Jazda z e-CVT w góach

User avatar
Phil
Lex user
Posts: 136
Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Location: Warsaw
Contact:

Jazda z e-CVT w góach

Post by Phil »

Witam, wybieram się niedługo na wakacje moim GS450h i będę sporo jezdził po Alpach. Jak wiadomo jazda w wysokich górach wymaga nieco innej techniki i oszczędzania hamulców przy zjazdach. W tradycyjnych automatach, któymi do tej pory sporo się najeździlem po prostu manualnie redukowałem bieg i to załatwiało sprawę ochrony hamulców przed przegrzaniem. eCVT to trochę inna bajka. Niby jest opcja manualnej zmiany "wirtualnych biegów" ale nie wiem czy rzeczywiście jest sens z tego korzystać do hamowania silnikiem, jakoś mnie to nie przekonuje. Chętnie dowiem się czy ktoś korzysta z tego dobrodziejstwa i jakie macie spostrzeżenia? Pozdrawiam / Phil.
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by carsik »

a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
Phil
Lex user
Posts: 136
Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Location: Warsaw
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by Phil »

carsik wrote:a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by carsik »

Phil wrote:
carsik wrote:a dlaczego nie możesz tego robić pedałem hamulca?
Bo przy długiej jeżdzie w górach (chodzi o zjazdy) to prosta droga do ich przegrzania i w konsekwencji utraty zdolności hamowania. W takich warunkach hamujemy silnikiem, nie wiem natomiast jak to efektywnie robic przy skrzyni eCVT.
ja nie napisałem, że masz hamować hamulcami tylko pedałem hamulca. W końcu kupiłeś hybrydę to powinieneś wiedzieć jak odzyskuje energię.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
User avatar
Phil
Lex user
Posts: 136
Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Location: Warsaw
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by Phil »

Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by carsik »

Phil wrote:Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Kafecz
Lex user
Posts: 258
Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by Kafecz »

Poza tym hamowanie tempomatem. Aczkolwiek az po takich gorach nie jezdzilem zeby przetestowac.
_chris_
Lex user
Posts: 80
Joined: 11 Sep 2015, o 20:08
Model Lexusa: GS 450h
Skąd:: PL_
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by _chris_ »

Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem :)
Attachments
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-15-25.png
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-15-25.png (46.93 KiB) Viewed 6411 times
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-26-58.png
Przechwycenie obrazu ekranu_2017-08-28_19-26-58.png (74.28 KiB) Viewed 6411 times
User avatar
Phil
Lex user
Posts: 136
Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Location: Warsaw
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by Phil »

carsik wrote:
Phil wrote:Jeśłi masz na myśli odzyskiwanie energii (czyli lekkkie wciskanie pedału i stan zanim właściwy hamulec zostanie aktywowany) to obawiam się że przy długim bądź stromym zjeżdzie taka opcja bedzie niewystarczająca i nie uniknie się dosyć częstego aktywowania właściwego hamulca a to powoduje powyższe konsekwencje.
ale obawiasz się czy wiesz? Działa i to bardzo dobrze, i to nawet w taki zakresie w jakim się nie spodziewasz. Większość hamowań odbywasz przy udziale tego układu dlatego klocki w hybrydach rzadko się wymienia. Bardzo zbliżone działanie mają układy w autokarach wyposażonych w tzw hamulec górski tylko tam nie odzyskują energii.
Kolego, jakbym byl 100% pewien to bym tutaj nie pytał, wyluzuj deko. Dzięki za komentarz, sprawdzę to i dam znać po powrocie.
User avatar
Phil
Lex user
Posts: 136
Joined: 13 Oct 2010, o 22:29
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: Warszawa
Location: Warsaw
Contact:

Re: Jazda z e-CVT w góach

Post by Phil »

_chris_ wrote:Tryb S pozwala regulować siłę hamowania silnikiem :)
Dzięki Chris, będę korzystał z S - zobaczymy czy działa to jak trzeba.
Post Reply

Return to “GS mk3 2005-2012”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest