problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Problemy oraz informacje na temat użytkowania instalacji LPG
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: owczar »

Zasysfia się i zacina - głównie gdy jest zimno. Przez co zasilanie reduktora jest niewystarczające. Mam to samo w goldzie. Sam go tak zamontowalem i w wolnej chwili muszę poprawić, ale kończy się na tym że czyszczę od czasu do czasu.
tofex
Lex user
Posty: 165
Rejestracja: 8 lis 2011, o 08:24
Model Lexusa: LS 400
Skąd:: Szczecin
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: tofex »

U mnie to były ewidentnie listwy, bo po podgrzaniu wychłodzonych listew opalarką przejście na gaz odbyło sie momentalnie ,a silnik chodził idealnie od razu.Po tym eksperymencie zabrałem się za czyszczenie. Temat przerabiam co roku, gdy temperatura spada do +2-3 stopni a auto postoi kilkanaście godzin, i co roku zastanawiam się czym zastapić te matrixy. Potem robi sie cieplej i zarzucam temat :biggrin2: , bo poza tą jedną wadą listwy pracuja idealnie mimo nalotu 120 kkm.
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1791
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: Dawid0ss »

owczar pisze:Zasysfia się i zacina - głównie gdy jest zimno. Przez co zasilanie reduktora jest niewystarczające. Mam to samo w goldzie. Sam go tak zamontowalem i w wolnej chwili muszę poprawić, ale kończy się na tym że czyszczę od czasu do czasu.
Ja od jakiegoś czasu wożę się z lpg. Jakiś czas temu poprzedni gold pękł i poszedł do wymiany. Drugi się pompował i po jakimś czasie puszczał bąka gazowanego. Poszedł out. Trzeci reduktor właśnie kompletnie nie trzyma ciśnienia i instalacja się nie włącza. Przestałem całkowicie używać lpg i problemy się skończyły. Za chwilę idzie to znowu na warsztat do sprawdzenia.
Odnoszę wrażenie, że chyba te części coraz gorszy szmelc i szkoda na to czasu i zdrowia. Gdyby nie lpg, auto w ogóle by nie jeździło do warsztatu lol A jeśli to nie części, to może właśnie sposób montażu reduktora. Przyszły konkret mrozy i wychodzą kwiatki. Dzięki za info.
Pzdr
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: owczar »

No niestety LPG wymaga uwagi i przeglądów.

Ja od 2 lat się zabieram do wymiany wszystkich przewodów gumowych na parkera. Jak zakładałem LPG to w hurtowni od ręki mieli tylko semperit. Jak nie elektrozawór, to przewody, a potem reduktor. U mnie GOLDY póki co jeszcze ok, ale nie wiem czy przy okazji im czyszczenia nie zafunduje.
klinikalpg.pl
Lex user
Posty: 212
Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: klinikalpg.pl »

Dawid0ss pisze: Jakiś czas temu poprzedni gold pękł i poszedł do wymiany. Drugi się pompował i po jakimś czasie puszczał bąka gazowanego. Poszedł out. Trzeci reduktor właśnie kompletnie nie trzyma ciśnienia i instalacja się nie włącza.
No z czymś takim się nie spooktałem. Fakt, że Goldów nie montowałem z racji biedy z termiką i zacząłem dopiero od wersji GT.
Goldy istotnie miały trochę tendecję z pompowaniem się. Jeżeli chcesz zmienić to polecem ostatnią mutację pod nazwą Gold GTX.
Wydaje się, że nowy sposób sterowania ciśnieniem zredukował pompowanie się.
Ale w sumie to reduktor prosty jak cep, więc można spróbować samemu rozebrać i zobaczyć o co chodzi. (O syf na iglicy i "dropsie" zapewne)
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Lex Master
Posty: 1791
Rejestracja: 14 sty 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: Dawid0ss »

Ok, a jest na rynku coś lepszego? Trzeci reduktor i nadal lipa. Co prawda mam wymiany na gwarancji, ale to już trwa zbyt długo.
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX Powoli robi się z tego MegaMass 8000 -> MegaMass 9000
Pzdr
klinikalpg.pl
Lex user
Posty: 212
Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: klinikalpg.pl »

Dawid0ss pisze:Ok, a jest na rynku coś lepszego? Trzeci reduktor i nadal lipa. Co prawda mam wymiany na gwarancji, ale to już trwa zbyt długo.
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX
Pzdr
Szczerze to o Goldach "sprzed" GT się nie wypowiadam bo nie używałem. Konstrukcyjnie wiadomo było, że nie zdążą ogrzać gazu, bo gaz na każde wyjście przepływał przez pół obwodu reduktora. W wersji GT gaz na obywdwa wyjścia przepływa przez cały obwód reduktora co może delikatnie osłabiło stabilnośc cisnieniową, ale za to uzdrowiło termikę. GTX to zmienione sterowanie regulacją cisnienia. A reduktory w zasadzie bardzo podobne do siebie i nazwa / marka dość wypromowana... wiec po co zmieniać? A odróżnić trzeba :-)
Czy jest coś lepszego? Ciężko powiedzieć. Turbot Alexa jest całkiem fajny ale nie ma wg mnie lepszych parametrów niż GT(X) a jest droższy więc uważam, że skoro nie oferuje więcej to szkoda przepłacać. Coraz więcej ludzi przekonuje się do czeskiego Magica z HL-Propan, sławnego niegdyś z puszczania gazu do układu chłodzenia. Wada została naprawiona wiele lat temu, ale niesmak pozostał i ja jakoś jeszcze się nie przekonałem, choć koncepcja konstrukcji wydaje się znakomita.
Póki co do aut słabych montuję Sharki, do ~170-180KM KME Tur, ~180-~280 GT, ~280 - ~340 KME Extreme, powyżej dwa GT.
Niby reduktor prosta zabawka, a jakoś takiego prawie idealnego ciągle nie spoktałem :(
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: owczar »

Gdy zakładałem gaz u siebie, do GT jeszcze nie było. Za to były początki kanapki z TUR-a, jednak się nie przekonałem.

Poszedłem w 2 goldy. Termicznie dają radę bez problemu - ciśnieniowo tym bardziej. Jedynie te nieszczęsne zawory. Ale jak je przełożę na zewnątrz, to będzie po problemie.
Awatar użytkownika
gmiter
Lex Master
Posty: 1247
Rejestracja: 9 mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: gmiter »

Dawid0ss pisze:Ok, a jest na rynku coś lepszego? Trzeci reduktor i nadal lipa. Co prawda mam wymiany na gwarancji, ale to już trwa zbyt długo.
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX Powoli robi się z tego MegaMass 8000 -> MegaMass 9000
Pzdr
Póki masz na gwarancji to nie warto się bawić - ale jest prosty mod na utrzymanie ciśnienia w pompującym się goldzie - wklejenie dropsa pod trzpieniem - pełny opis na lpg-forum.
Roboty na godzinę.
U mnie pomogło a pompowało czasami ponad 2,5 bara przy ciśnieniu ustawionym na 1,1 :)
klinikalpg.pl
Lex user
Posty: 212
Rejestracja: 28 maja 2017, o 00:00
Model Lexusa: LS400 UCF20
Skąd:: DC|
Kontakt:

Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku

Post autor: klinikalpg.pl »

owczar pisze:Gdy zakładałem gaz u siebie, do GT jeszcze nie było. Za to były początki kanapki z TUR-a, jednak się nie przekonałem.

Poszedłem w 2 goldy. Termicznie dają radę bez problemu - ciśnieniowo tym bardziej. Jedynie te nieszczęsne zawory. Ale jak je przełożę na zewnątrz, to będzie po problemie.
Dwa Goldy jak najbardziej OK. Trudno czasem upychać, ale robotę zrobią. Warto tylko pomieszać gaz z wyjść, np zrobić sobie :) dwa filtry KME - 2 wejścia jedno wyjście.
W przeciwieństwie do jednego -miałem ostatatnio okazję obserwowować opadanie temeperatury gazu do zera w aucie bliźniaczym do mojego.
A te trzpienie to bardzo często Ci się zapiekają ? Nie wiem jaką masz tam fizycznie architekturę, ale pewnie możesz śmiało dać jednego EZ extra z filtem (dla pewności rozwierciwszy :-) i dalej trójnik.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości