Arianek wrote: ↑11 Oct 2023, o 20:13
Jeśli chodzi o homologację jest tak jak piszecie, wersja goła Prestige bez dodatków ma homologację tylko na felgi w rozmiarze 18". Niestety na 99% rezygnuje z zakupu tego modelu pojazdu, konfiguracja wyposażenia w Lexusie jest dla mnie zdecydowanie mało kliencka. Chciałbym mieć felgi w rozmiarze 20" gdyż 18" niestety wyglądają w tym pojeździe dla mnie na karykaturalnie małe, dlaczego nie mogę mieć możliwości wyboru samych felg/opon? Już nawet mógłbym przeboleć wydanie dodatkowych 25 tys na pakiet Design, ale tutaj znowu pojawiają się schody- trzeba wybrać napęd 4x4 a to dodatkowe 10k, nie potrzebuje takiego napędu bo 99% mojej jazdy to zakorkowane miasto. No i ten czas oczekiwania na modele z pakietami jest ogromny

Pomimo ogromnej sympatii do marki Lexus/Toyota będę musiał skierować się w stronę Volvo lub Audii.
Co mnie zauroczyło w NX:
1) Cały wizualny projekt pojazdu, wykończenie wnętrza,
2) Napęd hybrydowy, praca silnika, błyskawiczna reakcja na pedał gazu, oszczędność,
3) Opinie o bezawaryjności, całkiem dobra cena wyjściowa i wysokie rabaty, niski poziom utraty wartości rynkowej
Minusy:
1) Długi czas oczekiwania na model z konfiguratora ( pomijając te dostępne od ręki z których ktoś zrezygnował)
2) Brak możliwości wyboru danych rzeczy pod siebie jak np felgi albo felgi + ekran 14 cali ( na pozostałych rzeczach mi nie zależy)
3) Dodanie 4x4 czego nie potrzebuje aby mieć 1-2 rzeczy z wyposażenia z pakietu, które mnie interesują.
4) Halogenowe kierunkowskazy z przodu/ z tyłu już LEDOWE- głupie cięcie kosztów w aucie takiej klasy nie wypada...
Kurcze bardzo mi się spodobał ten pojazd, ale no czas oczekiwania jest ogromny.
Czy ktoś mógłby wrzucić realne zdjęcie wersji Prestige na felgach 18" ?
Rzeczywiście są takie małe jak na filmikach/zdjęciach ? Na niektórych zdjęciach nawet 20" z boku wyglądają jakby miały jeszcze sporo wolnego miejsca do nadkoli.
Odpiszę bo widzę 1:1 moje rozterki przed zakupem, a szkoda żeby 5 wieczorów reasearchu się zmarnowały :p.
Też kombinowałem jako że sprzedawcy usilnie starali mi się wcisnąć prestige fwd bez pakietów bo „bedzie szybciej a z pakietami to nie wiadomo…” (a przy tym taniej)
Co do felg:
jeśli wyjeżdża na 18 calach to homologacja jest TYLKO I WYŁĄCZNIE na nie, dołożenie 20 nie wchodzi w gre. Z jednej strony ubezpieczenie może (a jeśli oni mogą się do czegoś przyczepić to zapewne to zrobią jeśli przyjdzie do płacenia :p) robić problemy. Druga sprawa to naliczanie kilometrów, podobno zmiana kol na takie bez homo podpada pod ta ustawę o przekręcaniu liczników.
co do zasadności felg, i ogólnie całego design:
w porównaniu do 18 jest zdecydowana różnica, za nic bym sobie nie wybaczył jakbym wziął z 18. Proponuje podjechać do dilera i wprosić się na parking, powinien mieć co najmniej jednego z 18 i z 20, optycznie różnica jak między sportagem a X5.
Podobnie z ekranem, ten mały wyglada jakby był zupełnie nie na miejscu - duży obszar na ekran zajęty w 60% - słabo wg mnie (choć może miałbym inne wrażenia grzybnym wcześniej nie widział wersji z duzym)
Tazuna tez jest spoko, wydawało mi się ze hud to taki bajer dla emerytów i po grzyba mi to i… teraz nie wyobrażam sobie jak można jeździć bez niego.
Panorama:
Wczesniej miałem kabrioleta i najbardziej się gryzlem z tym ze w lecie zwłaszcza wieczorem cabrio jest super a tu taka krowiasta blaszana puszka wiec panorama musi być. I odczucia są super i feeling z cabrio tak w 70% przy otwartej, ale za to brak problemów z tym ze wywiewa wszystko ze środka/ pasażerowie narzekają ze ich wieje. Dla samej możliwości otwarcia warto.
Plus jest dużo jaśniej, i jakoś tak radośniej xD. Dzieci nie mam wiec się nie cieszą, ale jak ktoś jedzie z tylu to się zawsze cieszy :p.
minus taki ze jak jest wyjątkowo upalnie to trzeba ja zasłaniać bo nagrzewa auto tak ze Klima ledwo wyrabia.
AWD:
w sumie zbędny, ale podobno poprawia trakcje (nie wiem bo nie mam porównania) i masz -1 sek do 100. Wmawiam sobie ze warto było bo przy odsprzedaży się zwróci.
Z optycznych to dyfuzory prof/tył i progi boczne idealnie sie kaponuja z khaki - wychodzi taka wanna be terenówka ale w dobrym tego słowa znaczeniu :p.
No i co do czasu: uznałem ze w sumie jakoś na gwałt auta nie potrzebuje wiec zamowie takie jakie chce i najwyżej zrezygnuje jak pojawi się coś fajniejszego u konkurencji w międzyczasie. I czekałem 3 msc mimo ze teoretycznie miało być min 12

.
Wieeec na twoim miejscu:
jesli bezwględnie potrzebujesz czegoś nowego na szybko i raczej auta do jeżdżenia to bierz golasa bez niczego i za 200k masz super autko które nie będzie się bardzo różnic od tego z pakietami.
jesli ci się aż tak bardzo nie spieszy, te dodatkowe 50k nie są duzym problem i chcesz raczej auto które bedzie do cieszenia sie to bierz pakiety i AWD bo potem będziesz psioczył za każdym razem jak zobaczysz takiego na 20.