Błąd P420
-
- Lex Driver
- Posts: 415
- Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Contact:
Re: Błąd P420
To atakuj tę dziurę i daj znać czy coś zmieniło
-
- Lex Driver
- Posts: 527
- Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Contact:
Re: Błąd P420
jak skład spalin jest ok to nie ma dziury w wydechu - analizator pokazałby za dużą ilość tlenu.
masz łącznie 4 sondy - 2 regulacyjne i 2 sprawdzające dzialanie katalizatorów.
to nie jest błąd wskazujący na bład sondy, można jeszcze sprawdzić jakimś testerem pod obd jak działają obie sondy regulacyjne i czy się nie przycina któraś.
wg mnie zadziała odsunięcie sond od wydechu czyli wkręcenie przed sondami w wydech tzw. emulatorów
masz łącznie 4 sondy - 2 regulacyjne i 2 sprawdzające dzialanie katalizatorów.
to nie jest błąd wskazujący na bład sondy, można jeszcze sprawdzić jakimś testerem pod obd jak działają obie sondy regulacyjne i czy się nie przycina któraś.
wg mnie zadziała odsunięcie sond od wydechu czyli wkręcenie przed sondami w wydech tzw. emulatorów

-
- Lex user
- Posts: 35
- Joined: 2 Nov 2020, o 11:36
- Model Lexusa: GS300 III
- Skąd:: Bielsko-Biała
- Contact:
Re: Błąd P420
Ale emulatory nie eleminują przyczyny tylko nie będzie mi się wyświetlał check engine na desce. To za mało ja muszę wiedzieć co jest grane bo to może spowodować jakąś poważną usterkę w przyszłości. Poza tym facet ci robi układy wydechowe na codzień powiedział mi że w moim przypadku jest 50% szansy że emulator coś da bo im lepszy samochód to tym trudniej oszukać system
-
- Lex user
- Posts: 238
- Joined: 16 Jun 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Contact:
Re: Błąd P420
3 lata temu przechodziłem ten „problem”.
Wymieniłem obydwie sondy na nowe, uszczelniłem wydech nic.
Założyłem tulejki problem znikł.
To jest problem WSZYSTKICH TOYOT. Jadąc taksówką po wawce też to widziałem i spytałem się przez co ta „lampa alladyna”. Od razu mi powiedział, że przez katalizatory, które są niby zapchane, a działają (mają bardzo wysoko ustawiony próg sprawności - przypuszczam, że przy 80% wydajności już według komputera katalizatory są na śmietnik. U kolegów też popularny problem.
Mnie bardziej WKURWIŁO, że przez taki „problem” komputer wyłącza natychmiast wszystkie systemy trakcji oprócz ABS.
Nie trudno sobie wyobrazić czym się może skończyć taki problem w czasie opadów np. śniegu jadąc po łuku.
Poczytaj sobie amerykańskie forum gdzie były przypadki tych błędów nawet po wymianie katalizatorów za kilkanaście tysięcy dolarów!
A przyczyną była… nieszczelność wydechu.
Z tego co czytałem to najlepszym sposobem jest pompowanie dymu w wydech i obserwacja. Oczywiście najprostszym jest wymiana na nowe kolektorów z pierwszymi katalizatorami.
Wymieniłem obydwie sondy na nowe, uszczelniłem wydech nic.
Założyłem tulejki problem znikł.
To jest problem WSZYSTKICH TOYOT. Jadąc taksówką po wawce też to widziałem i spytałem się przez co ta „lampa alladyna”. Od razu mi powiedział, że przez katalizatory, które są niby zapchane, a działają (mają bardzo wysoko ustawiony próg sprawności - przypuszczam, że przy 80% wydajności już według komputera katalizatory są na śmietnik. U kolegów też popularny problem.
Mnie bardziej WKURWIŁO, że przez taki „problem” komputer wyłącza natychmiast wszystkie systemy trakcji oprócz ABS.
Nie trudno sobie wyobrazić czym się może skończyć taki problem w czasie opadów np. śniegu jadąc po łuku.
Poczytaj sobie amerykańskie forum gdzie były przypadki tych błędów nawet po wymianie katalizatorów za kilkanaście tysięcy dolarów!
A przyczyną była… nieszczelność wydechu.
Z tego co czytałem to najlepszym sposobem jest pompowanie dymu w wydech i obserwacja. Oczywiście najprostszym jest wymiana na nowe kolektorów z pierwszymi katalizatorami.
-
- Lex Driver
- Posts: 415
- Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Contact:
Re: Błąd P420
Jeśli wszystko co odpowiada za skład mieszanki masz wymienione,poczyszczone i szczelne to jak załatasz dziurę ( choć wątpię żeby to była przyczyna) i nadal będzie błąd to myślę ,że katy do wymiany.
Cooper69 gdzie założyłeś te tulejki?
Już ktoś pisał,że właśnie strasznie czuły kest to układ i pomimo analizy spalin i tak wywala błąd
Cooper69 gdzie założyłeś te tulejki?
Już ktoś pisał,że właśnie strasznie czuły kest to układ i pomimo analizy spalin i tak wywala błąd
-
- Lex user
- Posts: 238
- Joined: 16 Jun 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Contact:
Re: Błąd P420
Założyłem w zwykłym warsztacie. kupiłem polecane albo tu albo na fejsiku.
-
- Lex Driver
- Posts: 415
- Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Contact:
Re: Błąd P420
Nie zrozumieliśmy się
Chodzi mi co to za tulejki , w ktorym miejscu montowane?

-
- Lex user
- Posts: 238
- Joined: 16 Jun 2018, o 15:49
- Model Lexusa: GS 300 Prestige LPG Prins 2008
- Skąd:: 3City
- Contact:
Re: Błąd P420
To chyba oczywiste (nawet po nazwie - tulejki dystansowe
) w miejsce wykręconych sond, do nich sondy 


-
- Lex Driver
- Posts: 415
- Joined: 25 Nov 2018, o 14:21
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Mazowieckie
- Contact:
Re: Błąd P420
No tak spoko tylko nie szczaiłem,że pod sondy...
Swoją drogą jak miałeś ten sam problem i pomogły tulejki to w czym tkwi problem ? Za głębokie osadzenie sond powoduje to ,że układ jest za czuły? Troche dziwne.

-
- Lex Driver
- Posts: 527
- Joined: 4 Apr 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Contact:
Re: Błąd P420
to jest kłopot z ustawieniem ECU silnika, który przy delikatnej nawet odchyłce od normy wywala błąd.
ot tak Toyota to sobie wymyśliła w oprogramowaniu komputera i tyle...
u nas w domu w GS300 tak było, w GS430 też wywalał błędy a spaliny mieszczą się w normach i to z dużym zapasem...
jest kilka sposobów na naprawę: wymiana katów, montaż elektronicznego emulatora, montaż tulejek dystansujących sondy...podane w kolejności od najdroższego do najtańszego...
dopóki skład spalin na SKP jest poprawny nie widzę sensu montowania niczego innego niż tulejek dystansujących...tym bardziej, że sondy za katalizatorami nie robią niczego innego niż sprawdzanie działania katalizatora właśnie...
ot tak Toyota to sobie wymyśliła w oprogramowaniu komputera i tyle...
u nas w domu w GS300 tak było, w GS430 też wywalał błędy a spaliny mieszczą się w normach i to z dużym zapasem...
jest kilka sposobów na naprawę: wymiana katów, montaż elektronicznego emulatora, montaż tulejek dystansujących sondy...podane w kolejności od najdroższego do najtańszego...
dopóki skład spalin na SKP jest poprawny nie widzę sensu montowania niczego innego niż tulejek dystansujących...tym bardziej, że sondy za katalizatorami nie robią niczego innego niż sprawdzanie działania katalizatora właśnie...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests