcej półka?
Są oczywiście springi H&R, Eibach, Apex, Vogtland, ale maksymalne obniżenie oscyluje w granicach -35mm. Na chwilę obecną interesuje mnie -40mm, dlatego też pytam o springi GMAXa.
Widziałem, że ktoś na forum ma/miał springi tej firmy, dlatego postanowiłem zapytać o opinię czy warto? Jak z jakością tych springów? Jaka jest to mniej więcej półka?
Są oczywiście springi H&R, Eibach, Apex, Vogtland, ale maksymalne obniżenie oscyluje w granicach -35mm. Na chwilę obecną interesuje mnie -40mm, dlatego też pytam o springi GMAXa.
- legato97
- Administrator
- Posts: 3746
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
- Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
- Skąd:: OLSZTYN
- Contact:
Odp: IS200 Springi GMAX?
Ja je mialem przez rok w gsie, -35 byly ok obnizyly troche auto, na poczatku bylo wrazenie ze auto jest lekko twardsze ale z czasem bylo jak seria a moze nawet bardziej miekkie, wiec jezeli szukasz tylko lekkiej gleby to polecam.
- Gierade
- Lex user
- Posts: 217
- Joined: 10 Oct 2012, o 12:49
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: SBE
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
Chwilowo szukam czegoś co można założyć na seryjny amortyzator i przyjemnie siądzie pod względem wizualnym.
Natomiast chciałbym uniknąć tego, żeby ta sprężyna była za miękka - w szczególności po jakimś czasie. Nie chcę jechać autem i czuć się jakbym był na statku
Natomiast chciałbym uniknąć tego, żeby ta sprężyna była za miękka - w szczególności po jakimś czasie. Nie chcę jechać autem i czuć się jakbym był na statku

- forest
- Lex Master
- Posts: 3583
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:09
- Model Lexusa: stanced VIP
- Skąd:: WeST
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
Niektórzy producenci jak np. H&R (o ile pamiętam) ma w ofercie springi -35mm. ale o różnych parametrach twardości... gdzieś już ten temat poruszaliśmy.
Temat dotyczący sprężyn do IS200 już chyba jest... ale jak zwykle pojawiają się nowe topiki z tymi samymi pytaniami i problemami GRRR
Temat dotyczący sprężyn do IS200 już chyba jest... ale jak zwykle pojawiają się nowe topiki z tymi samymi pytaniami i problemami GRRR
SC430 '2002
- Gierade
- Lex user
- Posts: 217
- Joined: 10 Oct 2012, o 12:49
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: SBE
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
Jakiś jest, ale nic ciekawego w nim nie ma. Przejrzałem wszystkie.
Nie pytam o rodzaje sprężyn obniżających, a o konkretną firmę. Liczę, że w tym temacie użytkownicy którzy mieli styczność ze springami tej firmy napiszą o nich kilka zdań.
Czy nie są za miękkie, za twarde, czy faktycznie schodzi w granicach -40mm, czy w ogóle warto?
Nie pytam o rodzaje sprężyn obniżających, a o konkretną firmę. Liczę, że w tym temacie użytkownicy którzy mieli styczność ze springami tej firmy napiszą o nich kilka zdań.
Czy nie są za miękkie, za twarde, czy faktycznie schodzi w granicach -40mm, czy w ogóle warto?

- forest
- Lex Master
- Posts: 3583
- Joined: 21 Sep 2010, o 17:09
- Model Lexusa: stanced VIP
- Skąd:: WeST
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
springi firmy apex bardzo ładnie glebią, za podobną cenę, andrej albo travis mają te springi... zapytaj któregoś z nich o twardość
gmaxa w ISie chyba nikt nie ma - nikt się nie chwalił
ja mam vogtlandy i są twarde, ale glebią w klin (przód ciut niżej niż tył, choć w specyfikacji pisało że obniżają po 35mm)
tak czy inaczej nigdy nie bedziesz miał IDEALNIE -40mm. jakie byś nie kupił to bedzie przedział 35-40, każde lekko różniące się od siebie...
zresztą po cholere ja to pisze - pewnie o tym dobrze wiesz bo zielony nie jesteś

po przejechaniu 1000km. na vogtlandach autko usiadlo mi jeszcze kilka milimetrów
to normalnie i choć dokładnie nie mierzyłem to sądzę że przód poszedł na -40 a tył ok. -35
tak czy inaczej zderzak przedni wisi na wysokości 11cm. od ziemi
co mi pasuje...
gmaxa w ISie chyba nikt nie ma - nikt się nie chwalił

ja mam vogtlandy i są twarde, ale glebią w klin (przód ciut niżej niż tył, choć w specyfikacji pisało że obniżają po 35mm)
tak czy inaczej nigdy nie bedziesz miał IDEALNIE -40mm. jakie byś nie kupił to bedzie przedział 35-40, każde lekko różniące się od siebie...
zresztą po cholere ja to pisze - pewnie o tym dobrze wiesz bo zielony nie jesteś


po przejechaniu 1000km. na vogtlandach autko usiadlo mi jeszcze kilka milimetrów

tak czy inaczej zderzak przedni wisi na wysokości 11cm. od ziemi

SC430 '2002
- michalm320
- Lex Master
- Posts: 1242
- Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
- Model Lexusa: Celica VII
- Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
Ja również mam sprężyny Vogtland które polecam. Z Forestem się zgadzam co do klina i obniżenia. Co do twardości to zakładam że na felgach 17 jest twardziej. Ja jeżdżę na 16 i uważam że bardzo twardo nie jest aczkolwiek miękko też nie. Obecnie na co dzień nie jeżdżę Lexusem (auto typowo weekendowe, ma dawać frajdę i odskocznie od dnia codziennego) tylko Primerą (kupiona z gazem na działalność) która jest w 100% seryjna i ma balonowe opony na felgach 15 i jak przesiadam się do IS'a to uważam że jest taczka... ale po kilku km mi się już tylko wydaje... do momentu kiedy znowu nie wsiądę w Primerę i nie stwierdzę że jednak ona jest mięciutka.

- Gierade
- Lex user
- Posts: 217
- Joined: 10 Oct 2012, o 12:49
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: SBE
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
To, że idealnie nie siądzie, to norma. To że równo nie siądzie, to też raczej norma. Od tego jest gwint i docelowo będę w niego celował.
Właśnie najbardziej obawiam się tego 'klinu' przy tych -35mm. Że przód będzie w miarę dobrze wyglądał, a tył aż się będzie prosił o -10/15mm niżej. Jednak z tego co widzę po Waszych zdjęciach - nie jest jeszcze tak najgorzej.
Dzięki forest za konkretne info odnośnie Vogtlandów - przemyślę ich zakup
michalm320, wcześniej jeździłem na twardym gwincie H&R, więc raczej twardość Vogtlandów nie będzie mi straszna. W szczególności, że ten sezon przemęczę się na 16" feldze i dość baloniastej oponie. Bardziej chodzi mi o to, żeby nie było za miękko.
Ps. coś tam o glebieniu wiem. W końcu jeszcze nie tak dawno miałem Hondę. Nie raz przesadziło się z glebą

Właśnie najbardziej obawiam się tego 'klinu' przy tych -35mm. Że przód będzie w miarę dobrze wyglądał, a tył aż się będzie prosił o -10/15mm niżej. Jednak z tego co widzę po Waszych zdjęciach - nie jest jeszcze tak najgorzej.
Dzięki forest za konkretne info odnośnie Vogtlandów - przemyślę ich zakup

michalm320, wcześniej jeździłem na twardym gwincie H&R, więc raczej twardość Vogtlandów nie będzie mi straszna. W szczególności, że ten sezon przemęczę się na 16" feldze i dość baloniastej oponie. Bardziej chodzi mi o to, żeby nie było za miękko.
Ps. coś tam o glebieniu wiem. W końcu jeszcze nie tak dawno miałem Hondę. Nie raz przesadziło się z glebą


- michalm320
- Lex Master
- Posts: 1242
- Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
- Model Lexusa: Celica VII
- Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
Abstrahując chwilowo od tematu... ta Honda to VTi czy tylko swap tylnych hebli robiłeś?

- Gierade
- Lex user
- Posts: 217
- Joined: 10 Oct 2012, o 12:49
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: SBE
- Contact:
Re: IS200 Springi GMAX?
Nie tylko VTi miały tarcze z tyłu. Tarcze były w EG5/EG6. Ja miałem kanadyjkę EH3, czyli odpowiednik europejskiej EG5. Tarcza 239mm.michalm320 wrote:Abstrahując chwilowo od tematu... ta Honda to VTi czy tylko swap tylnych hebli robiłeś?
Swapowałem przednie hamulce na nieco większe. Później chciałem swapować tył na 260mm z EP3, ale sprzedałem Hondę.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests