[IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Pozostałe problemy występujące w naszych Lexusach
User avatar
LinkPL
Lex Maniak
Posts: 795
Joined: 9 Nov 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by LinkPL »

Można chyba potraktować to lakierem przewodzącym, takim do ścieżek na szybie. Do kupienia w sklepie motoryzacyjnym, co najwyżej w tym miejscu nie będzie płynnej regulacji, ale na pewno będzie przewodziło jak potrzeba. Ewentualnie grafitem, ale to może być krótkotrwała naprawa ...
How far We can go ...
User avatar
PoweRanger
Lex user
Posts: 21
Joined: 2 Oct 2010, o 23:56
Model Lexusa: GS 300
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by PoweRanger »

My tu odkrywamy amerykę,a koledzy zza wielkiej wody pięknie pokazali ,jak się do tego dobrać,step by step...

http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... otors.html

http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... otors.html

ps.ja na razie zamaluję lakierem przewodzącym te przetarcia...ale ponieważ ważny tam jest opór tej powłoki,to do końca nie jestem pewien rezultatu.

Edytuję posta,bo ważne odkrycie nastapiło :biggrin2: Lakierem na razie nie maluję.

Mam przyczynę chrobotania :

Image

Ta przekładnia zaznaczona jako - x - jest luzna i się przesuwa i w momencie gdy dostaje napięcie z silniczka,żeby uruchomić następne kółka,zaczyna się krecić w miejscu i buczeć,dopóki nie zaskoczy we właściwe trybiki :doh:

Trzeba wkleić kawałek plastiku w miejsce pokazane strzałką,by ograniczyć możliwość wysunięcia się tego małego łobuza...dodatkowo przykleję go kropelką do tego metalowego bolca.
Poza tym,te miedziane nóżki,które przesuwają się po tym lakierze przewodzącym,delikatnie poprzesuwam w bok,żeby mogły "złapać grunt" ;) i powinno działać.

:piwko:
User avatar
PoweRanger
Lex user
Posts: 21
Joined: 2 Oct 2010, o 23:56
Model Lexusa: GS 300
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by PoweRanger »

Nareszcie mam cicho w aucie :dance3:

To była sprawka tego wyskakującego trybika...a klima działa mimo tych wytartych ścieżek.

:piwko:
ElPodaj
Nowy lex user
Posts: 9
Joined: 26 Jul 2013, o 18:31
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: B-B
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by ElPodaj »

Drodzy koledzy,

Czy ten odgłos to było coś podobnego do tego z filmiku zamieszczonego poniżej? Co prawda nagranie zmieniło trochę te dźwięki ale posiłkuję się tym co mam :)

Dodam, że odgłos występuje w każdej możliwej konfiguracji nawiewu (z/bez klimy, zew/wew obieg itd) oprócz ustawienia temperatury na jakieś >=27C.

Pozdrawiam
User avatar
turkus
Lex Driver
Posts: 463
Joined: 11 Jun 2013, o 21:25
Model Lexusa: is 300 SC
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by turkus »

Hej, czy ten silniczek od nawiewu jest taki sam w IS200 jak w IS300? Przeglądam właśnie Allegro i widzę same silniczki do IS200, a mojego też trapi chroboczący problem :)
Gregor0388
Lex user
Posts: 162
Joined: 4 May 2018, o 18:22
Model Lexusa: Lexus RX 400h
Skąd:: Amsterdam
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by Gregor0388 »

Koledzy ponownie temat. U mnie to chrobotanie też występuje z tym że w RX 400h za zegarami. Wczoraj je zdemontowalem hmm i w sumie tyle dźwięk dochodzi gdzieś jeszcze bardziej z oddali i nie wiem jak się do tego za brać i w którym dokładnie miejscu jest to ustrojstwo. Najbardziej hałasuje w ustawieniu twarz nogi najmniej szyba nogi. Wkurza to okropnie. Jeżeli ktoś coś proszę o pomoc. :cry:
User avatar
inger
Lex user
Posts: 25
Joined: 15 Oct 2010, o 23:37
Model Lexusa: IS 300
Skąd:: Łódź
Contact:

Re: [IS200]Szum z nawiewów (?) po włączeniu A/C by czaplon

Post by inger »

Odświeżam temat. Ponieważ auto przestało grzać w kabinie , okazało się że : jest za mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym przy chłodnicy, serwis zdiagnozował że korek od chłodnicy z zaworem ciśnieniowym się uszkodził - wymiana , nie pracuje servo od klimy ustawiające klapy mieszające ciepłe i zimne powietrze. Cena serva w Lexus Polska to jedyne 890 zł :) Kod części u mnie to 87106-30340 (SERVO SUB ASSY,DAMPER (FOR COOLING UNIT)) . Używki na wprost pasującej nie znalazłem . Rozebrałem je i sprawdziłem wg manuala serwisowego (sekcja AC-30) . Potrzebny jest zasilacz 12V i omomierz . Okazało się że potencjometr jest OK , dane z omomierza mieściły się w zakresach referencyjnych. Natomiast test silniczka napędowego wykazał niestabilne zachowanie , trzeba podłączać go kilkakrotnie ze zmianą biegunów + - , za każdym razem musi pracować lewo i prawo obrotowo - u mnie było tak że w jedną stronę raz popracował a potem przez kilka prób nic , w drugą stronę ledwo się ruszył - to jest objaw uszkodzenia. W sklepie elektronicznym mieli bardzo podobny z minimalnie krótszą ośką - cena 9 zł. Szczypcami z oryginalnego ściągnąłem z ośki napędowej metalową mini "zębatkę" która napędza przekładnie ślimakową na tej ośce i przełożyłem do nowego . Trzeba sprawdzić biegunowość styków , żeby nie założyć silniczka odwrotnie , u mnie akurat tam gdzie w oryginale były napisy z numerami typu , na zamienniku była czerwona kropka - ale najlepiej sprawdzić żeby obracał się w tą samą stronę co oryginał . Co ważne przy montażu trzeba dźwignie ustawić mniej więcej w zakresie jej pracy czyli kąt ok 30 stopni (gdy servo leży w taki sposób że gniazdo zasilające jest po lewej stronie. Położenie ok 10 stopni to WARM /Ciepło a około 50 stopni to COOL /zimno. Po zatrzaśnięciu obudowy warto jeszcze raz sprawdzić czy działa piny skrajne 6 i 7 są zasilające , podajemy do 12V na zmianę - dźwignia ma się obracać lewo - prawo. Większa niewygoda jest z (de)montażem , podpowiem że warto zdjąć schowek żeby mieć dostęp od spodu , i właśnie od spodu odkręcamy jedną śrubę od czarnej plastikowej kształtki wywiewu żeby ją móc wyjąć - nie da się tego zrobić od góry. Druga śruba tej kształtki jest przy drugim serwie od wywiewów. Po jej usunięciu mamy dostęp do miejsca montażu naszego serwa. Nie trzeba wyjmować tej pierwszej kształtki zamontowanej wyżej i do centralnego tunelu auta. Serwo wkładamy na miejsce tak że dźwignię z bolcem na końcu trzeba włożyć w odpowiednią białą dźwignię ze szczeliną na ów bolec sterująca klapami , servo przykręca się 2 śrubami przy rurkach klimy - mocno niewygodne i lepiej na zimnym silniku . Są filmiku na youtube pokazujace. Jeżeli jest wszystko ok , to po włączeniu zapłonu , obracanie środkową gałką na panelu klimy ma powodować pracę serwa , poruszanie dzwignią klap.
Post Reply

Return to “Pozostałe”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest