[IS200]zmiana fitrów i oleju.

Docent
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 25 Oct 2013, o 19:07
Model Lexusa: nie lexus... z20net
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Docent »

a jakim olejem byly zalewane is200 w fabryce??
Palio
Lex user
Posts: 104
Joined: 3 Jul 2013, o 14:47
Model Lexusa: Brak
Skąd:: Szczecin
Contact:

[IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Palio »

Co do oleju polecam ten filmik:
http://youtu.be/qrYnBvGg_sg

Zwłaszcza komentarz od 4:20 min.
Co prawda jest to promocja konkretnej firmy ale u nas z tymi plukankami i olejami syntetycznymi wiecznie sa dylematy i straszenie. Ja do ISa przy teoretycznym przebiegu ponad 200k i laniu do niego przez poprzedniego właściciela conajmniej od przebiegu 100 k oleju półsyntetycznego zrobiłem plukanke i zalalem 5w30 100% syntetyk - bez bólu.

Tak przy okazji co powiedziecie o modyfikatorach tarcia dodawanych do oleju? Ceramizer, Ceratec, Militec - ktos używał? Znalazłem taki o to test jednego z nich:

http://youtu.be/eoc2l7W5MBw
http://youtu.be/I4RZ0E4b8pY

Sent from my iPhone using Tapatalk
mario_s
Lex user
Posts: 57
Joined: 30 Dec 2012, o 18:34
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Ciechocinek
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by mario_s »

W grudniu zeszłego roku kupiłem SI200 z przebiegiem 119kkm, był zalany olejem Motul 10W-40. Przed wymianą oleju na nowy wypłukałem silnik dodatkiem do oleju Motul Engine Clean 300ml. Zlałem stary olej, wymieniłem filtr oleju na Knecht i zalałem olejem Motul X-Cess 5W-40. W krótce będę ponownie wymieniał olej i też wykonam płukanie tym razem preparatem Liqui Moly Engine Flush serii Pro-Line 500ml. Mimo że olej nadaje się do wymiany na miarce poziomu widać olej jakby dopiero był zalany.Wymieniałem już kilka razy olej z płukaniem silnika dla aut w najbliższej rodzinie i mogę ten środek polecić. Przestrzegam również przed stosowaniem tańszych zamienników tego typu bodajże STP, bo znam przykład kiedy to mój szwagier płukał Golfa III i miał problem z pełgającą kontrolką smarowania oraz nierówną pracą zaworów. Wymienił olej na nowy z wcześniejszym płukaniem Motulem, którego mu sprezentowałem. Efekt jak to sam opisuje "mega" pełganie kontrolki ciśnienia oleju ustało, zawory pracują cicho. Dodam, iż przekonałem go do zmiany filtra na Knechta.
Docent
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 25 Oct 2013, o 19:07
Model Lexusa: nie lexus... z20net
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Docent »

to jaki polecacie olej do is200? moze byc mobil 1 5w50? czy cos innego lac...? no i jakim w fabryce go zalewali...
Palio
Lex user
Posts: 104
Joined: 3 Jul 2013, o 14:47
Model Lexusa: Brak
Skąd:: Szczecin
Contact:

[IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by Palio »

Tutaj masz cały temat dotyczących preparatów smarnych: viewtopic.php?t=97


Sent from my iPhone using Tapatalk
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by carsik »

Docent wrote:to jaki polecacie olej do is200? moze byc mobil 1 5w50? czy cos innego lac...? no i jakim w fabryce go zalewali...
Lej 5W40 lub 5W50. Nikt nie wie czym zalewa fabryka, nie ma takiej informacji w żadnych materiałach serwisowych ani marketingowych
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
JanB
Lex Driver
Posts: 371
Joined: 29 Jul 2012, o 21:37
Model Lexusa: GS
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by JanB »

Jak do benzyny to jednak 5W30 dobrej niepodrabianej marki lej. Przeczytaj wątek polecany przez kolegę Palio
Uważaj na podrabiane popularne oleje. Zresztą wszystko masz w polecanym wątku, tylko poświęć z godzinkę na przeczytanie.
pozdr JanB
Pozdrawiam
JanB
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by carsik »

JanB wrote:Jak do benzyny to jednak 5W30 dobrej niepodrabianej marki lej.
Jaki jest powód, że akurat ta lepkość ma być lepsza?
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
JanB
Lex Driver
Posts: 371
Joined: 29 Jul 2012, o 21:37
Model Lexusa: GS
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by JanB »

Kolego carsik sugeruję się zaleceniami fabrycznymi. Sprawdziłem w instrukcji do mojego GS-a, że zalecają wg API SJ i SL lub ILSAC wielosezonowy i w tabelce jest porównanie zalecanych lepkości 5W30, 10W30, 15W40 i 20W50 w stosunku do temperatury zewnętrznej (tu największy zakres ma 5W30 - od -40 do +40) Dodatkowo cytuję uwagę fabryki: "Przy stosowaniu oleju o lepkości 10W30 lub wyższej przy bardzo niskich temperaturach otoczenia, mogą wystąpić trudności z rozruchem silnika. Dlatego zalecane jest stosowanie oleju 5W30"
Myślę, że silniki GS300 są podobne do silników IS200 konstrukcyjnie, więc śmiało te zalecenia można "przeflancować" do IS-a. Tym bardziej, ze idzie zima. Ja mam 3 auta aktualnie i kombinuję z nimi szukając tzw. idealnego oleju. Miałem w GS-ie 10W30 Tridenta (znasz przecież) teraz zalalem 5W30 EE eco longlife z nano. Ale kusi mnie zalać na zimę 0W30 a nawet 0W20. Mówię o cywilnych zastosowaniach, nie sportowych. I chodzi mi o maksymalną ochronę silnika a ekologię zlewam ciepłym moczem.
Pozdr. JanB
P.S. Myślę, że Ty startując w sporcie samochodowym patrzysz na olej pod kątem upalania. Wtedy masz rację z lepkością 5W50
Pozdrawiam
JanB
carsik
Lex Master
Posts: 1051
Joined: 24 Aug 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Contact:

Re: [IS200]zmiana fitrów i oleju.

Post by carsik »

szanowny kolego, fabryka podaje minimalne wymagania dla płynów eksploatacyjnych. Dolną granice dla niskich temperatur (w pewnym uproszczeniu) określa ta niższa cyfra, jest jeszcze wiele dodatkowych parametrów ale na tutejsze potrzeby można to uprościć. Z mojego doświadczenia w głowicach Toyoty panuje dość wysoka temperatura więc wolę mieć zarówno olej odporniejszy na tą temperaturę jak i z filmem olejowym odporniejszym na zerwanie a to gwarantuje mi ta wyższa cyferka. Jak ktoś jeździ po emerycku to 5W30 wystarcza, jeśli chcesz przycisnąć to lepiej jest 5W50 tylko na tym zyskujesz, rozruch będzie też łatwiejszy :)
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests