[LS430] Bicie kierownicy przy hamowaniu
- christoph
- Nowy lex user
- Posts: 7
- Joined: 27 Mar 2014, o 12:13
- Model Lexusa: IS250
- Skąd:: Elbląg
- Contact:
Re: [LS430] Bicie kierownicy przy hamowaniu
Zaraz po zakupie miałem taką sytuację, okazało się, że jedna tarcza była przygrzana, a do tego powierzchnia stykowa piasty z tarczą niezbyt porządnie oczyszczona. Po przeszlifowaniu tarczy i wyczyszczeniu piasty wszystko działa tak, jak powinno.
- markami
- Lex user
- Posts: 155
- Joined: 25 Nov 2013, o 22:17
- Model Lexusa: Lexus LS430/Toyota Avensis T25
- Skąd:: Podlaskie
- Location: Grajewo
- Contact:
Re: [LS430] Bicie kierownicy przy hamowaniu
Ja też dołożę swoje 3 grosze ;p Owczar ma racje. LS430 ma słabe tarcze jak na wagę auta. Moje problemy które miałem:
Bicie kierownicy przy hamowaniu efekt krzywa tarcza poszły na złom kupiłem Blueprint są ok klocki Japońskie. Bicie ustało
Następ sprawa przy hamowaniu tył prawa strona wpadała w wibrację tarcza krzywa wywaliłem nowe blueprinta i klocki brembo. Po rozmowie z owczarem doszedłem do wniosku że zrobię dodatkowo regeneracje zacisków co potem się okazało strzałem w dziesiątkę. Nowe gumki tłoczków, zaciski oczyszczone pomalowane z tyłu nowe tłoczki stare miału wżery skutek ograniczony ruch tłoczka albo jego brak z przodu tłoczki były bez ognisk wżerów po wypolerowaniu założone ponownie. Oczywiście zalany nowy płyn i odpowietrzono cały układ. Wniosek hamulce jak żyleta ale przy wysokich prędkościach staram się delikatnie hamować jak nie ma potrzeby depnięcia gdzie zostawia się zęby na kierownicy
. Przejechałem jakieś 3 tyś. km między prędkością 85-100 km odkryłem lekką wibrację kiery po wnikliwym sprawdzeniu zawieszenia przyczyna prawa przednia tarcza do wymiany odgłos suchego łożyska i pykała przy skręcaniu waga auta robi swoje nacisk jest duży na piastę. Po wymianie piasty nic nie drży. Dla świętego spokoju zrobiłem nowoczesnym urządzeniem zbieżność był ok. Pokazał mi tylko na komputerze że w przednich wahacza gumy już nie mają tej elastyczności ale nie mają luzów. Jak będą już wybite na nierównościach będzie słychać tłuczenie. Szkoda tylko że w ASO tych tulei gumowych nie można kupić by wymienić w wahaczu.
Bicie kierownicy przy hamowaniu efekt krzywa tarcza poszły na złom kupiłem Blueprint są ok klocki Japońskie. Bicie ustało
Następ sprawa przy hamowaniu tył prawa strona wpadała w wibrację tarcza krzywa wywaliłem nowe blueprinta i klocki brembo. Po rozmowie z owczarem doszedłem do wniosku że zrobię dodatkowo regeneracje zacisków co potem się okazało strzałem w dziesiątkę. Nowe gumki tłoczków, zaciski oczyszczone pomalowane z tyłu nowe tłoczki stare miału wżery skutek ograniczony ruch tłoczka albo jego brak z przodu tłoczki były bez ognisk wżerów po wypolerowaniu założone ponownie. Oczywiście zalany nowy płyn i odpowietrzono cały układ. Wniosek hamulce jak żyleta ale przy wysokich prędkościach staram się delikatnie hamować jak nie ma potrzeby depnięcia gdzie zostawia się zęby na kierownicy

- michalWro
- Lex Driver
- Posts: 339
- Joined: 5 Jan 2014, o 23:08
- Model Lexusa: LS430
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: [LS430] Bicie kierownicy przy hamowaniu
U mnie na tę chwilę bez problemów.
Zestaw tarcze Blue Print ADT343215 + klocki Ferodo FDB1688
WAŻNE: do sprawdzenia, czy piasty są proste.
Zestaw tarcze Blue Print ADT343215 + klocki Ferodo FDB1688
WAŻNE: do sprawdzenia, czy piasty są proste.
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: [LS430] Bicie kierownicy przy hamowaniu
Czyli tarcze BP dają radę. Dobrze wiedzieć. Ja ostatnio kupiłem klocki ferodo na zapas, bo TRW na tyle mocno mnie rozczarowały.
-
- Lex user
- Posts: 258
- Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Contact:
Re: [LS430] Bicie kierownicy przy hamowaniu
Ja niestety musialem wyrzucic nowe tarcze blue print. Przyczyna błacha. ASO zalozylo nowe tarcze i klocki ale nie piast nie wyczyscili.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests