Jestem zdecydowany na założenie instalacji gazowej do mojego GSa. Powiem krótko - Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest bliska minimum lub zera. Nie chciałbym zrobić mu krzywdy, więc bardzo zależy mi na odpowiedniej konfiguracji i montażu dlatego dosyć dużo czytałem na LPG-FORUM o warsztatach oraz tutaj o konfiguracji

Wstępnie jestem umówiony z firmą Kołomax Łódź ul. Wrocławska 17, zaproponowali taki set:
Sterownik NEVO
Reduktor KME GOLD
Zawór na reduktorze fi 8mm
Wtryski BARACUDA
Przewód FARO fi 8mm
Wielozawór TOMASETTI fi 8 mm
Butla w koło BORMECH 650x230
Wlew pod klapka TOMASETTI
*ew. Sterownik OBD
Poza tym zaproponowano mi, jeśli chce uniknąć problemów, abym na wszelki wypadek wymienił wszystkie świece na nieseryjne dla Lexa czyli - NGK LPG1 lub PFR6Q
A także olej - 5W40 LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGHTECH.
Firma ma dużo pozytywnych opinii na LPG-FORUM, gdzie słyną z rzetelności i skrupulatnej roboty. Wszystko byłoby w porządku, ale...

1. Nigdy nie robili GSa więc umówili mnie na termin kiedy dwaj główni mechanicy są wolni "bo to trudny samochód"
2. Czy sciagacie kolektor?
Jeden gościu mówi, że "nie bo to nieraz bardzo dużo roboty, choć teoretycznie jest taka opcja".
Drugi uważa, że "nie zdejmujemy ponieważ wtłaczamy powietrze pod ciśnieniem i robiliśmy test i po zdjęciu kolektora po całej operacji nie było żadnych opiłków"
Nie wiem czy kolektor zdejmuje się tylko w celu uniknięcia opiłków czy są też inne powody, ale z tego co czytałem to wszyscy wyjątkowo często wspominają o tym.
3. Czas instalacji 2 dni. Termin za prawie 2 miesiące.
4. Sajgon w siedzibie, na prawdę bałagan na maxa. Wiem, że to warsztat Jednak miejsce pracy to wizytówka...
Mam prośbę, dajcie znać co sądzicie o tej propozycji instalacji i proszę o opinie jeśli ktoś miał do czynienia z tym warsztatem. Oczywiście alternatywy będą mile widziane. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.