[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Miłosz »

Ronald, a postaw sobie tą aplikacje to będziesz miał kontrole nad innymi modułami, a nie tylko silnik ;)

https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

ELM327, to nazwa programu?
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Miłosz »

elm 327 to ten interfejs ;) Program nazywa sie elmscan toyota
viewtopic.php?f=41&t=13050

PS daj znać jak się umówisz na rl i pochwal się wynikiem :D
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Dziękuję za fajny pomysł. Szczególnie interesuje mnie pomiar spalania. Bo w sumie, to resztę to co ten program ma, to mam w tym "torque", który widzieliście na filmie. Chyba, że coś pominąłem? Nie sądzę... Jeśli nie ma się danego czujnika, to z palca nie wyssie danych, nawet jaki by super program nie był...

Mam pomiary spalania! Wszystko na benzynie 95. LPG pomiary zrobię w poniedziałek.

Autostrada z Wwy do Łodzi. Zalałem do pełna, pod korek, aż się wylewało i ogień. Dojechałem, znowu zalałem aż się wylało i mam wynik. Jechałem naprawdę spokojnie, ze stałą prędkością około 150 - 160 km/h (licznikowe). Tu nie lada zaskoczenie :( Wyszło 13,50 l na 100km. Może się mylę, może tak miało być, ale wydaje mi się, że to dużo! Właściciele LS'ów, co o tym sądzicie? IS200 spalił by w tych warunkach 12,5 PB i 15 LPG. Myślałem, że V8, z racji dużej mocy i względnie niskich obrotów, będzie palić mniej niż 2.0 R6, które przecież znane jest z dużego spalania...

Autostrada z Łodzi do Wwy. Znowu zalane pod korek. Tym razem starałem się trzymać i zazwyczaj mi się udawało, między 220 - 260 km/h. Jeśli trzeba było przyśpieszyć, niemal zawsze pedał wciśnięty do końca. Tu ponowne zaskoczenie. Nie, nie wyszło 20, hehe :) Tym razem miłe zaskoczenie, 15,80 l/100km. Tu akurat wielki szacun! Znajomy ma najnowszego Mustanga 5.0 V8 ~400KM. Przy 200 - 250 km/h pali mu średnio 18 benzyny. Wnioski? Nie opłaca się jeździć wolno? Heh

Prędkości maksymalnej nie osiągnąłem. Na oko było momentami 270, ale nie skupiałem się na tym za bardzo, bo wiało jak cholera i majtało furą po pasie, że hej :/ Co ciekawe, IS jest dużo bardziej podatny na podmuchy boczne jak wieje/czy jak mijasz TIR'a przy ~220, niż przy ~260... Zdumiewające, ale tak właśnie jest. Jutro o ile nie będzie tak wiało podczepię GPS'a i nagram jakiś film :-) Jestem pewien, że "gpsowe" 260/270 zostanie "złamane"! Co ciekawe silnik przy ~250 km/h nie ma nawet 4750 RPM. Miło :) Niestety w samochodzie jest wtedy naprawdę głośno. Za głośno, aby jechać tak cały czas. Mam inne auto, które jest bardzo szybkie i bardzo głośne - Rover 200 BRM. Tam przy 150 trzeba do siebie krzyczeć. Jeździłem nim ostatnio przez kilka miesięcy i to niestety głównie w trasie, także dla mnie to i tak miłe, że jest "tak cicho" :) Na przyszłość, jeśli będę jechać sam i postanowię tak pędzić dłużej niż godzinę, przydadzą się słuchawki w uszach, lub nawet zatyczki (praktyka z BRM'a - sprawdzone). Do tego wydech buczy, akurat między 115, a 130 km/h, a więc przy prędkości, która na autostradzie zdarza się bardzo często. Na 6stce oznacza to prędkość obrotową w okololicy 2400 - 2900. Pomaga wtedy zbicie biegu na 5kę, no ale kurcze, nie o to chodzi przecież... Ponoć jak zamontujemy katalizatory, powinien się wyciszyć.

Tempomat działa tylko do licznikowych 190 km/h. U Was jest tak samo?
Last edited by Ronald on 22 Apr 2017, o 23:49, edited 3 times in total.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Co do spalania - 17-18l lpg z autostrady to u mnie norma.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Przy prędkościach... (?)
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

170-190.

Przy dobrze wystrojonej instalacji po Afr spodziewaj się spalania 25-30% wyższego niż pb.
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Zatem
15,8 * 1,3 = 20,54 l LPG/100km.

15,8 * 4,99 zł = 78,84 zł za 100 km.
20,54 * 2,22 zł = 45,60 zł za 100 km.

Różnica 33,24 zł, na każde 100 km. Lub jak kto woli 45,60 / 4,99 zł = odpowiednik jak by palił benzyny po kosztach LPG 9,14 l / 100 km.

Na koniec 45,60 - 11,5% - 19% = 32,67 zł. Pozdro dla kumatych ;-) Tyle realnie kosztuje mnie przejechanie 100 km przy prędkościach 200 - 260 km/h, 4.3 V8. Jak za darmo...

Czas pokaże czy powyższe ma przełożenie na rzeczywistość.
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by owczar »

Czyli koszt jak smierdzacym dieslem z połową tej mocy :)
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by adamsky73 »

Najpierw wydałeś kompletnie irracjonalną sumę na fajny projekt, a później z kalkulatorem liczysz spalanie LPG? :puchar:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests