GS 300 MK II

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa GS
mkcine
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 9 Feb 2015, o 10:03
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Łódź/Koszalin
Contact:

GS 300 MK II

Post by mkcine »

Witam,
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji :) Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.

Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD

Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.

Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :) :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...

Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by Yarecki »

mkcine wrote:Witam,
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji :) Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.

Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD

Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.

Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :) :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...

Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Kolektor musi być zdjęty z racji dostających się opiłków, oraz dlatego w tym wypadku gdyż wtedy można go sensownie nawiercić i nagwintować.
Świece zakładaj tylko fabryczne SK20RP11na jakieś 80-90Kkm lub tańszy ale nieco gorszy zamiennik IK20 ( który szybciej się zużyje).
Ole dobry syntetyk 5w30 5w40 ale na bazie syntetycznej a nie mineralnej.
Zbiornik wejdzie Ci 650/250 idealnie co do reszty to już instalator decyduje co założy i co dobrze wystroi.
Sterownik z OB jest tu zbędny.
Last edited by Yarecki on 6 Jul 2015, o 16:13, edited 1 time in total.
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2800
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by dS »

Co do świec tak jak wyżej kolega napisał. Tylko DENSO. Jeśli masz zamiar zmieniać to możesz pójść w VK20 które są dedykowane pod LPG.
Co do oleju to od LiquiMoly trzymał bym się z daleka. W autach wyczynowych gdzie żywotność silnika nie jest jakoś ważna i silnikach z lat 80 te oleje może się jakoś sprawdzą. Do 2JZ tylko olej na bazie syntetycznej.
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
tomekb
Lex Master
Posts: 2610
Joined: 21 Sep 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Location: Sosnowiec, Będzin
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by tomekb »

Slawku A co w liqui moly jest złego pierwszy raz słyszę taką opinię
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2800
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by dS »

Skoro po zalaniu oleju silnik zaczyna zupełnie inaczej pracować (głośniej) to coś musi być na rzeczy. Nie wspominając o ich wynalazkach z dwusiarczkiemmolibdenu które nadają się do konstrukcji typu radziecki ciągnik pamiętający 2 wojnę światową. :sarcastic:
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
mkcine
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 9 Feb 2015, o 10:03
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Łódź/Koszalin
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by mkcine »

Yarecki wrote:
mkcine wrote:Witam,
Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji :) Obecnie mieszkam w Łodzi więc docelowo warsztat zajmujący się tą operacją mógłby być stąd lub z okolicy max ~ 150km.

Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD

Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.

Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale... :) :
1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...

Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Kolektor musi być zdjęty z racji dostających się opiłków, oraz dlatego w tym wypadku gdyż wtedy można go sensownie nawiercić i nagwintować.
Świece zakładaj tylko fabryczne SK20RP11na jakieś 80-90Kkm lub tańszy ale nieco gorszy zamiennik IK20 ( który szybciej się zużyje).
Ole dobry syntetyk 5w30 5w40 ale na bazie syntetycznej a nie mineralnej.
Zbiornik wejdzie Ci 650/250 idealnie co do reszty to już instalator decyduje co założy i co dobrze wystroi.
Sterownik z OB jest tu zbędny.
dS wrote:Co do świec tak jak wyżej kolega napisał. Tylko DENSO. Jeśli masz zamiar zmieniać to możesz pójść w VK20 które są dedykowane pod LPG.
Co do oleju to od LiquiMoly trzymał bym się z daleka. W autach wyczynowych gdzie żywotność silnika nie jest jakoś ważna i silnikach z lat 80 te oleje może się jakoś sprawdzą. Do 2JZ tylko olej na bazie syntetycznej.
Dziękuje za szybką reakcję :)!

Co do świec to gościu przy mnie sprawdzał w jakiejś książce, które są zalecane. Powiedział, że oryginalne mają za dużą "przerwę", dlatego powinno się wymienić na te, które opisałem. Czy może mieć to sens?

Jeśli chodzi o olej to przecież to jest pełen syntetyk - http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodk ... 307-detail ?

Pozdr
Yarecki
Lex Master
Posts: 1921
Joined: 29 Sep 2012, o 18:10
Model Lexusa: gs
Skąd:: Polandia
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by Yarecki »

Nie ma racji, przerwy się zmieniało w świecach w latach 80tych jak była jedyna marka na rynku :-).
Kupuj SK20RP11 i będziesz miał spokój na 90Kkm oraz pewność prawidłowego działania
mkcine
Nowy lex user
Posts: 7
Joined: 9 Feb 2015, o 10:03
Model Lexusa: GS300 MKII
Skąd:: Łódź/Koszalin
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by mkcine »

Jeśli chodzi o fabryczne to zapis z książki instrukcji oraz toyodiy wskazuje na DENSO PK20TR11 lub NGK BKR6EKPB11, dlatego chciałbym dopytać się dlaczego wszyscy obstajecie przy DENSO SK20RP11?
No i różnica przerwy między tymi, które podał gazownik (0,8mm), a tymi z książki (1,1mm) to 0,3mm więc chyba dosyć dużo...
lukas78
Lex Master
Posts: 1180
Joined: 21 Sep 2010, o 17:08
Model Lexusa: IS200-> GS 300-> GS 430
Skąd:: CT.
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by lukas78 »

mkcine wrote:Jeśli chodzi o fabryczne to zapis z książki instrukcji oraz toyodiy wskazuje na DENSO PK20TR11 lub NGK BKR6EKPB11, dlatego chciałbym dopytać się dlaczego wszyscy obstajecie przy DENSO SK20RP11?
W wielkim skrócie i uogólnieniu - świeca SK20RP11 jest konstrukcyjnie lepszą świecą robioną wg nowszych standardów (tym bardziej pod lpg) - tj. posiada jedną elektrodę masową i środkową elektrodę o małej średnicy wykonaną z irydu.
Natomiast PK20TR11 posiada dwie elektrody masowe i środkowa wykonaną z platyny - przedmiotową świecę (wg. opinii i badań inżynierów) pod lpg nie zaleca się stosować - i montowana była w GS300 do 2000 roku.
Po 2000 roku we wszystkich 2JZ montowano fabrycznie świece SK20RP11.
<Czas zmarnowany nie istnieje we wspomnieniach>
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: GS 300 MK II

Post by ghostmateus »

Yarecki wrote:Nie ma racji, przerwy się zmieniało w świecach w latach 80tych jak była jedyna marka na rynku :-).
Kupuj SK20RP11 i będziesz miał spokój na 90Kkm oraz pewność prawidłowego działania

Co do regulacji odległości to Yarecki masz racje. A do gs430 świece SK20R11 irydium longlife będą dobre przy gazie?
Post Reply

Return to “Instalacje Gazowe”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests