GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
- klexus
- Lex Master
- Posty: 1713
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Silesia
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Masz zalac takim olejem
-
- Lex Master
- Posty: 1201
- Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:08
- Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
- Skąd:: CT.
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Kolejna sprawa to odpowiednie sprawdzenie poziomu oleju tzn. sprawdź olej po dobrym rozgrzaniu i zaraz po jeździe (na postoju zanim wyjmiesz bagnet - przeżuć z D na R - lekko ruszając na tych biegach i następnie wrzuć na P - wyjmij bagnet i sprawdź stan na podziałce).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
-
- Lex Master
- Posty: 1921
- Rejestracja: 29 wrz 2012, o 18:10
- Model Lexusa: gs
- Skąd:: Polandia
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Nie ma takiej potrzeby przerzucania biegami, to musi mieć miejsce jedynie bezpośrednio po wymianie by olej "rozszedł" się po skrzyni - tak jak opisywałem to w innym wątku.lukas78 pisze:Kolejna sprawa to odpowiednie sprawdzenie poziomu oleju tzn. sprawdź olej po dobrym rozgrzaniu i zaraz po jeździe (na postoju zanim wyjmiesz bagnet - przeżuć z D na R - lekko ruszając na tych biegach i następnie wrzuć na P - wyjmij bagnet i sprawdź stan na podziałce).
Pozdrawiam
W wypadku samego sprawdzenia już dawno zalanego oleju wystarczy wygrzać auto, pozostawić na P czy tan N jak kto woli i na uruchomionym silniku sprawdzić stan na bagnecie .
-
- Lex user
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 17:29
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Koszalin
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Witam ponownie Wszystkich.
Po kolei ...olej w skrzyni wymieniony był na taki jak pokazał "klexus" - ATF IV. W pierwszej kolejności pojechałem wymienić filtr w BRC, w końcu i tak wypadało już to zrobić . Od razu sprawdziliśmy stan oleju w skrzyni - pokazywał MAX. Opowiedziałem historię z szarpaniem skrzyni naprawdę rozgarniętemu mechanikowi i wspomniałem, także o tym, że zaobserwowałem to dopiero przy minusowych temperaturach tylko na trasie, gdzie silnik nie był dogrzany. Mech zasugerował, że przyczyną może być właśnie walnięty termostat. Silnik wtedy jest nieodgrzany, olej nie ma swoich odpowiednich właściwości ( ten w skrzyni także ) i stąd może być właśnie takie szarpanie. Termostat wraz z uszczelką kupiłem w ASO ( 169zł + uszczelka 35 - 10% rabat ). Po wymianie okazało się, że stary termostat był walnięty ( takie gumowe coś - uszczelka? - było powykrzywiane ) Po założeniu nowego termostatu oraz zalaniu nowego płynu chłodniczego Lex bardzo szybko się nagrzał do równiutkiej połowy na wskaźniku gdzie przedtem, jadąc po mieście, tak naprawdę do samej połowy nie dochodził w 100%. W trasę jeszcze nie jechałem ale liczę na to ( tak bardzo na to liczę ! ze względu na portfel ), że teraz będzie OK. Jak pojadę w traskę to zdam relację...
PS. nie wiem czy zakładać nowy temat ale potrzebuję jeszcze kupić same tylne tuleje przedniego wahacza ( czy trzeba kupić cały wahacz? ) Wie ktoś gdzie można nabyć same tuleje, jeśli to jest możliwe?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za sugestie...
Marek
Po kolei ...olej w skrzyni wymieniony był na taki jak pokazał "klexus" - ATF IV. W pierwszej kolejności pojechałem wymienić filtr w BRC, w końcu i tak wypadało już to zrobić . Od razu sprawdziliśmy stan oleju w skrzyni - pokazywał MAX. Opowiedziałem historię z szarpaniem skrzyni naprawdę rozgarniętemu mechanikowi i wspomniałem, także o tym, że zaobserwowałem to dopiero przy minusowych temperaturach tylko na trasie, gdzie silnik nie był dogrzany. Mech zasugerował, że przyczyną może być właśnie walnięty termostat. Silnik wtedy jest nieodgrzany, olej nie ma swoich odpowiednich właściwości ( ten w skrzyni także ) i stąd może być właśnie takie szarpanie. Termostat wraz z uszczelką kupiłem w ASO ( 169zł + uszczelka 35 - 10% rabat ). Po wymianie okazało się, że stary termostat był walnięty ( takie gumowe coś - uszczelka? - było powykrzywiane ) Po założeniu nowego termostatu oraz zalaniu nowego płynu chłodniczego Lex bardzo szybko się nagrzał do równiutkiej połowy na wskaźniku gdzie przedtem, jadąc po mieście, tak naprawdę do samej połowy nie dochodził w 100%. W trasę jeszcze nie jechałem ale liczę na to ( tak bardzo na to liczę ! ze względu na portfel ), że teraz będzie OK. Jak pojadę w traskę to zdam relację...
PS. nie wiem czy zakładać nowy temat ale potrzebuję jeszcze kupić same tylne tuleje przedniego wahacza ( czy trzeba kupić cały wahacz? ) Wie ktoś gdzie można nabyć same tuleje, jeśli to jest możliwe?
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za sugestie...
Marek
www.greenwoodshop.pl - Producent CBD i premixów do epapierosów.
- Picakus
- Lex user
- Posty: 278
- Rejestracja: 16 mar 2013, o 16:37
- Model Lexusa: Zależnie od chwili
- Skąd:: Pomiechówek
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Nie do końca rozumiem o które tuleje Ci chodzi.
Oś przednia czy tylnia?
Wachacz górny czy dolny ?
Tak czy inaczej z mojej strony dodam, że najlepiej kupić nowy wachacz OEM, bo tuleje to co chwilę będziesz wymieniał.
Oś przednia czy tylnia?
Wachacz górny czy dolny ?
Tak czy inaczej z mojej strony dodam, że najlepiej kupić nowy wachacz OEM, bo tuleje to co chwilę będziesz wymieniał.
-
- Lex user
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 17:29
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Koszalin
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Witam.
Już precyzuję. Chodzi mi o przednią oś i tuleję tylnego wahacza na tej osi. Nie wiem czy to jest górny czy dolny wahacz. W każdym bądź razie jest to taki gumowy walec osadzony w metalowej obudowie i właśnie to trzeba wymienić. Sorki za brak fachowej wiedzy ale marny ze mnie mechanik delikatnie mówiąc A orientujesz się ile kosztuje cały wahacz ORI? i czy na pewno trzeba zmieniać cały, czy wystarczy zmienić same gumowe tuleje jeśli to możliwe?
Pozdrawiam
Marek
Już precyzuję. Chodzi mi o przednią oś i tuleję tylnego wahacza na tej osi. Nie wiem czy to jest górny czy dolny wahacz. W każdym bądź razie jest to taki gumowy walec osadzony w metalowej obudowie i właśnie to trzeba wymienić. Sorki za brak fachowej wiedzy ale marny ze mnie mechanik delikatnie mówiąc A orientujesz się ile kosztuje cały wahacz ORI? i czy na pewno trzeba zmieniać cały, czy wystarczy zmienić same gumowe tuleje jeśli to możliwe?
Pozdrawiam
Marek
www.greenwoodshop.pl - Producent CBD i premixów do epapierosów.
- Picakus
- Lex user
- Posty: 278
- Rejestracja: 16 mar 2013, o 16:37
- Model Lexusa: Zależnie od chwili
- Skąd:: Pomiechówek
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Markuss777 pisze:Witam.
Już precyzuję. Chodzi mi o przednią oś i tuleję tylnego wahacza na tej osi. Nie wiem czy to jest górny czy dolny wahacz. W każdym bądź razie jest to taki gumowy walec osadzony w metalowej obudowie i właśnie to trzeba wymienić. Sorki za brak fachowej wiedzy ale marny ze mnie mechanik delikatnie mówiąc A orientujesz się ile kosztuje cały wahacz ORI? i czy na pewno trzeba zmieniać cały, czy wystarczy zmienić same gumowe tuleje jeśli to możliwe?
Pozdrawiam
Marek
Może na podstawietego obrazka zidentyfikujesz wachacz, o który Ci chodzi.
Jeżeli górna podkowa to około 1300zł w ASO będzie kosztował.
-
- Lex user
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 17:29
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Koszalin
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Witam.
Na 90% to ten element, który zaznaczyłem w kółku. Gumowy w kształcie walca osadzona w metalowym okręgu. Właśnie to jest do wymiany. Jeżeli nie można wymienić samej gumy to właśnie ten wahacz kosztuje 1300 zł w ASO? Dzięki za pomoc.
Marek
Na 90% to ten element, który zaznaczyłem w kółku. Gumowy w kształcie walca osadzona w metalowym okręgu. Właśnie to jest do wymiany. Jeżeli nie można wymienić samej gumy to właśnie ten wahacz kosztuje 1300 zł w ASO? Dzięki za pomoc.
Marek
www.greenwoodshop.pl - Producent CBD i premixów do epapierosów.
- Picakus
- Lex user
- Posty: 278
- Rejestracja: 16 mar 2013, o 16:37
- Model Lexusa: Zależnie od chwili
- Skąd:: Pomiechówek
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Przez Amayame wyjdzie około 380zł za wachacz. Nie wiem ile w ASO dokładnie kosztuje, ale obstawiałbym około 700zł.Markuss777 pisze:Witam.
Na 90% to ten element, który zaznaczyłem w kółku. Gumowy w kształcie walca osadzona w metalowym okręgu. Właśnie to jest do wymiany. Jeżeli nie można wymienić samej gumy to właśnie ten wahacz kosztuje 1300 zł w ASO? Dzięki za pomoc.
Marek
-
- Lex user
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lis 2013, o 17:29
- Model Lexusa: GS 300
- Skąd:: Koszalin
- Kontakt:
Re: GS 300 MKII 2000r. skrzynia biegów - szarpie
Dzięki Kolego raz jeszcze za pomoc.
Pozdrawiam
Marek
Pozdrawiam
Marek
www.greenwoodshop.pl - Producent CBD i premixów do epapierosów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość