[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Samochód był na kołach z zimowymi oponami, które jak popadał deszcz standardowego IS200 w automacie zmieniały w driftowóz - tak tragiczną mają przyczepność. O dziwo na suchym IS430 nie zrywał. Wszystkiemu winien wspomniany wyżej tryb snow. Obawiałem się, że na mokrym przy powiedzmy 120 km/h po wciśnięciu kikdowna zacznie zamiatać tyłem. Na drodze szybkiego ruchu było wilgotno, ale pomimo tych fatalnych opon, nic takiego się nie działo. Całe szczęście! :)

Samochód ma być oddany do końca tego roku. Oznaczać to będzie 10 miesięcy prac. Pomijam problem ze skrzynią - to i tak gruba przesada!

Seryjne wskaźniki działają! Do poprawy jest spalanie i temperatura cieczy chłodzącej, ale to szczegół. Będę też zakładać komputer spalania, zasięgu etc w miejscu oryginalnego zegarka w IS200, wiec jak go dorwę, to porobię pomiary, którymi oczywiście się podzielę.

Szpera podeszła z IS300 w automacie, ma niemal identyczne przełożenie jak dyfer od LS430.

No i oczywiście dla wszystkich hejterów LPG - tak, zaraz jak go dorwę w swoje łapy zamontuję tam instalację LPG! Zbuduję samochód marzeń, a że mnie nie stać na paliwo to będę jeździć na lpg, heheh :)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
User avatar
dolina
Lex user
Posts: 295
Joined: 10 Nov 2011, o 15:49
Model Lexusa: IS300 + E39 4.4 V8
Skąd:: Łomża -> UK
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by dolina »

Jak tam Ronald wyglada sytuacja ze swapem? Jakiś progres?
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Mam w garazu IS430. Po nowym roku samochod wraca na warsztat, ale to juz doslownie kropka nad "i" - lopatki przy kierownicy.

Czy jak bym sie cofna w czasie zrobil bym tak samo? Nie :D Kupil bym GS300 i uturbił na okolo 400-450 KM. Najwazniejsze pytanie mamy, za soba. Wiec nastepne to juz z "gorki" :-)

Czy bylo warto? Jak dla mnie nie ma innej odpowiedzi, jak ta oczywista - ZDECYDOWANIE TAK!

Nie widzieliscie samochdu na zywo, nie czuliscie jak przyspiesza, wyrywa bieznik z opon i zarzuca tylem (nawet przy 130 km/h!!!). Aby Wam zobrazowac czym jest ten samochod, wyobrazcie sobie zwyczajne IS200, w stanie jak z fabryki, tyle ze w perfekcyjnym stanie. Zadnych modyfikacji, 100% stock. OK, macie go w glowie? To teraz przypomnicie sobie jak przyspiesza. Jak robi te okolo 10s do 100. Jaka ma elastycznosc przy 120. A teraz wyobraźcie sobie, ze macie 3x wiecej mocy. Zafhowuje sie doslownie jak by mialo nie 2, a conajmniej 3 razy tyle mlcy co seria!

Ruszamy. Gaz wcisniety na 1/10. Samochod wyrywa ze swiatel. Ktos z prawej chce sie wcisnac, bo pas mu sie konczy. Cisnie swojego TDIka na maxa i widac, ze szybciej nie moze. Jedzie niznacznie szybciej i udaje mu sie wjechac przed nas. Na liczniku prawie 90, a nawet gazu nie "wcisnelismy". Skrzynia nie pozwala silnikowi wyjsc poza 1300-2000 rpm. W srodku cisza. Slychac tylko szum opon.

Zwalniam, skrecam w prawo. Predkosc 40 km/h. Lekko gazu, skrzynia redukuje i momentalnie tyl ucieka - dyfer ze szpera od IS300 daje rade. Szybka kontra, odpuszczenie gazu i mysl w glowie "jak tym jezdzic, aby sie nie zabic?". Trakcja, to pojecie, czego obecne opony nie znaly nawet wtedy, gdy napedzala je rzedowa dwulitrowa szostka.

Przyspieszam. 80, 90, 100, 110 km/h. OK mozna dodac wreszcie wiecej gazu. Wciskam gaz do polowy - OK nie zrywa. Wciskam mocniej, skrzynia redukuje na trojke i - w akompaniamencie V8 na stozku - momentalnie nastepuje zerwanie przyczepnosci. Trwa to do okolo 140 km/h. Te opony... śmietnik. Trzeba zalozyc 17" od IS300 i dobrac nowe opony.

Znajduje kawalek prostej o wzglednie suchym asfalcie. Zwalniam, zatrzymuje sie. Gaz w podlodze. Lekko zrywa, 60 km/h, wrzuca 2kę. 3ka przy 90. Przyspieszenie do 100 km/h na slabych letnich w zime okolo 5s - WOW! 160, 180, 200, 220, konczy sie prosta. Zero zamulenia. Caly czas tak samo ciagnie!

https://youtu.be/Jnn0t01lutA

Samochod prowadzi sie identycznie jak standardowe IS200. Rozklad masy w ogole sie nie zmienil. Jak dla mnie jest identyczny. Tak samo buja sie na zakretach, tak samo pieknie sie prowadzi w poslizgu i tak samo dobrze hamuje.

Spalanie? Za wczesnie :-) Montuje do niego LPG w nowym roku, a wraz z nim kompa, ktory pokaze spalanie itp.

Skrzynia biegow - czuc, ze to skrzybia od limuzyny, a jej pryriorytet to komfort. Jak dla mnie idealna. Pamietajcie - to auto do jazdy na codzien!

Gdzie jest trakcja? Zostal ABS. Nie ma kontroli trakcji przy ruszaniu. Nie ma i (chyba) nie bedzie. Problem w tym, ze kontrola trakcji w IS200 jest "analogowa", a w LS'ie "cyfrowa". Chodzi mi o odczyt sygnalow, na podstawie ktorych odcinany jest dopkyw paliwa.

Do zrobienia:
1. Nowe opony z felgami 17
2. Lopatki przy kierownicy. Na ten moment mam do wyboru tryb komfort i sport (chyba tak to sie w LS'ie nazywalo).
3. Instalacja LPG
4. Polerka nadwozia
5. Komputer pokazujacy spalanie na LPG


Wkrotce wrzuce wiecej filmow! Wczesniej jednak auto wroci spowrotem na warsztat.

Pytania? :-)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
User avatar
V-TEC
Lex user
Posts: 93
Joined: 11 Feb 2016, o 23:20
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Wrocław
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by V-TEC »

Ronald wrote: Pytania? :-)
Zamienisz się? :crazy: '

A tak poważnie to gratulacje. Na pewno nie ja jeden czekam na więcej materiałów.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Napiszcie, co chcielibyacie zobaczyc! A zobacze, co da sie zrobic :-)

Ponizej link do onedrive'a ze zdjeciami
https://1drv.ms/f/s!Ahohk3FSjKrmvz8tN8Cr8nqrQqRN
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ledziu »

To gratulacje, masz to o czym często myślę czyli w miarę lekki samochód, w miarę komfortowy i oszczędne V8 :biggrin2:
Jak miałbyś być na jakimś spociku to daj sygn. chętnie podjadę i oblukam... :piwko:

Fajne autko :ok:
User avatar
tmx89
Lex Driver
Posts: 477
Joined: 20 Feb 2011, o 14:34
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Katowice
Location: Katowice
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by tmx89 »

gratuluje :-) po fotach widac ze bardzo ladnie estetycznie to wszystko wyglada :-) typowy sleeper :-)
Image
Image
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
User avatar
dolina
Lex user
Posts: 295
Joined: 10 Nov 2011, o 15:49
Model Lexusa: IS300 + E39 4.4 V8
Skąd:: Łomża -> UK
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by dolina »

Ronald a zlapac sie z Tobą jakos mozna? Daj do siebie jakis kontakt na priv :ok:
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Jak przyjedziesz E39 - chetnie! :-) Na codzien jestem w Warszawie i bede tam po 15 stycznia. Wtedy mozna sie zlapac :-)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests