problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Zasysfia się i zacina - głównie gdy jest zimno. Przez co zasilanie reduktora jest niewystarczające. Mam to samo w goldzie. Sam go tak zamontowalem i w wolnej chwili muszę poprawić, ale kończy się na tym że czyszczę od czasu do czasu.
-
- Lex user
- Posts: 165
- Joined: 8 Nov 2011, o 08:24
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Szczecin
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
U mnie to były ewidentnie listwy, bo po podgrzaniu wychłodzonych listew opalarką przejście na gaz odbyło sie momentalnie ,a silnik chodził idealnie od razu.Po tym eksperymencie zabrałem się za czyszczenie. Temat przerabiam co roku, gdy temperatura spada do +2-3 stopni a auto postoi kilkanaście godzin, i co roku zastanawiam się czym zastapić te matrixy. Potem robi sie cieplej i zarzucam temat
, bo poza tą jedną wadą listwy pracuja idealnie mimo nalotu 120 kkm.

- Dawid0ss
- Lex Master
- Posts: 1797
- Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Ja od jakiegoś czasu wożę się z lpg. Jakiś czas temu poprzedni gold pękł i poszedł do wymiany. Drugi się pompował i po jakimś czasie puszczał bąka gazowanego. Poszedł out. Trzeci reduktor właśnie kompletnie nie trzyma ciśnienia i instalacja się nie włącza. Przestałem całkowicie używać lpg i problemy się skończyły. Za chwilę idzie to znowu na warsztat do sprawdzenia.owczar wrote:Zasysfia się i zacina - głównie gdy jest zimno. Przez co zasilanie reduktora jest niewystarczające. Mam to samo w goldzie. Sam go tak zamontowalem i w wolnej chwili muszę poprawić, ale kończy się na tym że czyszczę od czasu do czasu.
Odnoszę wrażenie, że chyba te części coraz gorszy szmelc i szkoda na to czasu i zdrowia. Gdyby nie lpg, auto w ogóle by nie jeździło do warsztatu lol A jeśli to nie części, to może właśnie sposób montażu reduktora. Przyszły konkret mrozy i wychodzą kwiatki. Dzięki za info.
Pzdr
-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
No niestety LPG wymaga uwagi i przeglądów.
Ja od 2 lat się zabieram do wymiany wszystkich przewodów gumowych na parkera. Jak zakładałem LPG to w hurtowni od ręki mieli tylko semperit. Jak nie elektrozawór, to przewody, a potem reduktor. U mnie GOLDY póki co jeszcze ok, ale nie wiem czy przy okazji im czyszczenia nie zafunduje.
Ja od 2 lat się zabieram do wymiany wszystkich przewodów gumowych na parkera. Jak zakładałem LPG to w hurtowni od ręki mieli tylko semperit. Jak nie elektrozawór, to przewody, a potem reduktor. U mnie GOLDY póki co jeszcze ok, ale nie wiem czy przy okazji im czyszczenia nie zafunduje.
-
- Lex user
- Posts: 212
- Joined: 28 May 2017, o 00:00
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: DC|
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
No z czymś takim się nie spooktałem. Fakt, że Goldów nie montowałem z racji biedy z termiką i zacząłem dopiero od wersji GT.Dawid0ss wrote: Jakiś czas temu poprzedni gold pękł i poszedł do wymiany. Drugi się pompował i po jakimś czasie puszczał bąka gazowanego. Poszedł out. Trzeci reduktor właśnie kompletnie nie trzyma ciśnienia i instalacja się nie włącza.
Goldy istotnie miały trochę tendecję z pompowaniem się. Jeżeli chcesz zmienić to polecem ostatnią mutację pod nazwą Gold GTX.
Wydaje się, że nowy sposób sterowania ciśnieniem zredukował pompowanie się.
Ale w sumie to reduktor prosty jak cep, więc można spróbować samemu rozebrać i zobaczyć o co chodzi. (O syf na iglicy i "dropsie" zapewne)
- Dawid0ss
- Lex Master
- Posts: 1797
- Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
- Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Ok, a jest na rynku coś lepszego? Trzeci reduktor i nadal lipa. Co prawda mam wymiany na gwarancji, ale to już trwa zbyt długo.
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX Powoli robi się z tego MegaMass 8000 -> MegaMass 9000
Pzdr
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX Powoli robi się z tego MegaMass 8000 -> MegaMass 9000
Pzdr
-
- Lex user
- Posts: 212
- Joined: 28 May 2017, o 00:00
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: DC|
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Szczerze to o Goldach "sprzed" GT się nie wypowiadam bo nie używałem. Konstrukcyjnie wiadomo było, że nie zdążą ogrzać gazu, bo gaz na każde wyjście przepływał przez pół obwodu reduktora. W wersji GT gaz na obywdwa wyjścia przepływa przez cały obwód reduktora co może delikatnie osłabiło stabilnośc cisnieniową, ale za to uzdrowiło termikę. GTX to zmienione sterowanie regulacją cisnienia. A reduktory w zasadzie bardzo podobne do siebie i nazwa / marka dość wypromowana... wiec po co zmieniać? A odróżnić trzebaDawid0ss wrote:Ok, a jest na rynku coś lepszego? Trzeci reduktor i nadal lipa. Co prawda mam wymiany na gwarancji, ale to już trwa zbyt długo.
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX
Pzdr

Czy jest coś lepszego? Ciężko powiedzieć. Turbot Alexa jest całkiem fajny ale nie ma wg mnie lepszych parametrów niż GT(X) a jest droższy więc uważam, że skoro nie oferuje więcej to szkoda przepłacać. Coraz więcej ludzi przekonuje się do czeskiego Magica z HL-Propan, sławnego niegdyś z puszczania gazu do układu chłodzenia. Wada została naprawiona wiele lat temu, ale niesmak pozostał i ja jakoś jeszcze się nie przekonałem, choć koncepcja konstrukcji wydaje się znakomita.
Póki co do aut słabych montuję Sharki, do ~170-180KM KME Tur, ~180-~280 GT, ~280 - ~340 KME Extreme, powyżej dwa GT.
Niby reduktor prosta zabawka, a jakoś takiego prawie idealnego ciągle nie spoktałem

-
- Moderator
- Posts: 3806
- Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
- Model Lexusa: Lexus
- Skąd:: Polska
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Gdy zakładałem gaz u siebie, do GT jeszcze nie było. Za to były początki kanapki z TUR-a, jednak się nie przekonałem.
Poszedłem w 2 goldy. Termicznie dają radę bez problemu - ciśnieniowo tym bardziej. Jedynie te nieszczęsne zawory. Ale jak je przełożę na zewnątrz, to będzie po problemie.
Poszedłem w 2 goldy. Termicznie dają radę bez problemu - ciśnieniowo tym bardziej. Jedynie te nieszczęsne zawory. Ale jak je przełożę na zewnątrz, to będzie po problemie.
- gmiter
- Lex Master
- Posts: 1247
- Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
- Model Lexusa: IS350
- Skąd:: Gdynia
- Location: Gdynia
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Póki masz na gwarancji to nie warto się bawić - ale jest prosty mod na utrzymanie ciśnienia w pompującym się goldzie - wklejenie dropsa pod trzpieniem - pełny opis na lpg-forum.Dawid0ss wrote:Ok, a jest na rynku coś lepszego? Trzeci reduktor i nadal lipa. Co prawda mam wymiany na gwarancji, ale to już trwa zbyt długo.
No i te nazwy modelowe heee Gold Turbo -> Gold GT -> Gold GTX Powoli robi się z tego MegaMass 8000 -> MegaMass 9000
Pzdr
Roboty na godzinę.
U mnie pomogło a pompowało czasami ponad 2,5 bara przy ciśnieniu ustawionym na 1,1

-
- Lex user
- Posts: 212
- Joined: 28 May 2017, o 00:00
- Model Lexusa: LS400 UCF20
- Skąd:: DC|
- Contact:
Re: problemy z przełączaniem na gaz na zimnym silniku
Dwa Goldy jak najbardziej OK. Trudno czasem upychać, ale robotę zrobią. Warto tylko pomieszać gaz z wyjść, np zrobić sobieowczar wrote:Gdy zakładałem gaz u siebie, do GT jeszcze nie było. Za to były początki kanapki z TUR-a, jednak się nie przekonałem.
Poszedłem w 2 goldy. Termicznie dają radę bez problemu - ciśnieniowo tym bardziej. Jedynie te nieszczęsne zawory. Ale jak je przełożę na zewnątrz, to będzie po problemie.

W przeciwieństwie do jednego -miałem ostatatnio okazję obserwowować opadanie temeperatury gazu do zera w aucie bliźniaczym do mojego.
A te trzpienie to bardzo często Ci się zapiekają ? Nie wiem jaką masz tam fizycznie architekturę, ale pewnie możesz śmiało dać jednego EZ extra z filtem (dla pewności rozwierciwszy

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests