Korespondencja z Toyotą
Pierwsza wiadomość:
Informujemy, że informacja ta jest dostępna w instrukcji obsługi w rozdziale 4.4 "otwieranie pokrywy wlewu paliwa" lub "otwieranie wlewu paliwa". Poniżej zamieszczamy również informacje o przedmiotowym pojeździe:
Dane techniczne:
VIN: JTHBK262X05097975 Kolor: 1G1 / LPG: Nie
Model: GSE20 / IS250 Data produkcji: 23/01/2009 Nr silnika: 4GR-FSE / 0556689
Data wydania: 12/05/2010 Kraj NMSC: Polska
Stacja: Lexus Gdynia Status: W użytkowaniu - standardowo
Prosimy o zapoznanie się z załączoną listą modeli i silników, które nie są przystosowane do paliwa E10.
Z poważaniem
Mikołaj Owczarczyk
Koordynator ds. Kontaktów z Klientami
W instrukcji piszą tylko żeby stosować minimum 95 oktanów, rozdział 4 kończy się na 4.3 a pod klapką Unleaded Fuel Only
Druga wiadomość po mojej prośbie o więcej konkretów co do mojego auta:
Zodnie z przesłaną przez nas informacją, silniki 4GR-FSE wyprodukowane po wrześniu 2007 są przystosowane do paliwa oznaczonego jako E10. Ponieważ przedmiotowy pojazd został wyprodukowany w 2009 roku, jest przystosowany do paliwa E10.
To w zasadzie wyjaśnia wszystko. Inna sprawa czy warto lać E10, chłopaki na forum Accorda sporo pisali o minusach tego paliwa. Poza tym to ma być do 10% a nie konkretnie 10.