Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
Post Reply
User avatar
Nex
Lex Driver
Posts: 379
Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by Nex »

odoja wrote:Dzwoni?? Jakieś metaliczne dźwięki stukające??
Dźwięk jakby coś było niedokręcone i dzwoniło od wibracji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
350h Prestige Design Tazuna Panorama Sonic Grey
mzooledz
Lex user
Posts: 27
Joined: 16 Nov 2021, o 00:11
Model Lexusa: NX 350h
Skąd:: Rzeszów
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by mzooledz »

Jesteś pewny ze nie jest to ten system co dzwoni jak się jedzie na EV? Bo to słychac dość mocno w środku przy niskich prędkościach
User avatar
Nex
Lex Driver
Posts: 379
Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by Nex »

mzooledz wrote: 1 Oct 2023, o 16:13 Jesteś pewny ze nie jest to ten system co dzwoni jak się jedzie na EV? Bo to słychac dość mocno w środku przy niskich prędkościach

 
Ubawiłem sie tym co napisałeś :) Nie to nie ten system. Coś ewidentnie wpada w wibracje. Ale na spokojnie sobie z tym podjadę do serwisu i zobaczymy.

Co do pierwszych moich wrażeń - ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Poza tym dzwonieniem to błoga cisza i to jest piękne. Ja naprawdę zaczynam sie zastanawiać co jest z ludźmi i ich uszami że dodatkowo wygłuszają te samochody. Zrozumieć mogę firmy które to wykonują bo naganiają sobie robotę ale ten samochód wcale nie potrzebuje lepszego wygłuszenia niż to co ma fabrycznie. Wcześniej jeździłem audi a4 i jeśli chodzi o szum w kabinie było bardzo podobnie tylko tam jeszcze słychać było silnik. Fotele niestety ale w Audi były wygodniejsze i to sporo. Audi miało tez dużo twardsze zawieszenie. Tu jest galareta i mogłoby być sztywniejsze. Do tego zauważyłem ze jak się przejeżdża przez poprzeczne nierówności to auto traci kontakt z podłożem i w zakręcie potrafi wynieść na zewnątrz a to trochę niebezpieczne. Gdyby taka sytuacja wystąpiła mi w Audi to jechałbym sprawdzić amortyzatory czy czasem nie puściły. Spalanie 5,5 litra po Warszawie. Co do audio to dupy nie urywa ale na DAB gra całkiem przyzwoicie, zwykle radio brzmi już słabo (może coś tam zmienię ale to na spokojnie). Siedzi się dość wysoko - mam 188 i prawie zahaczam o podsufitkę (mam panoramę). Także to pod rozwagę. Kolor auta bardzo mi się podoba a tapicerka hazel robi mega robotę przy panoramie. Komu bym nie pokazał to właśnie kolorem tapicerki robi szał.
 
350h Prestige Design Tazuna Panorama Sonic Grey
Sztachu
Nowy lex user
Posts: 18
Joined: 13 Sep 2023, o 18:59
Model Lexusa: NX 350H 2023
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by Sztachu »

Dzień dobry :)
Też jakiś czas temu zostałem posiadaczem tego samochodu, ale chyba będę musiał przejechać się do serwisu w dwóch sprawach:
  1. po zrobieniu ok 1k km zaczął być słyszalny delikatny pisk o wysokiej częstotliwości. Pojawia się przy prędkości między 70 a 80 km/h. Częstotliwość powiązana jest z prędkością i po przekroczeniu ok 80km/h jest już tak wysoka, że przestaję ją słyszeć. Dźwięk wydaje się dochodzić gdzieś z okolic słupka A kierowcy (głośnik/nawiew?).
  2. nie działa wykrywanie rąk na kierownicy przy włączonym LTA. Chyba że ten typ tak ma i czujnik rąk jest w kolumnie kierownicy, i działa tylko przy kręceniu kółkiem? Chociaż oglądając filmiki na YT wydaje się, że już delikatny dotyk kierownicy powinien być wykryty. A teraz na prostych odcinkach, np. ekspresówkach trzeba co chwilę dygać kierownicą, kiedy nie jest to konieczne :>
Pozytywy:
  1. Jakość wykończenia i mechaniczne wykonanie.
  2. Jak dla mnie bardzo wygodne fotele (chociaż przez pierwsze kilometry bolały mnie plecy... pewnie przez przyzwyczajenie do siedzenia krzywo w poprzednim samochodzie :)
  3. Ciche wnętrze (z pominięciem tego pisku opisanego wyżej)
  4. Fajny mechanizm automatycznego wycinania samochodów ze świateł długich - obserwowałem czy nie działa za późno, ale zdaje się nie oślepiać innych.
Negatywy:
"Doświadczenie użytkownika" w aspekcie elektroniki/IT jest iście... japońskie :) , np.:
  1. brak możliwości zmiany z poziomu kierownicy opcji wyświetlacza komputera pokładowego kiedy włączony jest tempomat (tempomat blokuje drugi wariant przycisków)
  2. ręczne złożenie lusterek wyłącza mechanizm automatycznego ich składania po zamknięciu samochodu (wiem, że można rozłożyć lusterka przyciskiem włączającym automat, ale i tak nie rozumiem, dlaczego te opcję są połączone :)
  3. brak śledzenia podstawowych parametrów TRIP A i B tj. średnie spalanie czy czas jazdy
  4. głos nawigacji (a raczej dwa różne głosy - jeden nawiguje a drugi czyta ulice i za cholerę nie pasują do siebie) lexusa brzmi okropnie - "teraz jechać prosto"
  5. włączenie map na android auto nie wyświetla wskazówek nawigacji na HUD (mimo że samochód odebrał te informacje z map AA bo wyświetla je na zegarach)
  6. brak wskaźnika włączonych świateł mijania
  7. brak wskaźnika włączonych wycieraczek w trybie automatycznym
Są to pierdoły, które po części można rozwiązać aktualizacją (albo też po prostu nie znalazłem jeszcze opcji do nich), ale wpisuję je by chociaż do czegoś móc się przyczepić :D
A nie, jest jeszcze akumulator, który wydaje się jakoś szybko tracić napięcie, ale to muszę jeszcze poobserwować.

I na razie to tyle z pierwszych obserwacji :)


 
 
 
 
 
whero
Lex Driver
Posts: 472
Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by whero »

Nex wrote: 1 Oct 2023, o 19:09
mzooledz wrote: 1 Oct 2023, o 16:13 Jesteś pewny ze nie jest to ten system co dzwoni jak się jedzie na EV? Bo to słychac dość mocno w środku przy niskich prędkościach


 
Ubawiłem sie tym co napisałeś :) Nie to nie ten system. Coś ewidentnie wpada w wibracje. Ale na spokojnie sobie z tym podjadę do serwisu i zobaczymy.

Co do pierwszych moich wrażeń - ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta. Poza tym dzwonieniem to błoga cisza i to jest piękne. Ja naprawdę zaczynam sie zastanawiać co jest z ludźmi i ich uszami że dodatkowo wygłuszają te samochody. Zrozumieć mogę firmy które to wykonują bo naganiają sobie robotę ale ten samochód wcale nie potrzebuje lepszego wygłuszenia niż to co ma fabrycznie. Wcześniej jeździłem audi a4 i jeśli chodzi o szum w kabinie było bardzo podobnie tylko tam jeszcze słychać było silnik. Fotele niestety ale w Audi były wygodniejsze i to sporo. Audi miało tez dużo twardsze zawieszenie. Tu jest galareta i mogłoby być sztywniejsze. Do tego zauważyłem ze jak się przejeżdża przez poprzeczne nierówności to auto traci kontakt z podłożem i w zakręcie potrafi wynieść na zewnątrz a to trochę niebezpieczne. Gdyby taka sytuacja wystąpiła mi w Audi to jechałbym sprawdzić amortyzatory czy czasem nie puściły. Spalanie 5,5 litra po Warszawie. Co do audio to dupy nie urywa ale na DAB gra całkiem przyzwoicie, zwykle radio brzmi już słabo (może coś tam zmienię ale to na spokojnie). Siedzi się dość wysoko - mam 188 i prawie zahaczam o podsufitkę (mam panoramę). Także to pod rozwagę. Kolor auta bardzo mi się podoba a tapicerka hazel robi mega robotę przy panoramie. Komu bym nie pokazał to właśnie kolorem tapicerki robi szał.
 

 
fotele niestety zawsze do każdego siedzenia pasują inczaczej ;) 
szumy / wyciszenie podobnie + zależy po jakich drogach się poruszamy ~ poza miastem gdzie spotykamy więcej piasku na nawierzchni wyciszenie nadkoli wychodzi w nx'ie niestety dosyć szybko ~ ale znowu preferencje i sposób użytkowania
whero
Lex Driver
Posts: 472
Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by whero »

Sztachu wrote: 1 Oct 2023, o 22:54
ręczne złożenie lusterek wyłącza mechanizm automatycznego ich składania po zamknięciu samochodu (wiem, że można rozłożyć lusterka przyciskiem włączającym automat, ale i tak nie rozumiem, dlaczego te opcję są połączone :)
 
toyota zazwyczaj projekuje tego typu mechanizmy w sposób który najpierw całkowicie mechanicznie rozłącza automatykę w momencie w którym przestawiamy coś ręcznie 

w nx'ie również możemy to zaobserwować przy mechanicznym obejściu "elektronicznych klamek" ~ musimy pociągnąć dwukrotnie - pierwsza aktuacja rozłącza automatykę i dopiero druga otwiera drzwi ~ i tak samo później kiedy wracamy do trybu elektronicznego ~ pierwsze "otwarcie" nie otwiera drzwi - dopiero za drugim razem nam się "uda" ~ najpierw ponownie mechanizmy muszą się połączyć

takie podejście do projektowania rozwiązań znacznie zmniejsza ryzyko spowodowania ewentualnych usterek przy użytkowaniu ~ mechanizmy bardziej skomplikowane / przekładnie / silniczki etc poruszają się wtedy tylko i wyłącznie jak założył projektant a nie ma szans żebyśmy je szarpnęli etc
 
odoja
Lex user
Posts: 252
Joined: 1 Feb 2023, o 00:19
Model Lexusa: NX 24
Skąd:: Żywiec
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by odoja »

Nex wrote: 1 Oct 2023, o 19:09Tu jest galareta i mogłoby być sztywniejsze. Do tego zauważyłem ze jak się przejeżdża przez poprzeczne nierówności to auto traci kontakt z podłożem i w zakręcie potrafi wynieść na zewnątrz a to trochę niebezpieczne.
 


 
Ale jak szybko po tych zakrętach jeździsz z tymi  nierównościami, bo napisałeś jakbyś dość szybko je pokonywał  plus jakby one były wielkości progów zwalniających ;) (traci kontakt z podłożem czy tylko takie uczucie miałeś?)
 
User avatar
Nex
Lex Driver
Posts: 379
Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by Nex »

odoja wrote:
Nex wrote: 1 Oct 2023, o 19:09Tu jest galareta i mogłoby być sztywniejsze. Do tego zauważyłem ze jak się przejeżdża przez poprzeczne nierówności to auto traci kontakt z podłożem i w zakręcie potrafi wynieść na zewnątrz a to trochę niebezpieczne.
 


 
Ale jak szybko po tych zakrętach jeździsz z tymi  nierównościami, bo napisałeś jakbyś dość szybko je pokonywał  plus jakby one były wielkości progów zwalniających ;) (traci kontakt z podłożem czy tylko takie uczucie miałeś?)
 
Np. przy przejeżdżaniu przez tory tramwajowe. To nie są duże nierówności i prędkości miejskie - ok 60 km/h


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
350h Prestige Design Tazuna Panorama Sonic Grey
Lenusoida
Lex user
Posts: 70
Joined: 5 Jan 2023, o 00:40
Model Lexusa: NX 350h Prestige
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by Lenusoida »

Może o tym już było, może nie. W moim NX 2023 Prestige (wyświetlacz 9,8"), którego mam od miesiąca, jest bardzo czuła kierownica, zbyt czuła, utrudniająca prowadzenie przy nieco wyższych szybkościach. Powinna być zdecydowanie sztywniejsza. Może to trzeba ustawić, ale jak? Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi.
User avatar
Nex
Lex Driver
Posts: 379
Joined: 18 Feb 2022, o 22:44
Model Lexusa: NX350h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h

Post by Nex »

Lenusoida wrote: 2 Oct 2023, o 19:43 Może o tym już było, może nie. W moim NX 2023 Prestige (wyświetlacz 9,8"), którego mam od miesiąca, jest bardzo czuła kierownica, zbyt czuła, utrudniająca prowadzenie przy nieco wyższych szybkościach. Powinna być zdecydowanie sztywniejsza. Może to trzeba ustawić, ale jak? Z góry bardzo dziękuję za podpowiedzi.

 
Dziwne. Jestem świeżo po przesiadce i nie zauważyłem żeby reakcja na ruchy kierownicą była bardziej czuła niż w poprzednim aucie. Proponuje żebyś porównał/a swoje odczucia z kimś np. z rodziny. Niech siadzie za fajerą i zobaczy. Tego sie nie reguluje z tego co mi wiadomo.
 
350h Prestige Design Tazuna Panorama Sonic Grey
Post Reply

Return to “Lexus NX”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests