Jazda z e-CVT w góach
- Phil
- Lex user
- Posts: 136
- Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warsaw
- Contact:
Jazda z e-CVT w góach
Witam, wybieram się niedługo na wakacje moim GS450h i będę sporo jezdził po Alpach. Jak wiadomo jazda w wysokich górach wymaga nieco innej techniki i oszczędzania hamulców przy zjazdach. W tradycyjnych automatach, któymi do tej pory sporo się najeździlem po prostu manualnie redukowałem bieg i to załatwiało sprawę ochrony hamulców przed przegrzaniem. eCVT to trochę inna bajka. Niby jest opcja manualnej zmiany "wirtualnych biegów" ale nie wiem czy rzeczywiście jest sens z tego korzystać do hamowania silnikiem, jakoś mnie to nie przekonuje. Chętnie dowiem się czy ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa i jakie macie spostrzeżenia? Pozdrawiam / Phil.
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- Phil
- Lex user
- Posts: 136
- Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warsaw
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.carsik wrote:a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
ja nie napisałem, że masz hamować hamulcami tylko pedałem hamulca. W końcu kupiłeś hybrydę to powinieneś wiedzieć jak odzyskuje energię.Phil wrote:Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.carsik wrote:a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
- Phil
- Lex user
- Posts: 136
- Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warsaw
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
-
- Lex Master
- Posts: 1051
- Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: GT4 Warszawa
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.Phil wrote:Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
-
- Lex user
- Posts: 258
- Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: UK/Mazury
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
Poza tym hamowanie tempomatem. Aczkolwiek az po takich gorach nie jezdzilem zeby przetestowac.
-
- Lex user
- Posts: 80
- Joined: 11 Sep 2015, o 20:08
- Model Lexusa: GS 450h
- Skąd:: PL_
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem 

- Attachments
-
- Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-15-25.png (46.93 KiB) Viewed 6411 times
-
- Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-26-58.png (74.28 KiB) Viewed 6411 times
- Phil
- Lex user
- Posts: 136
- Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warsaw
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
Kolego, jakbym byl 100% pewien to bym tutaj nie pytał, wyluzuj deko. Dzięki za komentarz, sprawdzę to i dam znać po powrocie.carsik wrote:ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.Phil wrote:Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
- Phil
- Lex user
- Posts: 136
- Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Warszawa
- Location: Warsaw
- Contact:
Re: Jazda z e-CVT w góach
Dzięki Chris, będę korzystał z S - zobaczymy czy działa to jak trzeba._chris_ wrote:Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest