Witajcie,
Od kilku dni mam taki problem jak wyżej. Błąd P0A93 inverter cooling system performance. Przeczytałem, że uszkodzona pompka chłodzenia invertera. Wymieniłem skasowałem błąd i w drogę na test. Niestety po 10 min wywaliło znowu ten sam błąd. Sprawdziłem starą pompkę na krótko pod aku i okazuje się że stara działa bez zarzutu. Kolejnym krokiem okazało się sprawdzenie zasilania pompki i tutaj pojawił się problem. Na mierniku wyszło, że w ogóle pompka nie dostaje prądu. Gdzie szukać zasilania? Proszę o pomoc w ostatnim tygodniu dostaje "szewskiej pasji"
Wczesniej, pisałem że po odpieciu aku, podczas wymiany pompki chłodzenia invertera i ponownym podłączeniu aku Energy Monitor nie pokazuje żadnych info odnośnie zasilania hybrydy itd. Nie widać kiedy jest lądowanie, kiedy pracuje silnik el a kiedy spalinowy. Wszystko na nie.
Sprawdzałem akumulator na kompie obd 13,1V więc chyba jeszcze nie kończy się aku.
Bardzo Was proszę o pomoc
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
Check Hybrid System P0A93
-
- Lex user
- Posts: 32
- Joined: 5 Feb 2017, o 18:49
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Koniecpol
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 32
- Joined: 5 Feb 2017, o 18:49
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Koniecpol
- Contact:
Check Hybrid System P0A93
Dzięki za instrukcje. Dzisiaj po pracy biorę się ponownie za zagadkę. Jak tylko coś ustalę dam znać. Dzięki za instrukcje
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
-
- Lex user
- Posts: 32
- Joined: 5 Feb 2017, o 18:49
- Model Lexusa: GS450h
- Skąd:: Koniecpol
- Contact:
Check Hybrid System P0A93
Poddaje się nic nie pomaga. Jak ma ktoś jakiś pomysł proszę o info. Dziękuję
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One A9s przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy lex user
- Posts: 3
- Joined: 30 Dec 2018, o 14:38
- Model Lexusa: GS450H
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Check Hybrid System P0A93
Mam dokładnie ten sam błąd, doszedłeś może jaka była przyczyna u Ciebie?
-
- Nowy lex user
- Posts: 2
- Joined: 4 Apr 2019, o 20:37
- Model Lexusa: Gs450h
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: Check Hybrid System P0A93
Dołączam się do dyskusji.
Podobnie jak u was wyświetlono błąd P0a93 inverter Cooling System performance i P3226 dc/dc boost converter temperature sensor malfunction . Początkowo sugerowałem się błędem P3226 który kierował mnie do konwertera dc/dc pod bateriami zwłaszcza że po sprawdzeniu temperatury w komputerze po dobie postoju oscylowala ona w granicach 110 st C (max wg Lexusa 205 st C). Dodatkowo po rozeznaniu sprawy u kilku osób zajmujących się hybrydami i i ich naprawą dowiedziałem się że auto w trybie check Hybrid system powinno uruchamiać wentylator zabudowany na baterii, który również chłodzi konwerter dc/dc. U mnie wentylator jest sprawny pomimo tego nie uruchamia się.
Kwestia chłodzenia inwertera jest chyba dla mnie jasna. Pompa działa, wyciekow nie ma, wentylatory sprawne, płynu nie brakuje, wtyczki dopiete.
No i jestem w kropce pomiędzy zakupem używanych części z rozbitków (wydatek nie mały). Tylko w którym iść kierunku? Inwerter czy konwerter?
Panowie jeżeli udało wam się załatwić ten temat to bardzo proszę o pomoc.
Podobnie jak u was wyświetlono błąd P0a93 inverter Cooling System performance i P3226 dc/dc boost converter temperature sensor malfunction . Początkowo sugerowałem się błędem P3226 który kierował mnie do konwertera dc/dc pod bateriami zwłaszcza że po sprawdzeniu temperatury w komputerze po dobie postoju oscylowala ona w granicach 110 st C (max wg Lexusa 205 st C). Dodatkowo po rozeznaniu sprawy u kilku osób zajmujących się hybrydami i i ich naprawą dowiedziałem się że auto w trybie check Hybrid system powinno uruchamiać wentylator zabudowany na baterii, który również chłodzi konwerter dc/dc. U mnie wentylator jest sprawny pomimo tego nie uruchamia się.
Kwestia chłodzenia inwertera jest chyba dla mnie jasna. Pompa działa, wyciekow nie ma, wentylatory sprawne, płynu nie brakuje, wtyczki dopiete.
No i jestem w kropce pomiędzy zakupem używanych części z rozbitków (wydatek nie mały). Tylko w którym iść kierunku? Inwerter czy konwerter?
Panowie jeżeli udało wam się załatwić ten temat to bardzo proszę o pomoc.
-
- Nowy lex user
- Posts: 3
- Joined: 30 Dec 2018, o 14:38
- Model Lexusa: GS450H
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Check Hybrid System P0A93
Nie rozumiem co znaczy konwerter pod bateriami, przecież on jest pod maska w rogu przed pasażerem.
W jaki sposób wentylator w bagażniku na bateriach ma chłodzić inwerter pod maską? Temperatura 110 stopni?
Ale mniejsza o to, system chłodzenia konwertera/falownika składa się z 2 pomp elektrycznych które są pod maską, jak stoisz przed otwarta maską, jedna Jest z lewej strony przy chłodnicy a druga która częściej się psuje jest z po prawej stronie.
Pod osłoną plastikową z prawej strony jest zbiorniczek i zakręcany korek wlewu płynu do układu chłodzenia falownika, włącz zapłon i odkręć ten korek i zobacz czy jest cały czas obieg płynu. Musi on być non stop, u mnie czasami pompa chodziła a później się wyłączała na jakiś czas i znowu chodziła.
W jaki sposób wentylator w bagażniku na bateriach ma chłodzić inwerter pod maską? Temperatura 110 stopni?
Ale mniejsza o to, system chłodzenia konwertera/falownika składa się z 2 pomp elektrycznych które są pod maską, jak stoisz przed otwarta maską, jedna Jest z lewej strony przy chłodnicy a druga która częściej się psuje jest z po prawej stronie.
Pod osłoną plastikową z prawej strony jest zbiorniczek i zakręcany korek wlewu płynu do układu chłodzenia falownika, włącz zapłon i odkręć ten korek i zobacz czy jest cały czas obieg płynu. Musi on być non stop, u mnie czasami pompa chodziła a później się wyłączała na jakiś czas i znowu chodziła.
-
- Nowy lex user
- Posts: 2
- Joined: 4 Apr 2019, o 20:37
- Model Lexusa: Gs450h
- Skąd:: Lublin
- Contact:
Re: Check Hybrid System P0A93
Obie pompki działają poprawnie. Płyn krąży bez przerwy i bez problemu.
Jeżeli chodzi o konwerter pod bateriami, to służy on do ładowania akumulatora 12v i w przypadku przegrzania baterii jest on również chłodzony wentylatorem zabudowanym na baterii.
Jeżeli chodzi o konwerter pod bateriami, to służy on do ładowania akumulatora 12v i w przypadku przegrzania baterii jest on również chłodzony wentylatorem zabudowanym na baterii.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests